Bukefalos 28 år!

Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Obligatorisk fråga (besvaras innan DL):

Vilka färger och vilken symbol skulle du ha som My Little Pony?

Skulle se ut som Bon Bon Såklart! :love:

13f7bbfeffdc614feacff2bb357d0e1a.jpg

(den närmast)
:D
 
Och här satt jag och väntade på att bli taggad när tråden öppnades. Men se, den servicen fanns visst inte i den här leken :meh:

:D

Apropå den obligatoriska frågan så är jag redan tatuerad med ett bladlöst träd så jag gissar att jag skulle ta med mig den symbolen även i hästigt format. Färgmässigt gillade jag kombinationen nedan
AppleFritter_SR.jpg


... och nej, jag har aldrig varit någon ponnynörd, varken i plastig eller pälsig form. Första favoriten på ridskolan var 165 cm hög :cool:
 
Och här satt jag och väntade på att bli taggad när tråden öppnades. Men se, den servicen fanns visst inte i den här leken :meh:

:D

Apropå den obligatoriska frågan så är jag redan tatuerad med ett bladlöst träd så jag gissar att jag skulle ta med mig den symbolen även i hästigt format. Färgmässigt gillade jag kombinationen nedan
AppleFritter_SR.jpg


... och nej, jag har aldrig varit någon ponnynörd, varken i plastig eller pälsig form. Första favoriten på ridskolan var 165 cm hög :cool:
Jag själv la mig ganska tidigt igår kväll men hade nog taggat dig under dagen idag om du inte hittat leken under FM :)
Men nu tror jag alla hittat hit iaf? :)
 
Obligatorisk fråga (besvaras innan DL):

Vilka färger och vilken symbol skulle du ha som My Little Pony?
Har ingen aning om vilka färgkombinationer som finns men jag har nåt vagt minne av att min favorit som barn hade stjärnor på rumpan som var självlysande om man hållit den under en lampa. Det tyckte jag var sjukt coolt på den tiden :D så såna vill jag ha! Och så kanske mörkblå med silvergrå tagel :)
 
Sammanfattar lite:
Goda roller:
Megan BM - utslagsröst, en extraröst, ett lynch-stopp
Danny brevbärare - sia, beskydd, extraröst, förhäxning
Molly lärling - skydd och sia varannan natt
Ponnyer bybor
(Fängelsehåla god lya -får full info delar ut en rad/natt. + en fri mening)

Onda roller:
Grogar ledarvarg
Ulvar


13 spelare, 3 goda specialroller och god lya, 1 ond utanför lyan.
Jag tror liksom @Niyama att det är mest rimligt med 4 onda med tanke på antal spelare och roller. Möjligen 3, med tanke på relativt få goda specialroller, men å andra sidan har goda lyan en del att säga till om så 4 är nog mest troligt.

Annars har det mest varit ponnyer, färger och symboler ännu så länge.

Jag funderar på brevbärarens paket, vad innebär en förhäxning? Är det att man inte får rösta alls eller? @Gabby_Ossi
 
Sammanfattar lite:
Goda roller:
Megan BM - utslagsröst, en extraröst, ett lynch-stopp
Danny brevbärare - sia, beskydd, extraröst, förhäxning
Molly lärling - skydd och sia varannan natt
Ponnyer bybor
(Fängelsehåla god lya -får full info delar ut en rad/natt. + en fri mening)

Onda roller:
Grogar ledarvarg
Ulvar


13 spelare, 3 goda specialroller och god lya, 1 ond utanför lyan.
Jag tror liksom @Niyama att det är mest rimligt med 4 onda med tanke på antal spelare och roller. Möjligen 3, med tanke på relativt få goda specialroller, men å andra sidan har goda lyan en del att säga till om så 4 är nog mest troligt.

Annars har det mest varit ponnyer, färger och symboler ännu så länge.

Jag funderar på brevbärarens paket, vad innebär en förhäxning? Är det att man inte får rösta alls eller? @Gabby_Ossi

Det har kanske varierat lite men i denna lek gäller:

Man röstar som vanligt men rösten räknas inte. Brevbäraren delar alltså ut förhäxningen som ett paket och den som får paketet bestämmer vem som blir förhäxad. Förhäxningen måste utföras före nattDL innan den lynch man vill att den ska gälla men den som blir förhäxad får inte veta att den är förhäxad.
 
Jag gillar Applejack, som är med i Friendship is Magic. Har dålig koll på tidigare mlp tyvärr.

latest


Hon är alltså beige, blond man och svans, hallon på rumpan och cowboyhatt!
 
Jag är på jobbet fram till 16 tiden - trots 13 helgen så har jag ett flyttstäd idag som kom påramlandes mig imorse - blev väckt runt 6 tiden av telefonen då den som lovat se till att städet var klart senast idag (har haft hela veckan på sig (!) ) har missförstått och trott att den hade till på söndag på sig :banghead: Och nu är i Branäs med familj och kommer inte hem förrän på lördag kvällO_o Nya hyresgästen flyttar in på lördag.....
Och rena turen att chefen kollade på FB imorse och såg hennes starusuppdatering igår att "nu drar vi till Branäs" Jaja det är "bara" en liten tvåa på 49 m så jag bör hinna den på max 8 tim då den inte heller var jättesmutsig. Sitter och skriver detta på telefonen nu när jag har lunch - men då vet ni varför jag inte är inne nu under dagen heller - jag kommer fortfarande bli tvungen att rösta tidigt idag då jag kommer vara upptagen från kl 20 utan möjlighet att vara inne på ett antal timmar sedan vilket jag förvarnade om i anmälmimgstråden om
 
Jag ska iväg och fira 40-åring några timmar nu och sen köra (hm, ja det är såklart inte jag som kör ;) ) och hämta mer hö till mina matvrak, så jag kommer nog inte in igen förrän tidigast vid 20. Så vet ni :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 574
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 901
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 298
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 218
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp