Ulvlek - Historieätarna

Nej det har jag ingen aning om. Trodde du frågade hur många gånger den fick lägga en extraröst?
Aha okej, då förstår jag vad du menade. Nej, jag ville bara påpeka att BM KAN lägga en dold röst. Mitt "vet inte hur ofta den gör det" var menat som att jag inte vet om det är något BM brukar använda sig av i lekar eller om den ofta låter bli att använda sina krafter :)
 
Uppdatering!!

Qitis hade verkat i det dolda med ett tydligt syfte – hon måste hjälpa till att återupprätta den riktiga gastronomin och dumpa Historieätarna. Nu tänkte hon se till att betala det högsta priset och göra en värdig sorti. På hennes hand blänkte den gamla romerska ring hon köpt dyrt på en gastronomisk auktion. Den som inte visste kunde inte ana att stenarna var format glas som gick att fälla ut. Och i hålrummet under – gift. Hon knackade på Heffaklumpens dörr. Den öppnades. Blicken var tvivlande, men mjuknade när Heffa fick syn på brickan med två skålar rykande het lammbuljong.
-Åh, vad är det här?
-Det är en lammbuljong jag har tillrett själv. Efter recept av Ludvig XIVs personlige fältkock. Kungen drack den varje morgon. Jag tänkte om du ville smaka.
(I själva verket var det Bong på tärning, qitis hade haft lite bråttom…)
-Fantastiskt! Kom in!

De slog sig ner. Heffas rum var lyxigt som attan. En utmärkt idé att samlas på ett slott såhär, även om de bara kunde umgås över skärmarna. Qitis sträckte sig efter koppen men då hände det som hon förutsett. Heffa tog koppen ur hennes hand.
-Om du inte misstycker tar jag den här. Ja, som du vet har jag lite tvångstankar.
-Naturligtvis.
Giftet verkade snabbt och smärtfritt. Qitis blev lite dåsig och lutade sig tillbaka i stolen. Då insåg hon att Heffa… hade en pin. Gastronomiska supersällskapets pin. Vad hade hon gjort?

Heffaklumpen var ulv i fårakläder
Qitis var ond mastermind

Nästa DL 10:00
 
Uppdatering!!

Qitis hade verkat i det dolda med ett tydligt syfte – hon måste hjälpa till att återupprätta den riktiga gastronomin och dumpa Historieätarna. Nu tänkte hon se till att betala det högsta priset och göra en värdig sorti. På hennes hand blänkte den gamla romerska ring hon köpt dyrt på en gastronomisk auktion. Den som inte visste kunde inte ana att stenarna var format glas som gick att fälla ut. Och i hålrummet under – gift. Hon knackade på Heffaklumpens dörr. Den öppnades. Blicken var tvivlande, men mjuknade när Heffa fick syn på brickan med två skålar rykande het lammbuljong.
-Åh, vad är det här?
-Det är en lammbuljong jag har tillrett själv. Efter recept av Ludvig XIVs personlige fältkock. Kungen drack den varje morgon. Jag tänkte om du ville smaka.
(I själva verket var det Bong på tärning, qitis hade haft lite bråttom…)
-Fantastiskt! Kom in!

De slog sig ner. Heffas rum var lyxigt som attan. En utmärkt idé att samlas på ett slott såhär, även om de bara kunde umgås över skärmarna. Qitis sträckte sig efter koppen men då hände det som hon förutsett. Heffa tog koppen ur hennes hand.
-Om du inte misstycker tar jag den här. Ja, som du vet har jag lite tvångstankar.
-Naturligtvis.
Giftet verkade snabbt och smärtfritt. Qitis blev lite dåsig och lutade sig tillbaka i stolen. Då insåg hon att Heffa… hade en pin. Gastronomiska supersällskapets pin. Vad hade hon gjort?

Heffaklumpen var ulv i fårakläder
Qitis var ond mastermind

Nästa DL 10:00

Yes... Q Jag visste det 😂

I kursiv med färg... Men editorn är inte med mig
 
Uppdatering!!

Qitis hade verkat i det dolda med ett tydligt syfte – hon måste hjälpa till att återupprätta den riktiga gastronomin och dumpa Historieätarna. Nu tänkte hon se till att betala det högsta priset och göra en värdig sorti. På hennes hand blänkte den gamla romerska ring hon köpt dyrt på en gastronomisk auktion. Den som inte visste kunde inte ana att stenarna var format glas som gick att fälla ut. Och i hålrummet under – gift. Hon knackade på Heffaklumpens dörr. Den öppnades. Blicken var tvivlande, men mjuknade när Heffa fick syn på brickan med två skålar rykande het lammbuljong.
-Åh, vad är det här?
-Det är en lammbuljong jag har tillrett själv. Efter recept av Ludvig XIVs personlige fältkock. Kungen drack den varje morgon. Jag tänkte om du ville smaka.
(I själva verket var det Bong på tärning, qitis hade haft lite bråttom…)
-Fantastiskt! Kom in!

De slog sig ner. Heffas rum var lyxigt som attan. En utmärkt idé att samlas på ett slott såhär, även om de bara kunde umgås över skärmarna. Qitis sträckte sig efter koppen men då hände det som hon förutsett. Heffa tog koppen ur hennes hand.
-Om du inte misstycker tar jag den här. Ja, som du vet har jag lite tvångstankar.
-Naturligtvis.
Giftet verkade snabbt och smärtfritt. Qitis blev lite dåsig och lutade sig tillbaka i stolen. Då insåg hon att Heffa… hade en pin. Gastronomiska supersällskapets pin. Vad hade hon gjort?

Heffaklumpen var ulv i fårakläder
Qitis var ond mastermind

Nästa DL 10:00
:banghead: :cry:
 
Wow, funderar på om inte den här killen var med på ett hörn här
för sådan tur kan man vi bara ha om det går fel i onda lyan.

 
Uppdatering!!

Qitis hade verkat i det dolda med ett tydligt syfte – hon måste hjälpa till att återupprätta den riktiga gastronomin och dumpa Historieätarna. Nu tänkte hon se till att betala det högsta priset och göra en värdig sorti. På hennes hand blänkte den gamla romerska ring hon köpt dyrt på en gastronomisk auktion. Den som inte visste kunde inte ana att stenarna var format glas som gick att fälla ut. Och i hålrummet under – gift. Hon knackade på Heffaklumpens dörr. Den öppnades. Blicken var tvivlande, men mjuknade när Heffa fick syn på brickan med två skålar rykande het lammbuljong.
-Åh, vad är det här?
-Det är en lammbuljong jag har tillrett själv. Efter recept av Ludvig XIVs personlige fältkock. Kungen drack den varje morgon. Jag tänkte om du ville smaka.
(I själva verket var det Bong på tärning, qitis hade haft lite bråttom…)
-Fantastiskt! Kom in!

De slog sig ner. Heffas rum var lyxigt som attan. En utmärkt idé att samlas på ett slott såhär, även om de bara kunde umgås över skärmarna. Qitis sträckte sig efter koppen men då hände det som hon förutsett. Heffa tog koppen ur hennes hand.
-Om du inte misstycker tar jag den här. Ja, som du vet har jag lite tvångstankar.
-Naturligtvis.
Giftet verkade snabbt och smärtfritt. Qitis blev lite dåsig och lutade sig tillbaka i stolen. Då insåg hon att Heffa… hade en pin. Gastronomiska supersällskapets pin. Vad hade hon gjort?

Heffaklumpen var ulv i fårakläder
Qitis var ond mastermind

Nästa DL 10:00
WHAT?! Inte var väl JAG ond?? Nej. Tror minsann att det har blivit fel igen :cautious:


;)
 
Röstlista DL1

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen

16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta
20:50 Lobelia röstar på Elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.04 heffaklumpen röstar på Ceta
21.05 LenaH röstar på fio
21.15 fio röstar på glömmerallt
21.20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.26 glömmerallt ändrar röst till Elo

bollen__ missar, röstar glömmerallt i efterhand

Elo bybo

Käk: ingen

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på qitis
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopat

ceta bybo

Käk: Niyama, bybo + fio, tjuv


Röstlista DL3 21.30


19.22 iiantazie röstar på qitis
18.29 Poisonous rostar pa pegasus63

19.36 hemlig röstar på poisonous
20.07 Heffaklumpen röstar på Poisonous.

20.08 qitis röstar på LenaH
20.22 madalitso röstar på hemlig
20.48 snurrfian röstar på poisonous
20.49 bollen__ röstar på poisonous
20.49 LenaH röstar på poisonous
20.50 qitis ändrar röst till poisonous
21.51 poisonous ändrar röst till snurrfian
20.58 iiantazie ändrar röst till poisonous
21.10 Pegasus63 röstar på poisonous
21.14 Blacksmithfarm röstar på poisonous
21.14 Karamelldrottningen röstar på poisonous
21.18 gabby_ossi röstar på poisonous
21.21 Lobelia röstar på poisonus
21.21 Glömmerallt röstar på poisonus

Poisonous nattvakt/ulv


Käk: snurrfian jägare, karamelldrottningen bybo

DL4 kl 21.30

22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt
16.10 Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA
17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie
18.56 Gabby_Ossi röstar på qitis
20:37 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:47 iiantazie röstar på qitis
21.11 Madalitso röstar på gabby_ossi
21.18 glömmerallt röstar på iiantazie

21.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.22 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
21.22 LenaH röstar på iiantazie
21.24 Pegasus63 röstar på iiantazie
21.25 Hemlig ändrar röst till Lobelia
21.25 Lobelia ändrar röst till Gabby_ossi

21.27 Heffaklumpen röstar på qitis
21.27 bollen__ ändrar röst till iiantazie
21.30 Heffaklumpen ändrar till iiantazie
21.30 Lobelia ändrar röst till iiantazie

Iiantazie bybo


Käk: glömmerallt röstfifflare


DL5 21.30

10.19 hemlig röstar på heffaklumpen
16.17 hemlig röstar på qitis
16.29 bollen__ röstar på heffaklumpen
17.08 bollen__ röstar på Lobelia
19.53 qitis röstar på heffaklumpen
19.53 qitis röstar på gabby_ossi
20:23 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:23 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
20.24 LenaH röstar på qitis
20.24 LenaH röstar på heffaklumpen
20.48 Madalitso röstar på gabby_ossi
20.48 Madalitso röstar på lobelia
21:15 Pegasus63 röstar på Lena H
21:15 Pegasus63 röstar på Hemlig
20.16 Lobelia röstar på bollen
20.16 Lobelia röstar på Heffaklumpen
21.19 Gabby_ossi röstar på qitis
21.25 Gabby ossi röstar på Heffaklumpen
21.27 Lobelia ändrar röst till qitis
21.27 Heffaklumpen röstar på Lobelia
21.27 Heffaklumpen röstar på bollen__

Heffaklumpen - ulv i fårakläder

qitis - ond mastermind
 
Funderar på om qitis lyckades gissa på ulvmedlemmar. Hon borde ju i så fall velat visa sig för åtminstone nån av dom i nåt av sina inlägg. Tycker jag.
Wow, funderar på om inte den här killen var med på ett hörn här
för sådan tur kan man vi bara ha om det går fel i onda lyan.

Måste det ha varit bara tur då? Eller kan inte folk ha listat ut rätt i sina motiveringar.
 
Fast info bör ju komma ut på något sätt endå för att hjälpa den egna goda sidan, manbehöver ju inte skrika like högt som fio gjorde, men lite mer än bara "känns god" vore önskvärd. Fast det beror ju även på mottagarens spel/skriv stil om denne är van att "brodera" eller inte.
Fast både jag och @hemlig har ju varit tydliga med att vi trodde på fio förutom att jag i natt kom på ett tänkbart scenario till men det punkterades ju av LL och sen dess har vi ju varit klara över det.

Jag tycker du får kavla upp ärmarna lite till och inte bara luta dig tillbaka i borgmästartronen.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 949
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 875
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 806
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 358
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp