Bukefalos 28 år!

Travhingstar kända för sitt temperament?

Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Jag har inte träffat någon avkomma till honom men Jupiter står hos en kompis. Alla som har hästar uppstallade där och hingsthållaren själv tycker han är så himla trevlig och lätthanterlig. Han går på frigång just nu med sina flickor vilket han sköter som en gentleman!

I våras så stod han i stall med boxar utan galler och delade hage med lite unghingstar. Aldrig några problem....

Men hur avkommorna blir är ju en annan sak!
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

knapplån Vet någon hur Sugarcane hanovers avkommor är?
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Jupiter Hornline är ju E:Lindys Crown... kan inte bli bättre enligt mig ;) :D Jupiter Hornline är linjeavlad på Speedy Scot, har ingen uppfattning av hur han/den linjen är.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

knapplån Vet någon hur Sugarcane hanovers avkommor är?

Snälla, rätt "egna" inte allt för personliga... Lite som enstöringar med springer på skulle jag säga.

Har skött Kickan Silvio(Tuffade på, kunde vara små sur ibland), Ideal Sund(Otroligt snäll, men ville vara ensam ibland), Goofy M.M.(Älskade att bli ompysslad men ville oxå vara ifred bitvis), Force Of One(Väldigt snäll, gjorde vad han skulle men oxå lite opersonlig.)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Ingen som har något att säga om Smashers avkommor?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

och Firm Tribute från 80 talet?
Har bara träffat en knäppa avkommor efter honom, var det jag som hade otur eller finns det flera? :P
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Har själv en valack efter Bravo Sund med Delvin G Hanover som morfar... Han gick bara på banan tills han var 4 år och sedan dess har han varit ridhäst med en väldigt bra sådan ;) Är dock väldigt speciell och om han får för sig saker så går det inte att tvinga honom utan då får man lura honom istället... Han kan även vara väldigt lätt i framdelen ibland samt stressar upp ganska lätt...
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

:confused:Någon som kan berätta om sina erfarenheter av Born Quick
och Summer Home avkommor
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Haha :rofl:
Hon anföll mig en gång när jag skulle ta ut henne ur boxen :p

:angel:

Det var där "små sur kom in" :angel::rofl:

Gjorde man allt som det behagade henne funkade det toppen, och sprang gjorde hon ju :D
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

:confused:Någon som kan berätta om sina erfarenheter av Born Quick
och Summer Home avkommor

Vi hade in inackorderad fölmärr för länge sedan som var efter Summer Home.
Hon var..lång i ryggen. Vääääldigt lång.
Stor som ett skithus. Och smal när hon kom. Vi kallade henne för spjället :angel:

Minns henne av två orsaker.
För det första för att hon seglade över staketet första dagen och sprang till grannen en kilometer bort. Hon hoppade över diken och andra staket på vägen dit. Vilken hoppnörd som helst hade blivit grön av avund.

Och för det andra för att hon var så frånvarande.
Stirrade i tomma intet eller på en sten på marken hur länge som helst.
Var snäll att pyssla med men..tja...svår att få grepp om.

AM
 
Senast ändrad:
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Ingen som har något att säga om Smashers avkommor?

Underbara hästar. Vänliga, godmodiga, trygga med bra psyke. Födda till travare, kan dock bli något överambitiösa. Oftast något vinklade i hasen och med känsliga framknän.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Hade en kompis som hade foderhäst e Pål Best i stallet, hon käkade upp väggarna och blev mkt stressad om hon blev kvar sist i hagen. Men sen efter lite jobb, var hon snäll att hantera och skogsluffa med- även barn i stallet kunde rida henne. Vallade andra hästar i hagen, och visst hade hon ideer för sig. Numera är hon visst såld och finns i Stockholm.

http://www.travsport.se/shestinfo sök på Pålbläsa
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Underbara hästar. Vänliga, godmodiga, trygga med bra psyke. Födda till travare, kan dock bli något överambitiösa. Oftast något vinklade i hasen och med känsliga framknän.

Det där stämmer in på pricken på våran vallack hemma!! Tack för svaret!:grin:
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Ja, absolut så kunde hon ju springa :p
Annars hade man aldrig tagit ut henne från boxen :angel:
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Oj!! :eek: Massa elakingar ju... Och du håller på med travare än?! Imponerande... :D

jo men det är ju dom dumma hästarna som brukar fastna i skallen :p sen har jag träffat kanske 20% dumt och 80% snällt är väl en annan sak.. de blir så när det finns 100 häst i stallet dom flesta är snälla men det är dom få som är dumma som fastnar i hjärnan :p

och dom i stallet säger att jag är en riktig olycksfågel för jag åker på alla idioter.. just nu t ex ligger jag hemma med hjärnskakning och helt sönderriven och blåslagen kropp efter att råkat hamna i ett dike i måndags :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Jag har en Michigan-märr härhemma. Enligt många andra skall 'hon' vara besvärlig, men det har mycket med hennes vilja OCH ryggonda att göra. Hennes farsa Michigan avlivades förra sommaren 31 år gammal (har faktiskt pratat med hingstägaren) då var hingsten levsglad o busig -ja, det låter precis som min góa 15åriga dam - men en sån dam med egenskaper är som bortblåsta, en jättesnäll dam med egen vilja (precis som JAG - ägaren - ) men vi har typ levt med varandra sen hon ploppat ut ett Ride the Night-hingstunge o blev kastrerad som.....*tänka*...... 3åring kanske men ÄR idag ridhäst numera. Javisst,vem kan köra sönder på en STOR Ride the Night-unge??? Jag var med o tömkörde unge,men då var han ganska seg o typ, säger tja, ska vi hitta på ngt kul att göra??

Min andra uppfödning som tyvärr inte blev reggad men det spelar ingen roll, hon är lika seg eller ja ännu SEG trots att hon är efter Fill V. Så jag o morsan min diskuterar... Gallant Baron som någon norska här har föreslagit, javisst. Men inte i år, jag är mycket mån om min dam, hon ska oxå få bestämma själv. En helt underber Michigan-märr med Hoot Mon och Hickory Pride i stammen ska inte vara så jävla dåligt heller om man t ex tar Gallant Baron. Det viktigaste för mig att damen ska gå till en bra grabb och knulla o sen får vi se....

Sen får Rita berätta för mig som förra gången att det går utmärkt. En FIN dam som jag ALDRIG gör mig av med. Jag kommer att bevara hennes stam även om den är föråldrig och sen om svenskarna kommer med konstiga kommentarer som att....men är inte hon gammal,stammen är ju skit.. Det skiter jag FULLKOMLIGT i eftersom jag behåller avkomman o ser hur den går på travet.
Enligt ägarinnan till Michigan är han den bästa o coolaste hingsten hon haft. Inte undra på varför jag har en så lättförstådd dam som fattar vad jag vill....Stanna när jag stannar o så vidare. Så gör inte Fill V-dottern,nej men hon är min nu för tattarfolket vägrat betalat fölavgiften så nu blir det bara släkten i fortsättningen som även älskar gammeldamen o ja, hon är en familjedam som jag värdesätter högt hos bara för att jag haft henne/känt henne sedan år 2000 = bitsk kärring men det var mig hon valde så ja, varför inte?? En trevlig dam i sina bästa år med gammal stam ska jag ta vara på!

Just det...Michigan med sin Hoot Mon och Hickory Pride och på mammans sida samma sak typ inavlade (tänkte nästan skriva jävla JUDE-avel....men detta är en häst) och då var det ngn som jag inte bryr mig beror mer på att damen varit en sträng o bra morsa. Jag var den enda som kunde köra henne normalt på travet trots att jag forskat i historian varför hon krävde en runda till vilket hon alltid fick... Tänkte bara att träna, men EN joggingrunda i hög hastighet ville damen ha.. ja,det fick hon också för hon visste vem det var som körde sen fick jag andra kuskar testköra henne vilket det inte fungerade. Helst jag själv men det gick inte eftersom jag hör för dåligt, men nu kanske det går att fixa?? En döv tjej fick köra en häst i provlopp på Örebro travbanan, klart jag är sugen vill helst köra min egen......

Michiganavkomma-forever!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 996
Senast: Freazer
·
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 513
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 813
Senast: tanten
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 499
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp