Två nya kaniner imorgon!!!

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Såg i en annons att en kille skänkte bort två kaniner med bur, och var inte särskilt långt bort heller (1,2 mil = 20min med bil). Mailade direkt, då jag sökt efter ny hona ett tag (är mer förtjust i honkaniner ), men inte blivit av pga vissa omständigheter. Visade sig att kaninerna finns kvar! Fanns några andra intresserade, så ägaren frågade hur säker jag var på att jag ville ha dem. Svarade att jag var 100% säker. :D
Bad honom skicka bild på båda kaninerna, bild på buren fanns i annonsen.
Föll direkt när jag såg dem på bild. Två söta helsyskon som bor ihop. Den ena honan var japantecknad (gul/svart?) och den andra japan manteltecknad (gul/svart?). Jag som är så svag för japantecknad... :oops:

Vi har bytt fönster och på tisdag ska mina föräldrar låna släpkärra (av lillsyrrans pojkväns föräldrar), för att köra bort allt skrot och bråte. Så passade ganska bra att hämta dem då. Mailade och frågade om det var ok, och det var det.

Så på tisdag hämtar jag mina nya honor!!
Ska bli så spännande att se hur deras temperament är!

Tid kommer inte bli några problem. Just nu har jag 9 kaniner, men kommer enbart ha 5 kaniner om ca 2-3 veckor. Har nämligen kaninungar som skall säljas. Och 5 kaniner är inga problem för mig, då jag inte gör något annat på fritiden än att vara med kaninerna. Så tid finns det gott om, det vet jag! Har tänkt igenom detta. Hade det inte funnits tid, hade jag aldrig mailat.


Förresten, kommer byta namn på dessa två. Har ingen aning om vad de heter nu, men vill att de ska få nya namn nu när de kommer till nytt hem.
Kom gärna med förslag!

Hona 1


Hona 2


Buren
 
Sv: Två nya kaniner imorgon!!!

Grattis till dina nya kaniner!:bump:
De ser ut att vara helt underbara små töser och väldigt fina teckningar har de med!:love: (är också svag för japaner:o ;) )
 
Sv: Två nya kaniner imorgon!!!

Gu vad söta :love: och vilken bra bur du fick på köpet ;) . Som du redan vet innan är jag så avundsjuk på dig som har så många sötisar och föder upp kaniner :D . Hur gör du om ni ska resa på semester?

Jag längtar efter min kanin så jag dör nu när jag är hos farmor och farfar. :cry:
 
Sv: Två nya kaniner imorgon!!!

Smultronblomma skrev:
Gu vad söta :love: och vilken bra bur du fick på köpet ;) . Som du redan vet innan är jag så avundsjuk på dig som har så många sötisar och föder upp kaniner :D . Hur gör du om ni ska resa på semester?

Jag längtar efter min kanin så jag dör nu när jag är hos farmor och farfar. :cry:

Det är inte så svårt det där med semester, för vi brukar inte åka på semester. :) Vi är inte så mkt för sånt. Vi stannar hellre hemma och gör något tillsammans.
 
Sv: Två nya kaniner imorgon!!!

Har hittat en massa namn, men vet inte riktigt vilka jag ska välja. Vilka två namn tycker ni bäst om utav dessa:

[ A ] Angel, Amber, April.
[ B ] Baby, Beauty.
[ C ] Chiquita, Canistra, Clouver, Celina, Carmen, Cherry, Cassiopeja, Cleo.
[ D ] Duchess, Daisy, Dharma, Destiny, Daphne, Delilah.
[ E ] Evita, Electra, Eeyore, Ebonite.
[ F ] Felixa, Finesse, Fancy.
[ G ] Galaxy, Geisha.
[ I ] Iowa, Ivory.
[ J ] Jasmine, Jade, Jewel.
[ L ] Lolita, Lady, Lilla My, Lizzy.
[ M ] Melody, Missy, Misty, Mischa.
[ O ] Opal, Ofelia.
[ P ] Peach, Pepita, Pixxie.
[ S ] Star, Smulan.
 
Sv: Två nya kaniner imorgon!!!

Vilka fina! :) Framför allt hona 1. De skulle passa jättefint i Cherry och Chiquita. ;)
 
Sv: Två nya kaniner imorgon!!!

Jag har nu fått svar från ägaren vad deras namn är.
Hona 1 heter Polly, och hona 2 heter Dumle.
Men tycker inte dessa passar riktigt. :P De ser inte ur som en Polly och en Dumle.
 
Sv: Två nya kaniner imorgon!!!

Har nu beslutat mig för 2 namn-par som de ev kommer heta, beroende på vad som passar de bäst utseendemässigt. :)

Det är:

Hikari (ljus) & Hoshi (stjärna)
eller
Yuki (snö) & Yumi (dröm)
 

Liknande trådar

Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 390
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
65 952
Senast: Intejag
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 357
Senast: Intejag
·
Övr. Katt Får, om ungefär en månad hem, två små kattbäbisar, honor, som jag skulle vilja ha lite namnförslag till. Jag vill inte att det ska vara...
Svar
12
· Visningar
2 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp