Tuff, orädd och smidig hästras

Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

du skrev att araben inte kan mäta sig med conemaror och halvblod, och det var det enda, du skrev inget om inom vad eller nånting...

Du har bara inte hittat rätt arab än ;)

Min valack har aldrig varit rädd för något, han skulle aldrig tveka att göra nåt jag bad honom om, oavsett vad uppgiften skulle vara

du har bara fått tag på fel arab ;)




raderat*****
 
Senast ändrad:
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Camarguen.
Helt underbar. Ialalfall den jag red och de jag såg bli ridna i frankrike.
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Welsh Cob såklart!
I och för sig är de mest ponnyer, men otroligt smidiga (i alla fall de jag träffat på) för att vara så krafttiga, orädda och och gillar ofta att arbeta.
Snyggast är de såklart, och gallopen är ju inte fel på heller... :love:
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Islandshästen såklart!

Tuffa som tusan och följer ryttarens minsta vink när man väl har byggt upp ett förtroende.
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Har du erfarenhet av en riktigt orädd och tuff hästras som fullt ut litar på sin ryttare?

Är den snabbast och snyggast oxå så är det ett plus såklart :p

Koniken :love:, helt klart.
Stark, uthållig, snabb, älskar att arbeta och trevlig. Vad mer kan man begära.
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

måste stämma in i kören som sagt arab:)

finns självklart andra hästar oavsett ras som stämmer in på din beskrivning,dom blir ofta vad man gör dom till.

och det där med utseendet beror ju helt på smaken;)
jag tycker araber är riktigt ögongodis:love:,medans andra tycker dom e skitfula,smaken är som baken...
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Måste hålla med om att islänningen! Jag har haft många olika hästraser men islandshästen är den mest trygga och orädda häst jag haft. Han gör precis allt jag säger och går igenom precis allt, spelar ingen roll vad det är. Dessutom är den OTROLIGT snabb, och hur snygga dom är behöver vi inte gå in på :D
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Appaloosan

Mycket smidigare än den ser ut, väldigt omtänksam och lugn.
Ur läckra färger att välja bland ;)
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

*MORR*
Framhäv gärna din favoritras, men att dissa ISLANDHÄSTEN på det sätt du gör visar bara på din egen okunskap. Dessutom är det otrevligt.
:mad:

Förut tyckte jag att det var synd om folk som inte ridit islandshäst på riktigt, kollat på smhästarna eller som bara har träffat på "turridningslufsaren", som säger just såna här saker som den här idioten sa. Men nu tycker jag inte synd om dom längre. Jag tycker bara att det är FRUKTANSVÄRT skönt att vi inte drar in såna oseriösa idioter in i islandshästvärlden, det är de som går miste om någonting (och det någontinget är det absolut bästa inom hela hästvärlden..) inte vi. och speciellt inte hästarna. Tackohej.
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Håller med om att individen är viktigare än rasen, men ... du beskrev just en haflinger! H-A-F-L-I-N-G-E-R. Snyggare än det mesta, mycket snabbare än de flesta tror, orädd och tuff är bara förnamnet. Dessutom klarar de lätt din matchvikt. Jag känner flera i 90-klubben som rider sin haflinger utan problem. Det finns bara en hake. De är KRAFTIGT beroendeframkallande ... :D (Själv är jag som du förstår en s.k. "hafloholic" med 6 eldröda springare i stallet)

Kan bara instämma! Min tjej är stor och grov. Tror inte att hon skulle ha några som helst problem med en 90-kilos-person på ryggen.
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras


Ja!!!!

:) :) :)


Vilket är en merit i mina ögon eftersom shettisar är bland de oräddaste och modigaste hästraserna.

Härdiga är de också.

Lite "tur" för många andra hästraser att shettisar är bara ca en meter över havet....

/KT
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

faktum är att hela denna tråd kommer alla bara skriva sina favoritraser, och tråden är då ganska meningslös, det vore bättre om Ts preciserade sig lite, lite mer exakt vad Han ska ha hästen till.

Jag tycker inte att det är meningslöst bara för att folk skriver om just sin favoritras. Alltid får TS några idéer, och kanske får han upp ögonen för en ras som han inte tänkt på eller aldrig hört talas om.

Jag tycker ursprungsinlägget talar om rätt tydligt vad TS är ute efter: "Har du erfarenhet av en riktigt orädd och tuff hästras som fullt ut litar på sin ryttare?

Är den snabbast och snyggast oxå så är det ett plus såklart :p"

Jag tolkar detta som att TS är ute efter att få tips på hästraser som är orädda och tuffa, snabba och snygga. Inte konstigare än så, faktiskt. Sen kan man ha olika åsikt om araber, haflinger, quarterhästar eller islandshästar är oräddast, tuffast, snabbast och snyggast. Den bedömningen överlåter jag med varm hand till TS.

Jag koncentrerar mig på den ursprungliga frågan:

"Har du erfarenhet av en riktigt orädd och tuff hästras som fullt ut litar på sin ryttare?

Är den snabbast och snyggast oxå så är det ett plus såklart :p"

Observera det jag fetstilat. TS efterfrågar folks erfarenheter, inte en ovedersäglig sanning ... ;)
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

nja fast de egenskaperna stämmer ju in på varenda ras! vacker sitter ju i betraktarens ögon.


Så min åsikt är fortfarande att tråden saknar mening, och TS verkar ju inte för engagerad heller.
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Har du erfarenhet av en riktigt orädd och tuff hästras som fullt ut litar på sin ryttare?

Är den snabbast och snyggast oxå så är det ett plus såklart :p

ARAAAAABEEEN!!!! :banana::bump::love::love:
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

*Kl*
Travare eller arab var det första som poppade upp, travaren beroende på en gammal artikel i hästfoccus där det stod om någon man i norrland med varmblodstravare som turridningshästar, arab bara för, ja varför?
Har ingen större erfarenhet av någon av dom kanske ska tilläggas;)

Ett annat förslag är kallblodstravaren!:love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 865
Senast: Solstig
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 123
Senast: AbCdE
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 095
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp