Bukefalos 28 år!

Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag tyckte så synd om onda när ni ändrade till cirkus i sista minuten. (Såpass synd att jag först inte ville ge goda lyan infon om vem det var ni försökte käka...). Fick typ panik för ni hade ju inte alls varit inne på cirkus så hade inte förberett och hade satt DL precis innan jag behövde köra iväg till skolan.

Lite roligt var det dock när både goda och onda lyan var övertygade om att @Habina var vargen :rofl:. Hade bara onda samlat mot hemlig i den lynchen hade ni ju nästan haft det hemma eftersom Habina hade utslagsröst.

Jag hade nog inte tänkt igenom det där med ledarvargen och att goda lyan skulle kunna avslöja den direkt... Fast visst, hade inte Habina som godförklarad varit kvar hade kanske inte alla vågat hänga på.
Och nu fick jag ju spela upp den katchiga sången på slutet också när goda vann :angel:

Tack alla spelare för en rolig lek och att ni höll er (ganska bra ;) ) till reglerna även om det var lite missade röster och allmänt tappad ork :love:
Hade inte Lenis berättat att Habina hade info så hade jag nog inte röstat på Cirkus. Jag hade nog följt Lena mot Mistimed (om Lena hade röstat där) för jag blev nojig över att både mammas och mistimed följde Habina så lätt och trodde att ulvarna ville få ut en god Cirkus.
 
Jag blev så överraskad eftersom du ju varit inne på att skicka paket till Lenis, men jag antar att det var det som gjorde att du blandade ihop? :p
Det var sjukt stressigt att både rösta och skicka paket innan DL! Så jag blev glad varje gång du sköt upp DL. Jag trodde ju att Lenis var god eftersom hon lyfte att Habina fått info. Men det var nog inte därför jag skrev fel. Jag tror det var kaninens fel :p Eller för att jag bestämde mig för att ha rösten först i inlägget (jag hade skrivit lite innan jag skrev rösten).
 
Jag hade nog inte tänkt igenom det där med ledarvargen och att goda lyan skulle kunna avslöja den direkt...
Jag tycker det är charmen med den rollen och spioninfo i kombination - ledaren blir nästan tvingad att visa sig eftersom den absolut inte får bli käkad och därmed i princip dra två onda i döden direkt. Sen verkade ju inte @cirkus vara av samma uppfattning men :angel:
 
Fast vi hade ju inte så mycket makt eftersom det fanns så lite info i denna lek. Hade ni inte käkat ledaren hade vi varit helt bortkomna.

Fast just den grejen innebar ju att käkades ledarvargen så rök i princip automatiskt en varg till. Så just den kombon i samma lek med funktionen en in i lyan+info till goda om vem det är, är lite tveksam kan jag känna i efterhand. Kan va en bra grej att ha om man känner att onda har det lite för bra ställt kanske för att jämna ut odds, men nu blir det två onda i en smäll. Så i kombo med att ha lite mindre än 1/3 onda (för det blev det ju och blir när man inte är delbara med tre..) blir det lite väl hårt kan jag tycka. Men det är klart jag tycker, som var ond :angel:
 
Men det måste ju vara flera år sen! :p Jag mindes inte ens att det var dig vi röstade på, jag hade nog tippat att du var en av mina kollegor... :o

Tror @Lobelia var i den lyan? Kanske @Snurrfian ?
nope det var mindre än ett år sedan :p
jag har fö precis passerat 2 år som lekande i lekarna så det ska mycket till för att det ska vara "flera år sedan";)
Artline var obviously ond med dig då iaf :D
 
Fast just den grejen innebar ju att käkades ledarvargen så rök i princip automatiskt en varg till. Så just den kombon i samma lek med funktionen en in i lyan+info till goda om vem det är, är lite tveksam kan jag känna i efterhand. Kan va en bra grej att ha om man känner att onda har det lite för bra ställt kanske för att jämna ut odds, men nu blir det två onda i en smäll. Så i kombo med att ha lite mindre än 1/3 onda (för det blev det ju och blir när man inte är delbara med tre..) blir det lite väl hårt kan jag tycka. Men det är klart jag tycker, som var ond :angel:

Ja, det måste ju absolut kompenseras för att det blir en hård smäll om det händer. I denna lek tänkte jag att det var gjort (även om det nu visade sig att det inte var så eftersom LL inte hade tänkt på det) med tanke på att det var en lärling istället för siare och ängel och väldigt lite info i övrigt. För goda lyan kan ju lika gärna råka skicka till onda ibland, och samma med brevbäraren, när det finns så lite övrig info i omlopp. Min tanke är att det är lite kul för att ledaren tvingas vinka och hellre offra sig själv i en lynch än att käkas, men då gäller det ju att ledaren gör det också :D
 
nope det var mindre än ett år sedan :p
jag har fö precis passerat 2 år som lekande i lekarna så det ska mycket till för att det ska vara "flera år sedan";)
Artline var obviously ond med dig då iaf :D
Det var nog senast jag var ond! :p
Jag minns bara den gången och den lyan när @Lobelia var fårulv och räddade mig i typ 3 lyncher! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 577
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 901
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 298
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 219
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp