Bukefalos 28 år!

Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
... och nej, jag har aldrig varit någon ponnynörd, varken i plastig eller pälsig form. Första favoriten på ridskolan var 165 cm hög :cool:

Det har inte hänt mycket idag. Det här är det som jag finner skumt dock. Hur kan man INTE vara ponnynörd? :eek: Jag menar inte gilla ponny???!!!

160423_571c8fd3e087c3449a823585.jpg


Konstiga människa. Säkert en ulv. :cautious:

160625_008_577258f5ddf2b3116dafc234.jpg
 
Här var det ju dött. För att dra igång det hela:

Niyama röstar på Snurrfian
för att hon tycker det är en aning ulvigt att jag valde svart, för "de brukar ju ha mörka färger". Dels är väl inte alls ulvar särskilt mörka och dels undrar jag vad man i så fall ska tro om Snurrfian själv med tanke på hennes profilbild...
 
Mina gäster kommer om en timme - jag har inte ens börjat med matlagningen. Har bara hunnit med städning och av-julning.

Inte mkt som hänt

Idahoe har gjort en räkning och sammanställning som ser rimlig ut

Snurrfian har kastat ur sig en synpunkt om Niyama är ulv för att hon valde svart, vilket sen genererade en röst från Niyama på Snurrfian med motiveringen att ulvar inte alls är särskilt mörka i komb med hur Snurrs profilbild ser ut.

Araminta förväntade sig en tagg - när leken startade, man får ju ett PM med sin roll. Dessutom så har hon aldrig gillat ponnys, detta reagerar Habina på och säger att Araminta bergis är ulv.

cirkus måste rösta nu och röstar på Habina för att hon är så snabb att hugga på Araminta för att hon inte är ponnynörd.
 
Nu är det visserligen inte säkert att ledarvargen försöker visa sig genom obligatoriska frågan, men ifall att fastnade jag för dessa:

HIttat leken - trots två döttrar (varav en faktiskt heter Molly) vet jag inte vilka my little ponys som finns.

Efter att ha tillfrågat google så fastnar jag för dessa raringar

1FB4BCB250569047F5B132B22ABF4772.jpg


Gillar det lite enhörningsartade hos den gula Princess Celestia den råååsa heter Princess Luna.

Princess Luna. Luna betyder måne och alla vet ju att vargar ylar mot månen. Det var ju dessutom den andra cirkus fastnade för, Luna var bara en "extraponny".

Har ingen aning om vilka färgkombinationer som finns men jag har nåt vagt minne av att min favorit som barn hade stjärnor på rumpan som var självlysande om man hållit den under en lampa. Det tyckte jag var sjukt coolt på den tiden :D så såna vill jag ha! Och så kanske mörkblå med silvergrå tagel :)

Självlysande stjärnor och mörkblå = natt. Silvergrå = lite vargfärg.

Jag gillar Applejack, som är med i Friendship is Magic. Har dålig koll på tidigare mlp tyvärr.

latest


Hon är alltså beige, blond man och svans, hallon på rumpan och cowboyhatt!

AppleJACK. Jack Wolfskin. Jack London (skrev Skriet från vildmarken). Kanske väl långsökt, men... :angel:

Sett till dessa tycker jag ändå att cirkus extraponny Luna sticker ut mest, kanske är hon ledarvargen.

Hedinn röstar på cirkus
 
Nu är det visserligen inte säkert att ledarvargen försöker visa sig genom obligatoriska frågan, men ifall att fastnade jag för dessa:



Princess Luna. Luna betyder måne och alla vet ju att vargar ylar mot månen. Det var ju dessutom den andra cirkus fastnade för, Luna var bara en "extraponny".



Självlysande stjärnor och mörkblå = natt. Silvergrå = lite vargfärg.



AppleJACK. Jack Wolfskin. Jack London (skrev Skriet från vildmarken). Kanske väl långsökt, men... :angel:

Sett till dessa tycker jag ändå att cirkus extraponny Luna sticker ut mest, kanske är hon ledarvargen.

Hedinn röstar på cirkus

Ambitiöst i alla fall :up: :laugh:
 
Jag hade helt glömt bort ledarvargen. @Hedinn är snäll och påminner mig, men jag kommer då osökt att tänka på att hon kanske är ledarvargen. O_o
 
Niyama röstar alltså på snurrfian för att snurrfian tycker att Niyamas val av MLP låter som något en ulv skulle välja.

Cirkus röstar på mig, för att jag tycker det är hemskt att inte vara ponnynörd.

Hedinn röstar på cirkus, för hennes MLP låter som en hint om att cirkus är ledarvarg.

Alla tre känns som rätt så eh... typiska förstadagsröster. Svårt att hitta någonting skumt i något av dem. Jag tycker det är lite onödigt att jag får en röst på mig för att jag älskar ponnyer, men samtidigt förstår jag att cirkus måste rösta om hon har gäster på väg.
 
Här var det ju dött. För att dra igång det hela:

Niyama röstar på Snurrfian
för att hon tycker det är en aning ulvigt att jag valde svart, för "de brukar ju ha mörka färger". Dels är väl inte alls ulvar särskilt mörka och dels undrar jag vad man i så fall ska tro om Snurrfian själv med tanke på hennes profilbild...
:rofl: Hade jag nyligen bytt avatar så hade det kanske haft lite bäring, men jag tror att jag har fått röster för min avatar ett par lekar så jag känner mig ganska så van. Men jag tyckte inte riktigt att det svarade på varför du själv valde en svart häst? Om nu min avatar är ulvaktig pga av sin färg så borde din röst vara ett svar på att det stämmer och du själv är ulvig? :angel:
 
:rofl: Hade jag nyligen bytt avatar så hade det kanske haft lite bäring, men jag tror att jag har fått röster för min avatar ett par lekar så jag känner mig ganska så van. Men jag tyckte inte riktigt att det svarade på varför du själv valde en svart häst? Om nu min avatar är ulvaktig pga av sin färg så borde din röst vara ett svar på att det stämmer och du själv är ulvig? :angel:

Jag tycker ju inte att svart/mörkt är ulvigt, men med ditt resonemang så skulle ju din avatar vara ulvig.
 
Nu är det visserligen inte säkert att ledarvargen försöker visa sig genom obligatoriska frågan, men ifall att fastnade jag för dessa:



Princess Luna. Luna betyder måne och alla vet ju att vargar ylar mot månen. Det var ju dessutom den andra cirkus fastnade för, Luna var bara en "extraponny".



Självlysande stjärnor och mörkblå = natt. Silvergrå = lite vargfärg.



AppleJACK. Jack Wolfskin. Jack London (skrev Skriet från vildmarken). Kanske väl långsökt, men... :angel:

Sett till dessa tycker jag ändå att cirkus extraponny Luna sticker ut mest, kanske är hon ledarvargen.

Hedinn röstar på cirkus
Alltså... :rofl: mycket stiligt inlägg :up:
Men jag funderar på varför mitt val av färg är misstänkt men inte Niyama som valde svart? Är det mindre ulvigt än grått tro? O_o
 
Jag tycker ju inte att svart/mörkt är ulvigt, men med ditt resonemang så skulle ju din avatar vara ulvig.
Jag kan ju inte låta blir att fundera på vad som ligger bakom din röst, en anledning skulle kunna vara att jag flera gånger har varit ledarvarg och du därför försöker få lyans uppmärksamhet genom att rösta på mig, ett annat alternativ är att du skulle tro att jag var ledarvargen eftersom jag har varit det tidigare, ett tredje alternativ skulle vara att du röstade på den första som reagerar på ditt färgval... :p Så det gör att du antingen är ond, eller god... :cautious:
 
Jag undrar om @Hedinn precis som jag har druckit rödvin, eller ja jag gör det fortfarande... :angel: Mycket spännande funderingar runt färger, men jag undrar precis som @Idahoe varför inte Niyama är med i sammanställningen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 929
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 259
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 608
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 551
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp