Travhingstar kända för sitt temperament?

Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Brännapål - inga egna erfarenheter, men hört lite si och så om ungarna

Pål Best - beblanda mig inte med dom som har Pål Best som pappa, morfar eller farfar, alla verkar ha en skruv lös!!

Mostjärn - har sett två, den ena skum och den andra såg rent ut livsfarlig ut när den kom utanför travbanan, stegrande och het.

Marine Svarten - mycket nerv

J.R.Broline - tidigare nämd, har hört massor, och har en dam själv efter honom med lite PMS humör

Buzzin Brian - oregliga

vad jag kan komma på just nu
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Buzzin Brian - Skitsnälla, nerverna på utsidan...
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Har haft ett toksto efter Rambrico & dessutom ue. Dun Bunter, numera ryser jag ALLTID när jag ser en Rambrico avkomma. Huuuga....
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Mr Drew tycks mest ha gett tröga, snälla men rätt dugliga avkommor. Tror att jag aldrig hört talas om någon som varit det minsta elak.

Tibbe Lavec tycks ge snälla, rätt menlösa figurer.

.... eller är jag ute och cyklar nu ??
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Mr drew själv är iallafall väldigt trevlig.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

...och alla Progress Value hästar jag har träffat på har varit förjävliga. Usch och fy för dessa hästar.

Sen tycker jag Silver Pine avkommorna är oförtjänat nedskrivna
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Han är en av de trevligaste hingstar jag träffat, likaså de av hans avkommor jag stött på.
Har en Dam e. honom hemma. Stor, trög, jättebra mamma och den trevligaste av våra 10. Näst trevligast, på delad plats) är nog hennes 2 avkommor som vi har.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

oj, då blir jag ju jättenyfiken på hur många du träffat? Jag som äntligen trodde vi hittat en trevlig hingst här!
Jo just det, Keepitinthefamily är väl snälla, men såååå korkade... :crazy:
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Har en valack efter Buvetier D'anou som är rätt så stor och är det snällaste och vänligaste man kan hitta i den här kommunen tror jag! :love:
Även en märr efter Alf Palema... lortgris i boxen så det räcker till och blir över, låter ungarna göra vad de vill med henne (under min övervakning) men har varit elak som få mot alla andra hästar utom våra 2 valacker. Där varnar hon inte ens utan attackerar direkt!
Har även en valack efter Com Hector som har fått tagit mycket skit i hagen av de andra, bättre nu när han liksom har gått över i "flum-stadiet", bryr sig liksom inte om nåt.. :)
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Mr Drew tycks mest ha gett tröga, snälla men rätt dugliga avkommor. Tror att jag aldrig hört talas om någon som varit det minsta elak.

Tibbe Lavec tycks ge snälla, rätt menlösa figurer.

.... eller är jag ute och cyklar nu ??

Min fd montehäst var e Mr Drew. Hetare märr måste vara svår att hitta... men snäll var hon iaf ;)
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Har haft ett toksto efter Rambrico & dessutom ue. Dun Bunter, numera ryser jag ALLTID när jag ser en Rambrico avkomma. Huuuga....

Två typiska "norrlandshingstar" :mad:
Båda var väl mer eller mindre knasiga själv också har jag för mig. Dun Bunter fick de väl bogsera med traktor på banan nån gång i hans ungdom har jag för mig.
Jag har stött på rätt många efter Rambrico. Inte en av dem har varit ens någolunda klok i huvudet....
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Ja det är ju flera stycken. Min förra arbetsplats har ju ett par jag inte varit så överförtjust i, men det beror nog mycket på märren de var efter. Men jag har även vänner som har efter honom som är tokiga. Svänger inte i volten och stressr upp sig på de mest konstiga tillfällen. Sen var det ju en tränare på hd (som jag tror har tränat din häst?? R.J som avskyr dem som pesten just för att de är tvära)

Nu när jag tänker efter har jag inte träffat en enda jag tycker om, så det känns ju skönt att du har gjort det!
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Oj, tycker inte RJ om dom (ja, det är han som haft min ögonsten :love: ), då är det illa!
Och jag som bara träffat underbara individer
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Ja, tycker inte han om dem så är det faktiskt illa :rofl:

Men de valacker (:angel:) jag har träffat efter progress value har varit bättre än märrarna.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

-KL-

nu generaliserar jag som fan, och dessutom är det bara utifrån de hästar jag har träffat!

Silver Pine - de jag har träffat har varit tämligen "opersonliga" (förutom en, min favorithäst :love: ) men det är verkligen jättetrevliga hästar! mörkbruna/svarta och lite "greyhound" i typen.

Victor Victor - har bara träffat en men det är nog den mest opersonliga häst jag någonsin har träffat.. och hon har varit sådan i hela sitt liv. kan vara pigg att köra, men inget komplicerat.

Super Arnie - jävliga :devil:

Tap In - tycker det är otroligt trevliga hästar att syssla med faktist. men som alla vet är de explosiva och ofta skarpa i humöret.

Zerberus - hans avkommor verkar alla bli väldigt speciella. ofta relativt hetlevrade hästar. tycker inte de är direkt virriga, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.. men otroligt trevliga hästar är det i alla fall! (och kapabla!) :bow:

Super Photo Kosmos - ger otroligt snälla, trevliga och okomplicerade hästar UTAN att de är tråkiga :love:

Good As Gold - tjao, ingen utav mina favoriter faktist även om vi fått ett jättefint föl efter honom.. tycker de är virriga, har humör så det räcker och blir över. lite komplicerade.

San Pellegrino - långbenta, snygga och trevliga! vissa verkar kunna bli en aning virriga. hingst efter honom har inte varit så kul alltid..

Alf Palema - har bara träffat en men det är nog den virrigaste pålla jag träffat. het och bara allmänt jobbig.

Jobie Tempest - snälla, tråkiga, hästar med lockig man :p

Dreammaster - har bara träffat en men den är virrig som tusan, en aning lömsk kanske.

Credit Winner - också bara träffat en, men latare och mer puckad häst får man leta efter!!!!
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Buzzin Brian- Snälla men nervösa med dåligt psyke och totalt oregerlig. Alldrig att jag skulle köpa en själv.

Hade en vallack som inte höll i kotorna fram efter meadow gallant, superbra skalle på den, snäll och tog alltid i det den kunde.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Perfect Freight lämnade nog mest dårar (fast jag har haft en som var väldigt trevlig)


haha en sådan har jag haft dåre ända ut i hovspettsarna när man red och körde honom men ett guda barn från marken. Var även stenhård i psyket för saker inte rädd för fan själv skulle jag tro.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Alm Svarten har jag bara träffat en som jag vet är är efter honom, han var iaf nästan folkilsken. Inget man vände ryggen åt
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

vad gäller kallblod har jag hört att avkommor efter Pål Best blir stentuffa :bump:. Har dock bara ett exempel själv.
 

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 881
Senast: Freazer
·
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 504
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 788
Senast: tanten
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 411
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp