Travhingstar kända för sitt temperament?

Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

kl

jag känner inte så många travare, vet dock bara att min egen efter King Prophet (e the prophet som någon skrev) är den jävligaste märr jag stött på...Vet inte om allt härstammar från the prophet eller om lite kommer från mödenet också. Morfar är Faune (FR)
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Buzzin Brian- Snälla men nervösa med dåligt psyke och totalt oregerlig. Alldrig att jag skulle köpa en själv.

Vi har en Buzzin Brian Dam hemma, 6 år, hade nerverna på utsidan när hon kom för snart ett år sedan, nu är hon betydligt lugnare. Kan bli hetsig på banan, aldrig annars. Jättesnäll, småungarna gillar att krama henne, eller snarare hennes ben för de når inte upp längre än så..... ;)
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

KL.

Tap In ska ju ge svåra hästar men vi har en 2 års hingst i stallet som är enkelheten själv.
Super Bowl var ju inte direkt rolig själv och avkommorna ska ju ha ett riktigt humör.

Min dam är efter Keystone Ludwig och är guda snäll men har en vinnar skalle utan dess like... och har ju visat att hon kan springa oxå
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Super Bowl var ju inte direkt rolig själv och avkommorna ska ju ha ett riktigt humör.
Jotack! Jag hade en dotterdotter till Super Bowl (hon var E: Sandy Bowl) på foder när jag var sisådär 13 år :angel: Hon var... intressant, humörsmässigt sett. Skenade lite när hon ville, reste sig och annat lustigt :angel:
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Är det någon som känner till vad Mack Lobell har/hade för humör?
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Var det inte Macken som fick bäras upp på banan inför Elitloppet??

AM
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Jag har en 2-årig hingst efter Pine Chip- Shibur... Men han är tok fin i vagn och väldigt klok inte het el dyl. Däremot är han som en "huggorm" i hanteringen biter, sparkar och skriker... Men vi får de om det ger med sig med tiden han är ju fortfarande "bebis".
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

vi hade en fölmärr efter mack lobell förut.. men hon dog innan hon hann föla första gången hos oss.. kommer inte ihåg så mkt av henne.. var ganska längesen.. Men hon var snäll och lätthanterat.. kanske lite reserverad mot människor.

edit: Nehejdu.. kollade på henne nu på travsport.se hon var ju efter speedy somolli.. fan va bra koll man har.. men hon hette lobell i efternamn iaf! Uppfödd av samma som är uppfödare till mack lobell
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Var det inte Macken som fick bäras upp på banan inför Elitloppet??

AM

Jag vet att han i a f totalvägrade att röra sig ur fläcken när han såg banan.
Vilken panik den amerikanska kretsen runt hästen måste ha känt!
Kom han inte på bättre tankar efter att han hade fått gå i en egen hage en hel dag?

En väninna fick erbjudandet att bli Mackens skötare i slutet av hans karriär. Kommer inte ihåg om det skulle vara tillfälligt eller inte. Hon tackade i vilket fall som helst nej då hon inte kände för hästen ett dugg.

Då var han ingen som man gick in till bara så där i a f och jag minns att jag inte tyckte om ögonen på honom. Han så lömsk ut.


De Mac Lobellare jag senare träffade på kunde variera väldigt mycket i lynnet. Vissa var helt okomplicerade medan andra var väldigt egensinninga.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Vi har en Dam e. Sandy Bowl. Skitsnäll och genom trevlig, lite hetsig vid ridning men mycket lyhörd.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Ingen som vet hur Turbo Thrust är?
har en vallack hemma efter honom som är gudasnäll:D världens mysigaste, men dok är han väääkdigt bekväm och lat när det passar honom.. tänkte om någon visste om hans far kanske är lika dan?
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Om vi får ägna oss åt fornhistoria...

Jag läste Red Chilli Pirates stamtavla och blev alldeles vek i hjärtat. När jag började inse att djuren med fyra ben var kul, hade travtränaren i närheten några enormt snälla djur e Ego Hannover. Fast ur travsynpunkt var de nog ganska usla - de kunde, men vågade inte riktigt (en av dem hade dock något kräk knäckt:devil:). Jag kan ännu inte smälta att de var halvsyskon till Ego Boy
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Ingen som vet hur Turbo Thrust är?
har en vallack hemma efter honom som är gudasnäll:D världens mysigaste, men dok är han väääkdigt bekväm och lat när det passar honom.. tänkte om någon visste om hans far kanske är lika dan?

vi har en i stallet efter honom - så underbart snäll och go :love: är nog en av de snällaste jag träffat faktist.
en stor och rejäl dam är det.
 
Senast ändrad:
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

kl

jag känner inte så många travare, vet dock bara att min egen efter King Prophet (e the prophet som någon skrev) är den jävligaste märr jag stött på...Vet inte om allt härstammar från the prophet eller om lite kommer från mödenet också. Morfar är Faune (FR)

Ah, kul att läsa om ett halvsyskon här på Buke - har också en häst efter King Prophet. Min är dock riktigt snäll. Emellanåt kan han visa upp istadighet eller "lättskrämdhet" (vilket enligt de "travgubbar" som jag har pratat med skall vara ett arv efter The Prophet) men det sker sällan.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

vi har en i stallet efter honom - så underbart snäll och go :love: är nog en av de snällaste jag träffat faktist.
en stor och rejäl dam är det.

Kul att höra:D samma sak med våran, han går som en hund efter en när jag är ute på promenader med honom, rider även barbacka i skogen över stock och sten, hur underbar som hälst!!:love:
Så blir det ingen travhäst utav honom vill jag ha kvar honom som ridhäst:love::d

Hur har erat sto presterat innom travet?
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Är det någon som känner till vad Mack Lobell har/hade för humör?

Han var snäll och lämnar underbart snälla hästar. :bow:

Hade en hingst efter han som var en riktig "toffel". :love:


Somatic vet jag var enn i klass med WSB :devil:
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

funderar på ett sto e:JUPITER HORNLINE ..
någon som har nå att tilllägga, bra eller dåligt??
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Jag har ett sto King Prophet - Lethal Yankee. Hon ska ha haft ett ruskigt humör i sin ungdom. Hon är nu 18år och gör inte så mycket mer än rids lite lätt så humöret märks inte av på samma sätt längre.
 

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 881
Senast: Freazer
·
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 504
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 788
Senast: tanten
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 408
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp