Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
haha vilken lek var det?? :D

Det var några år sedan, 3-4..? Gud mitt minne alltså. Jag hade iaf både vanlig ond spion men satte en god spion i lyan, de visste själva inte vem det var och hade då givetvis specialupplägg att den goda inte fick PMa mig och ändra käk själv tex. Men istället för att spela som jag trott- dvs att försöka käka som vanligt o sen i andra hand fundera över vem spionen var, så började de käka varann nattetid. Förvirringen var stor vid uppdateringarna när det visade sig att ond efter ond blev käk :D Dessutom storspelade den goda spionen- kan det ha varit @Sasse ? - och fick dem att försöka käka ängeln och lite annat men blev ändå inte ertappad. Mycket rolig lek att va LL i, o många väldigt taggade spelare!
 
Var det den leken vi röstade samma genom hela leken? Och jag hade sjuka insättningsbesvär på mina meds? Det var eb hysteriskt kul lek. Vet att jag satt på kostigsbussen upp till Strömstad med svajig täckning och försökte komponera teori och röst avgörande dl. :rofl:
Ja den leken :love:
 
jag hade ju så kul att jag nästan inte missat någon lek sedan dess- ulvbiten - sure!!:p
tror jag missat på min höjd 5 lekar sedan jag började? Men det säger väl kanske mer om mig och mitt liv egentligen:o
Bra jobbat! :up:
Hmm jag kommer inte ihåg när jag började spela, ungefär samtidigt som @LenaH har jag för mig?

Tyvärr har plugget gjort att jag inte spelat mer än i perioder sista året. Just nu är jag på G dock! Borde kunna hinna med en lek till innan nya terminen drar igång :D
 
och hade då givetvis specialupplägg att den goda inte fick PMa mig och ändra käk själv tex.

Det var ju i alla fall schysst :D när jag var ond i en lya med en förrädare i visste vi dels inte om att det fanns en förrädare i leken, och dels fick den göra just det så den ändrade käk till en ulv. Jag tycker inte det blev en särskilt rolig lek för vi hade ju ingen chans att förstå vad som skedde, jag trodde att den vi hade försökt äta hade nån specialeffekt som slog tillbaka på oss själva. Jag hade dessutom inte lekt särskilt länge när den leken var vilket väl gjorde det svårare. Men det gick ju inte att försöka vara taktisk när man inte hade nån aning om vad som skedde eller kunde ske.
 
Det var ju i alla fall schysst :D när jag var ond i en lya med en förrädare i visste vi dels inte om att det fanns en förrädare i leken, och dels fick den göra just det så den ändrade käk till en ulv. Jag tycker inte det blev en särskilt rolig lek för vi hade ju ingen chans att förstå vad som skedde, jag trodde att den vi hade försökt äta hade nån specialeffekt som slog tillbaka på oss själva. Jag hade dessutom inte lekt särskilt länge när den leken var vilket väl gjorde det svårare. Men det gick ju inte att försöka vara taktisk när man inte hade nån aning om vad som skedde eller kunde ske.

Nä så hade jag tyckt varit trist att leka, man måste ju ha lite koll så man kan agera utefter det. Jag är självisk när jag är LL och försöker göra sånt jag själv hade gillat :angel:
 
Det var några år sedan, 3-4..? Gud mitt minne alltså. Jag hade iaf både vanlig ond spion men satte en god spion i lyan, de visste själva inte vem det var och hade då givetvis specialupplägg att den goda inte fick PMa mig och ändra käk själv tex. Men istället för att spela som jag trott- dvs att försöka käka som vanligt o sen i andra hand fundera över vem spionen var, så började de käka varann nattetid. Förvirringen var stor vid uppdateringarna när det visade sig att ond efter ond blev käk :D Dessutom storspelade den goda spionen- kan det ha varit @Sasse ? - och fick dem att försöka käka ängeln och lite annat men blev ändå inte ertappad. Mycket rolig lek att va LL i, o många väldigt taggade spelare!
Hittar inte den leken :( Troligen är den för gammal.
 
Det var ju i alla fall schysst :D när jag var ond i en lya med en förrädare i visste vi dels inte om att det fanns en förrädare i leken, och dels fick den göra just det så den ändrade käk till en ulv. Jag tycker inte det blev en särskilt rolig lek för vi hade ju ingen chans att förstå vad som skedde, jag trodde att den vi hade försökt äta hade nån specialeffekt som slog tillbaka på oss själva. Jag hade dessutom inte lekt särskilt länge när den leken var vilket väl gjorde det svårare. Men det gick ju inte att försöka vara taktisk när man inte hade nån aning om vad som skedde eller kunde ske.

Var det min lek när jag hade en förrädare i lyan? För där vill jag minnas att jag hade någon twist om att onda fick gissa twisten och få en belöning, vilket också gjordes?
 
Tack alla för en rolig lek! Och ursäkta min dåliga närvaro framförallt på slutet.

Men @cirkus var diskussionen en taktik, eller hängde du verkligen inte med i hur jag menade? :D
 
Det var några år sedan, 3-4..? Gud mitt minne alltså. Jag hade iaf både vanlig ond spion men satte en god spion i lyan, de visste själva inte vem det var och hade då givetvis specialupplägg att den goda inte fick PMa mig och ändra käk själv tex. Men istället för att spela som jag trott- dvs att försöka käka som vanligt o sen i andra hand fundera över vem spionen var, så började de käka varann nattetid. Förvirringen var stor vid uppdateringarna när det visade sig att ond efter ond blev käk :D Dessutom storspelade den goda spionen- kan det ha varit @Sasse ? - och fick dem att försöka käka ängeln och lite annat men blev ändå inte ertappad. Mycket rolig lek att va LL i, o många väldigt taggade spelare!
Det var @Heulwen :)
Jag tror jag började leka -08. :D
Japp! Våren -08 till och med. I know you ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 034
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 425
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 990
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 746
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp