Bukefalos 28 år!

Trött på inlägg om "skitselar"...

Sv: Trött på inlägg om "skitselar"...

En sak som i a f är positivt med de enkla bröstselarna är att folk kanske köper en sele till sin häst -just för att de anser att de har råd trots att de inte är intresserade av körning alls- och upptäcker hur otroligt roligt det är både för människa och häst det här med körning!:love:

Därefter -med utökat intresse- så köper de annan utrustning så kanske har denna typ av bröstsele sin plats i det "ekologiska systemet" trots allt ändå!

Jag tycker selen ger en obekväm körtur (för både häst och kusk) men jag vidhåller fortfarande att den inte är skadlig för hobbykörhästen!

Självklart är det inte skadligt för dom.
 
Sv: Trött på inlägg om "skitselar"...

Vad för pulsklocka har du? Polar eller något annat *sitter i inköpstankar*
 
Sv: Trött på inlägg om "skitselar"...

Det är en Polar pulsklocka jag har. Easy heter den nog nu för tiden. Man ser pulsen hela tiden på klockan och kan ställa in så att den piper om pulsen blir för låg eller för hög. Får man bar rejäl kontakt så fungerar den jättebra. På sommaren när de blir svettiga är det lättare att få den att fungera bra än i tjock vinterpäls.
 
Sv: Trött på inlägg om "skitselar"...

Ja och vem är inte trött på alla som säger att skitselar utan baksele och draglinor går lika bra som riktiga selar :angel:

Jag vill tipsa om tömkörning. Hur det än är så får ni aldrig se hästen och hur den arbetar lika bra som när man tömkör.
Sedan när det gäller dressyrkörning för att få den perfekta volten osv. så är koner ett bra knep.

Fick läsa flera ggr då jag inte riktigt förstod varför man inte fick möjlighet att se hästen när man tömkörde, hängde upp mig på ovanstående fetstilta och tog inte in resten av meningen. :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 602
Senast: Suspiria
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
20 854
Senast: Immer
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 847
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp