Ulvlek - Historieätarna

Försöker lite snabbt få lite koll och saker jag kan gå igenom mer sen.

Jag röstade hyfsat tidigt igår och orkade sen inte in och läsa mer än kolla vad som hände vid dl igår, var lite för trött för lek.

Jag röstade på q för jag hade någon form av motivation mot henne. Hann inte se din röst Niyama, och var inte i det läget beredd att följa fio, för jag kände mig inte klar i huvudet nog för att säga om hon skrev mer som en säker god eller som en ulv som försökte luras. Och iom att jag inte hade energi att gå igenom cirkus och titta på henne för att se om hon varit skum i vad hon skrev så fick det bli q där jag hade en tanke på saker som kunde tyda på att hon var ond.
Mada ville här hålls q som ond. Ville hon försvarar cirkus?

Jag skulle leka, och sen somnade jag istället. Var nog lite överambitöst att vara med i en lek.
Ska försöka samla tankar.


Du säger att du litar på fio och därför röstar där, men det har ju just diskuteras att fio inte har hunnit syna mer än två personer, och att den andra mest troligt var pega om jag förstod folk rätt? Så fio borde ju inte veta ett dugg mer om poisonous än vi andra?
Känns konstigt att motivera en röst med att man vill veta personens roll snarare än att man har något som gör att dom känns ulviga?
Även här var hon fundersam på poisonous känns det som?

Och så allas vår q. Vilka har hon nämnt tro? Och när kan hon ha använt sina gissningar?
börjar bakifrån de med minst inlägg ( ser att många andra redan grävt kring de med många inlägg och utefter utfallet i första lynchen

LenaH
har bara lycktas åstadkomma 6 (!) inlägg i leken så här långt. Missade att leken startat och skyndade sig att nominera till BM ( cirkus) Röstar på Fio som vi vet var god i dl1 och sent på cirkus i dl2 utan några reflektioner mer än att cirkus var skum som inte ville bli borgmästare pga käkrisken, men gladeligen nominerade Pegasus63 för att han skulle få vara kvar i leken lite längre
Själv ville hon inte heller bli bm pga käkrisken dock


Typ det enda jag hittat från henne med egna tankar samtliga hennes inlägg är citerade
Extremt magert och kan ju faktiskt tyda på en ond LenaH, men kan också vara en god med extrem tidsbrist? Blev lite bränd här för någon lek sedan när jag var bombsäker på att @Hedinn var ond och såg till att hon lynchades så goda förlorade :( Men hedinn var ju en qitis i antal inlägg mot LenaHs insats nu tycker jag

Lobelia
har inte heller så många inlägg ( 13 st) men har iaf en del egna tankar och reflektioner i de flesta

Nominerar pegasus till Bm så han ska få leva längre denna gången
Röstar på Elo i Dl1 ( som vi vet var god) och på cirkus i Dl2 sist av alla dock men har angivit tidsbrist har jag för mig innan lekstarten? kanske blandar ihop det med förra leken möjligen?
Hon funderar kring ceta innan DL2 är över för att hon misstänker Lobelia och GA pga taskiga förstadagsteorier Och ifrågasätter varför hon kommer med egna teorier när det händer så mycket i leken och dividerar lite med henne angående att hon trodde hon skulle bli lynchad idag men försvarar henne till mig ( lite onödan då jag faktiskt skrivit just det hon ville påpeka - att ceta är nybörjare och kanske inte riktigt "kan" än hur man ska formulera sig ) och i morse innan dl dividerar hon och jag lite angående sannolikheten att niyama skulle kunna vara ulv som var följsam till fio

Vet inte vart jag har Lobelia Hon resonerade på liknande sätt i förra leken och hade inte så mycket inlägg då heller och då var hon god . kan vara vadsomhelst med andra ord :idea:

To be continued (dvs vågar inte göra alltför långa inlägg pga mobilspelande).
 
Men hej vad ni är bra :banana: ! Fast jag är ledsen över att jag är kvar. Jag har verkligen INGEN tid imorgon. Jag vet inte riktigt hur det här ska gå. Jag är förmodligen inte hemma före DL och ensam på jobbet imorgon så ingen surf där. Ska iaf försöka läsa igenom vad ni skrivit sen jag lämnade, men ville se resultatet först såklart!
 
Måste det ha varit bara tur då? Eller kan inte folk ha listat ut rätt i sina motiveringar.

Självklart är det ett enormt bra arbete som ligger bakom att vi fick ut två onda, som jag sade tidigt i leken är jag inte så bra på att läsa mellan raderna, så jag går mest på det som finns skrivet svart på vitt. och det inlägget skulle varit färgad för OT, inte svart vit som datorn tyckte då det skickades.

Fast både jag och @hemlig har ju varit tydliga med att vi trodde på fio förutom att jag i natt kom på ett tänkbart scenario till men det punkterades ju av LL och sen dess har vi ju varit klara över det.

Jag tycker du får kavla upp ärmarna lite till och inte bara luta dig tillbaka i borgmästartronen.

Om ärtan fungerar i morgon när jag kommer hem, blir det nog lite mer funderingar. fast även med en "tveksam" och en "säker" god BM borta ur leken idag, lär jag ju fortsatt noja över vem som är god och ond i sina god och tveksam förklaringar rörande mig.
 
Madalitso:
Jag har dålig koll här, bara det är en varning, en ulv som går under radarn?

qitis
Gräver som Q brukar göra oavsett roll. Jag får inte känslan av ond men kan vara grundlurad. Gårdagens lynch ger i och för sig inte något positivt. Det känns lite som hon kanske fick en och annan ond att försöka rädda henne, eller inte.

hemlig:
Gräver på och försöker hitta något... tror jag. Förstarösten på pois gör henne inte mer misstänkt, men jag har sett många ulvar lyncha de sina. Har misstänkt mig en del men det är ganska sunt med tanke på bristen på information i leken. Inte min min förstahands ulv i vart fall.

Heffaklumpen: Jag har inte mycket koll alls på Heffa, måste kolla vidare men känslan är att hen kanske är i lyan. Hon röstar på pois före blopern men det kan vara en alibiröst, eller så kanske pois offrade sig och medvetet gick in för att bli lynchad, hon hade mycket misstankar på sig sen tidigare och mycket av mitt nojande om

Blacksmithfarm Har jag haft en del kontroverser med, jag lyckas inte nå fram med att det liksom är scenariot kring pega jag reagerar på. Jag ska vara ond för att jag (som det ser ut) sett till att en god blivit BM och inte en ond. Jag bryr mig inte direkt om lull-lullet kring det. Nåja BSF verkar faktiskt kämpa på, jag tror inte jag röstar på henne i kväll.


Gabby_Ossi: Madalitso (BM) - Lobelia - cirkus - poisonous - qitis
Också en anonym spelare, en spelare som röstar sent och flyter med. Ulvvarning månde.



LenaH:
Gräver en del men känns lite off i spelet, verkar dock ha ganska bra ideer trots det är jag misstänksam mog LenaH, en lena som lever länge i en lek är alltid potentiellt ond.

Pegasus63: Antingen har fio lurat mig eller så är Pega god.


bollen: missar (BM) - Missar - cirkus - poisonous - Gabby_Ossi/iiantazie
Från ingenstans börjar bollen misstänka Pega, hon röstar dessutom på mig för att jag var tveksam om pois och cirkus, när jag läser om hennes inlägg om pois så är hon också tveksam, som hon kanske vill skydda en kollega. GA hade tankar om att bollen var fårulven och jag börjar tänka i samma banor om hon inte rent av är ulv.
Nä, jag misstänkte egentligen inte pega. Men jag undrade om ni andra var säker på att han var god. För JAG läste inte fios inlägg som att hon var säker, därav att jag ville kontrollera hur det ser ut för tjuven om en inte har några specialroller och dubbelkolla om han kunde vara ond. Men ni verkar säkra så jag har släppt det där nu.
Jag nojjar när jag tror att jag hittat en ond för är så rädd att ha fel. Ibland är det ju bättre att inte skriva sin nojja men låter man bli så blir man misstänkt för det också ;)
Jag velade mellan dig och qitis för ni brukar lura mig totalt, och jag gjorde ju uppenbarligen fel val.
Tyvärr kommer jag nog inte ha tillräckligt med tid för att försöka övertyga dig om min godhet, men är jag kvar i morgon kanske det som sagt är lika bra att jag blir lynchad så kan ni släppa mig. Vi borde väl ha råd med det nu när vi fått bort 2 onda.
 
Jag tyckte hon var tydlig. Och varför ens skriva ett sådant inlägg strax före käk annars? Minst en rad var ute. Vem som fick den vet vi i och för sig inte.
Det känns väl troligare att raden gick till ängeln än fio, hur kan goda lyan haft koll på henne redan då? Rad två kändes ju rimligare att de valde fio för, men då dog hon ju så den nådde inte fram isåfall. Men det har ju diskuterats tidigare.
Men som sagt, @LenaH och @hemlig verkar ju inte noja över pegas, så då slutar jag med det också :)
 
Jadu iom att jag själv är den enda som är kvar och röstade på GA så är jag säker på att fårulven inte var inblandad i rösterna på henne. Ga känns iaf troligast god , men kan vara annan ulv i lyan

Tänker att madalitso är väldigt off- men vet ju att hon går på övertid då bebis skulle kommit 6/1 om jag inte missminner mig vad hon skrev när hon skulle var LL för någon lek sedan?

BSF verkar vettig och skriver mycket jag håller med om, men kan ju lika gärna vara ulv egentligen?

LenaH var jag inne på igår - men känns efter gårdagen mer delaktig och känns god tycker jag
Gabby-ossi har jag känslan av kan vara den onda utanför lyan? Det är något med alla frågor och så väldig lite egna reflektioner om deltagarna som får mig att tro det : Känns som hon ligger lågt

Heffaklumpen svårbedömd men tänker troligen god pga argumentationen i resonemangen även om de haltar ibland

Iiantazie får jag skumvibbar av dock ( iom jag vet min roll) och hon så snabbt knyckte din motiviering igår : Känns som en ond som hakar på en annans teorier helt enkelt

Dig Hemlig tror jag faktiskt är god även om du är ute och cyklar angående mig .Men förstår varför du fått tanken så ser inget skumt med dig för att du röstar på mig faktiskt

om det hjälper något?

Pegasus tycker jag borde vara god eftersom fio tydligt pekade på det , lenah håller med om det fio påpekat och så tror jag inte han har hjälp av en lya såsom han spelar förefaller vara ensam med sina funderingar

lobelia är mer svårbedömd. Har tidigare skrivit om henne vilket jag citerade till lenah igår och tillägger att jag inte tror att hon och Bsf sitter i lyan ihop iaf. En av den kan vara ond eller så är det två goda som hakat upp sig på varandra.

bsf Som sagt hon och lobelia lär inte vara i lyan ihop -se ovan.
hon har dock haft mycket tankar som sammanfallit med mina under leken och uttryckt dem och teoriat väl. Så kanske tippar över lite mer åt det goda hållet för mig sammantaget? Med brasklappen att hon är väldigt bra på att verka god när hon är ond dock

Bollen har jag lyckats nästan glömma och det borde ju kunna vara en varningsklocka om något? Säger som GA här att bollen blir likson över och borde vara i lyan helt enkelt ? Eller så är det några som luras rejält ?

madalitso hamnar också i lyan lite pga samma anledning som bollen. Hon blir över.

så nu tror jag att jag fått med allt?
så långt har jag pusslat och det kan givetvis vara galet liksom jag uppenbarligen hade galet för mig om iiantanzie igår. Men då finns det iaf något att nysta i om jag blir käk.
är jag kvar så hinner jag inte delta mer ordentligt fre kvällen då jag dels jobbar och rasten är slut och dels får Höleverans på eftermiddagen och hjälp att köra ut dem i hagen -har ingen traktor själv så måste få hjälp med det.

Lägger mina röster nu så får vi se om något framkommer under kvällen om jag ska ändra

enligt motivering i det citerade

qitis röstar på Heffaklumpen
Tror hon kan vara fårulven

qitis röstar på gabby -ossi
Tror att hon är ond utanför lyan eller ulv
Pga hennes egna uteblivna teorier och att hon röstat sent i samtliga lyncher samt allmänt liksom flutit med.

Fler inlägg av q, som jag tänkte försöka se om jag kan få några idéer om ulvar ifrån.

Nån bra på räkning som kan fundera på hur det kan tänkas stå mellan goda/onda nu?
 
Fler inlägg av q, som jag tänkte försöka se om jag kan få några idéer om ulvar ifrån.

Nån bra på räkning som kan fundera på hur det kan tänkas stå mellan goda/onda nu?
Jag trodde jag skrev det men postade visst inte. 5-3 eller 6-2? Tror jag. Bra på räkning är jag inte :meh: Nu ska jag sussa.
 
Uppdatering!!!!

- Hoppsan, vad gör du här? Jag trodde att jag hade bokat köket, sa Blacksmithfarm. Men det var ingen fara, de var ju på samma sida och…

-Wow!

Blacksmithfarm tappade helt målföret. På bordet stod den mest magnifika skapelse hon någonsin sett. Nobelfesten kunde slänga sig i väggen. Här var det tomtebloss och fyrverkeripjäser på pinne (är inte de förbjudna?). Det var ett riktigt vattenfall med små laxar som hoppade uppför. Blinkande lampor, en dansande ballerina med tillhörande musik. Helt otroligt vilken glasskapelse!

-Har du gjort det här?

Madalitso, som stått tyst bredvid nickade. Hon såg riktigt nöjd ut. I handen höll hon något som såg ut som ett snöre.

-Japp. Det här är en kopia av glassbomben på 1905 års Nobelmiddag. Det var första året de hade glassbomb. Sedan har jag lagt till lite effekter a la 2020-tal.

-Åååååååh.

- Vill du se huvudnumret? Jag ska precis tända.

-Hemskt gärna! Får jag smaka sedan också?

Madalitso svarade inte. Hon plockade fram en tändare ur fickan och satte eld på snörbiten i handen.

KA-BOOOOM!

ice-bomb-suprise


Madalitso var självmordsbombare (ulv)
Blacksmithfarm var en helt vanlig jävla ulv.

Nästa DL: ALDRIG NÅGONSIN. Grattis goda!
 
ilantazie - Bybo
karamelldrottningen - Bybo
Ceta -bybo
Elo - bybo
Gabby_Ossi - bybo
Lobelia - bybo
LenaH - bybo
Niyama - bybo

hemlig - mastermind (god)
glömmerallt - röstfifflare
bollen__ - Drake
Pegasus63 - ängel
Fio - tjuv
Snurrfian - jägare

Madalitso - självmordsbombare
Blacksmithfarm - ulv
Heffaklumpen - fårulv
Cirkus - psykopat
Poisonous - nattvakt
qitis - ond mastermind


Dag 1
Röstfifflaren röstar extra på Elo
Ängeln skyddar Pegasus63
Tjuven tjuvar ifrån cirkus
Tjuven käkar ingen.
Jägaren jagar fio
Fårulven röstar dolt på snurrfian
Jägaren jagar cirkus


God mastermind gissar på:
Blacksmithfarm är röstfifflare (fel)
Heffaklumpen är ulv (rätt)
Ceta är bybo (rätt)
qitis är ond mastermind (rätt)

Ond mastermind gissar på:
cirkus är ulv (rätt)
niyama är ulv(fel)
LenaH är ulv(fel)
madalisto är mastermind (rätt men på fel plats)


Dag 2
Draken har gjort fio och Niyama till kärlekspar
Fårulven ett röstar dolt på cirkus
Tjuven stjäl ifrån Pegasus63
Tjuven skyddar Pegasus
Jägaren jagar Q
Goda lyan skickar en spionrad till Pegasus63. (Tjuven stäl ifrån cirkus)


Dag 3
Goda lyan skickar en spionrad till Q (ulvarna käkar Niyama)
Fårulven röstar på Poisonous
Ängeln skyddar Pegasus63
Röstfifflaren röstar på poisonus
Jägaren jagar karamelldrottningen

Dag4.

Goda lyan skickar en spionrad till hemlig
Fårulven röstar dolt på iiantazie
Ängeln skyddar Pegasus63
Röstfifflaren röstar på iiantazie

Dag 5

Fårulven röstar på Lobelia och Gabby_Ossi
Självmordsbombaren spränger Blacksmithfarm
 
Här har jag varit och gett hästarna hö mitt i natten då de går ute på lösdrift men inte har fri tillgång på hö och det är -11.
Och jag var så peppad att ha tag i det här innan ulvarna skulle käka mig i natt.
Och så kommer jag tillbaka till att ulvarna begått kollektivt självmord! :banghead:
Där var min kväll förstörd :mad: .

Eller så är jag tacksam :D.
 
Här har jag varit och gett hästarna hö mitt i natten då de går ute på lösdrift men inte har fri tillgång på hö och det är -11.
Och jag var så peppad att ha tag i det här innan ulvarna skulle käka mig i natt.
Och så kommer jag tillbaka till att ulvarna begått kollektivt självmord! :banghead:
Där var min kväll förstörd :mad: .

Eller så är jag tacksam :D.
Jag kom just hem och började läsa ikapp och såg fram emot att lista ut det sista. Trodde Lobelia var ond istället för BSF men insåg att de nog skulle byta plats när jag såg röstningen.
 
Grattis goda :mad::D

Jaha @hemlig. Det var DÄRFÖR du hade mig som trolig ulv. Kopplade inte ens att du kunde vara mastermind :cautious::D

Ni andra då, när började ni misstänka mig? Efter min reaktion på iiantazies död? Jag ska vara helt ärlig: det var min första reaktion och jag trodde verkligen på iiantazie som ond. Även om jag kanske inte hade behövt använda hundra utropstecken och stora bokstäver. Men jag var verkligen inte beredd på tazie som god...

Skulle säga något mer men det glömde jag bort :p
 
Grattis goda :mad::D

Jaha @hemlig. Det var DÄRFÖR du hade mig som trolig ulv. Kopplade inte ens att du kunde vara mastermind :cautious::D

Ni andra då, när började ni misstänka mig? Efter min reaktion på iiantazies död? Jag ska vara helt ärlig: det var min första reaktion och jag trodde verkligen på iiantazie som ond. Även om jag kanske inte hade behövt använda hundra utropstecken och stora bokstäver. Men jag var verkligen inte beredd på tazie som god...

Skulle säga något mer men det glömde jag bort :p
Jag började ana DL 3 när du la andrarösten på poison och sen blev jag hyfsat säker när du trasslade in dig i diskussionen med LenaH :p
 
Grattis goda :mad::D

Jaha @hemlig. Det var DÄRFÖR du hade mig som trolig ulv. Kopplade inte ens att du kunde vara mastermind :cautious::D

Ni andra då, när började ni misstänka mig? Efter min reaktion på iiantazies död? Jag ska vara helt ärlig: det var min första reaktion och jag trodde verkligen på iiantazie som ond. Även om jag kanske inte hade behövt använda hundra utropstecken och stora bokstäver. Men jag var verkligen inte beredd på tazie som god...

Skulle säga något mer men det glömde jag bort :p
Ren lyckoträff i gissningarna. Kände mig typ söker på @qitis och först säker på BSF. När sen glömmerallt var röstfifflare så visste jag ju att jag hade rätt på resten :).
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 798
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 559
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 257
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp