Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Javisst är det det, men hur hon sen reagerade när jag ifrågasatte rösten på mig gjorde att jag trodde att det ändå var så.
På vilket sätt menar du att hon reagerade? Jag personligen reagerade nog mer på dina förklaringar efter än Niyamas, men å andra sidan brukar jag och Niyama kunna tänka rätt lika också.

som sagt lite upptagen denna helgen men hoppas jag hinner svara på lite frågor så har sparat lite citat och ska se om jag hinner ta det innan DL
Men vadå, vi vet väl inte att det är tre ulvar? Eller??
Å andra sidan tror jag nog det mest är väldigt tunn teori från stressad Q
Nej vi vet inte hur många ulvar det är - men det var det faktum att det stod ett antal alls som fick mig att reagera. hon kunde ju ha skrivit bara "med ess på rumpan" tex? Men absolut att jag var stressad igår och min teori kanske kan vara tunn- men det var ju inte så många andras som var egentligen bättre så tidigt i röstningen? Bara att de kanske hade lite bättre tid att skriva ihop en teori som var roligare skriven tex?

Men Q tror att jag är ledarvargen som vet att det är tre ulvar.

Dock har jag haft tatueringen några år och dock då ställning till hur jag ville att min MLP skulle se ut :p sedan efterfrågade LL färg och symbol.

Dricker vin. Men jag hoppas hitta datorn innan dl.
Artline själv verkar ju fatta hur jag menade jag menade iaf

Q däremot formulerade sig så säkert på antalet onda vilket får mig att fundera på om hon har facit?

Jag formulerade mig öht inte alls om vilket antal onda som finns- jag reagerade på att Artline skrev ett antal alls

Uppdatering

När trogglarna plötsligt kom instörtande i Dream Valley fick ponnyerna och barnen fly så fort de kunde. Masquerade såg att lilla Molly hamnade efter och försökte flyga iväg med henne, men hon träffades trots det av en av de magiska infångningsstrålarna.

quarter4ever var Lärlingen Molly

MLPTrogles_zpssbiwoad1.png

mlpmolly_zpsmtqkk41u.png

DagDL 2 kl 22.00 (LL ska iväg och bowla och äta ikväll så blir lite senare)

Uppdatering

När trogglarna plötsligt kom instörtande i Dream Valley fick ponnyerna och barnen fly så fort de kunde. Masquerade såg att lilla Molly hamnade efter och försökte flyga iväg med henne, men hon träffades trots det av en av de magiska infångningsstrålarna.

mlpmolly_zpsmtqkk41u.png

Suck men heja goda!!!

som sagt lite upptagen denna helgen men hoppas jag hinner svara på lite frågor så har sparat lite citat och ska se om jag hinner ta det innan DL

Nej vi vet inte hur många ulvar det är - men det var det faktum att det stod ett antal alls som fick mig att reagera. hon kunde ju ha skrivit bara "med ess på rumpan" tex? Men absolut att jag var stressad igår och min teori kanske kan vara tunn- men det var ju inte så många andras som var egentligen bättre så tidigt i röstningen? Bara att de kanske hade lite bättre tid att skriva ihop en teori som var roligare skriven tex?

Artline själv verkar ju fatta hur jag menade jag menade iaf

Jag formulerade mig öht inte alls om vilket antal onda som finns- jag reagerade på att Artline skrev ett antal alls
Då förstår jag bättre hur du menade :) Låter ungefär lika starkt som de flesta teorierna igår, om färger och namn som skulle signalera till ulvarna ;)
Jag är sån som antingen inte fattar de mest uppenbara vinkarna eller istället hittar signaler på de mest långsökta OT-ställena där inget egentligen finns. Igår verkar majoriteten ha gått på den senare linjen :p

Uppdatering

mlpmolly_zpsmtqkk41u.png

Men nej! :(

Eftersom q var god antar jag att min tanke om Mammas faller... Som flera andra reagerar jag på Snurris inlägg. Å andra sidan vet jag hur enkelt det är att råka snurra till nåt :angel:.

Kollar mina egna anteckningar lite... Habina följer Lenis vad gäller färg på MLP. Har vi en ulv och en ledarvarg där?

Nån som kan färga röstlistan förresten? Jag leker via mobilen nu, blir datorn först ikväll.

Kunde du inte börjat med att skydda dig själv? Fast det är inte q-style, men just idag hade det ju varit på sin plats.

Dag 1
16.35 Niyama röstar på Snurrfian
17.19 cirkus röstar på Habina
18.32 Hedinn röstar på cirkus
19:42 quarter4ever röstar på Artline
19:58 Lenis röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Mammas
20:43 Araminta röstar på quarter4ever
20:58 Artline röstar på Araminta
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:12 Habina röstar på artline
21:13 Mistimed röstar på Niyama
21:23 Idahoe röstar på Niyama

Niyama var bybo
quarter4ever - lärling

Hm...Habina röstar artline, dvs följer inte Lenis. Då spricker min teori lite om ulv/ledarvarg. Å andra sidan kanske Lenis röstar på en lyakompis och Habina vill inte riskera att rösta ut en ulv. Det lägger alltså Art åt det god hållet, om mina funderingar stämmer. Men gör de det?? :arghh:

Edit: Skrev in fel bokstäver för smileyn :p

Jag tycker att Niyama kändes litegrann som en oviktig roll som valde att sticka ut lite för att hellre locka röster till sig än till en med viktig roll. Frågan är då om det är förvirrade goda som röstat på henne eller om det är ulvar, som tänker att Niyama är nog inte vår ledare? Det skulle också kunna se ut som om Artline blivit räddad och att hon alltså är en av ulvarna, men samtidigt så vore det ju att outa väldigt stora delar av lyan.

Hm...Habina röstar artline, dvs följer inte Lenis. Då spricker min teori lite om ulv/ledarvarg. Å andra sidan kanske Lenis röstar på en lyakompis och Habina vill inte riskera att rösta ut en ulv. Det lägger alltså Art åt det god hållet, om mina funderingar stämmer. Men gör de det?? :arghh:

Jag tycker det var en intressant tanke, men jag ser inte varför du tycker den spricker lite för att Habina inte följde Lenis i röstningen? Det finns väl inget som säger att hon måste ha vinkat 2 gånger till samma spelare? :p

Då förstår jag bättre hur du menade :) Låter ungefär lika starkt som de flesta teorierna igår, om färger och namn som skulle signalera till ulvarna ;)
Jag är sån som antingen inte fattar de mest uppenbara vinkarna eller istället hittar signaler på de mest långsökta OT-ställena där inget egentligen finns. Igår verkar majoriteten ha gått på den senare linjen :p
Jag blir lite nojig över sånthär, jag. Att strax efter DL komma med ett lite "åh, men då misstänker jag dig inte längre"-inlägg, då personen i fråga blir käk. Om Idahoe sitter i lyan visste hon att Q var vald som käk och det kan vara rätt vettigt att antyda mindre misstankar när hon visar sig vara god.

Speciellt när det sen stärks av sånthär:

Samtidigt så förklarade sig ju Q strax innan DL, så det var ju inte så att Idahoe hade evigheter på sig och det kan ju vara fullt uppriktigt, att hon förstod mer efter förklaringen. Skulle jag inte se det som en möjlighet skulle väl mitt glashus vara splitter. :D

Sen är ju även de flesta andra gladare i att kommentera uppdateringar än vad jag är, så jag försöker att inte se såna som skumma, fast det är svårt. :o

Som jag skrev innan tyckte jag din tanke var intressant, så jag gick tillbaka och sammanställde vad alla svarade för färger (strykt över Niyama och Q eftersom de uppenbarligen inte varit del av något vinkningsförsök):

Snurrfian - Vit med lite glitter i manen och svansen och så ett hjärta
Hemlig - Rosa med ljus man och svans och en blomma på rumpan
Artline - Silvergrå med lila man och svans. 3 svarta ess på rumpan.
Q - Cotton Candy med vita appaloosaprickar och rosa.
Lenis - Lila med noter och regnbågshår
Cirkus - Gul eller råååsa (kopplar inte riktigt vilken av de två hon ville se ut som, tror den gula?)
Niyama - Svart med en frostig snöflinga
Habina - Vit med regnbågsfärgade skyddshår och strössel på rumpan
Mistimed - Som BonBon (gul med lila man och svan och godis på rumpan)
Hedinn - Vit med guldfärgad man och svans och stjärnfall som symbol
Araminta - Gul med grön man och svan + bladlöst träd
Idahoe - Mörkblå med silvergrå tagel, självlysande stjärnor på rumpan
Mammas - Beige, blond man och svans, hallon på rumpan

Och inser ju att det då finns flera möjliga vinkningar om man går efter färgval. Varför fastnade du för just Habina/Lenis?
Habina och sen Hedinn väljer ju även samma grundfärg som Snurrfian,
Cirkus ena ponny var rosa precis som din och den andra gul som jag och sen även Araminta också valde,
Min hade lila man och svans precis som Artlines,
Idahoe valde självlysande stjärnor efter att Hedinn valt stjärnfall
Habinas hade strössel på rumpan och jag hade godis (är väl samma kategori iaf? :p )
etc, jag har säkert missat något också.

Finns det någon anledning till att du fastnade just på Habina och Lenis som eventuell ledarvarg/ulv?

Nej men ofta brukar det kanske bli lite mer samlade röster än idag när nästan alla röstat olika :)

Jag tycker nog det är typiskt för DL1 att det inte samlas?

Kollar mina egna anteckningar lite... Habina följer Lenis vad gäller färg på MLP. Har vi en ulv och en ledarvarg där?

Nån som kan färga röstlistan förresten? Jag leker via mobilen nu, blir datorn först ikväll.

Jag tog en lila och hon en vit så nu får du nog hitta på nåt bättre dag 2 :p

Skulle jag köra det tänker om att följa hade jag nog snarare funderat över om Snurris vore ond och följdes av ledarvargen Mistimed eller Idahoe, iom att Ida skrev att hon inte såg MMs röst.
Å andra sidan tänker jag att det vore ganska vågat för en ulv att sticka ut så pass DL1, dag 2 brukar man ju inte ha supermycket att gå på trots allt och det blir ju alltid så att man synar argument och ffa röstlistan. Skulle man som ulv då lägga tredjerösten på en god när man istället kan smyga med? Majoriteten la ju singelröster och det hade liksom inte gått att sticka ut mer än nån annan på det viset så det hade känts som en mer smidig strategi. Samtidigt verkar ingen av dem- om Ida talar sanning i att hon missade andrarösten- ha varit medveten om att det var just en tredjeröst som lagts.
Artline hade å sin sida två röster när det dunkade in två röster till på Niyama. Kan Art vara en ullkollega som man räddar i det läget, iaf nån av de två röster som kom in som jämnade ut? Jag är inte sån att jag i regel tror så mycket på räddningsaktioner tidigt i en lek för det känns för riskabelt (kan helt enkelt va för att jag själv inte spelar så) men jag vet ju att det förekommer och visst att lägga en andraröst på nån annan i det läget är ändå hyfsat oskyldigt och kan gå att förklara bort..

För det här resonemanget skulle alltså- baserat på att jag valde lila ponny & Habina en vit om jag inte minns fel, men iaf ponnyfärg- jag vara ulv, Habina ledarvarg, Art god.. Det är mycket att ta för givet apropå en färg. Ok DL1 men dag två tycker jag det är lite klent.

Tillägg: Noterar enligt Mistsmeds eminenta färglista att det kanske var manen som åsyftades @hemlig o då blev det ju aningen mer logiskt iaf :)

Jag hade själv tankar om att titta på en sån lista så tack för den @Mistimed
Undrar lite samma sak, varför var endast det "följandet" misstänkt när det finns så många? Jag hade verkligen fattat det dag ett, min egen teori om att skrika i vildmarken lär inte ge mig nån ulvleks-Oscar (även om jag tyckte den va lite rolig :angel::D). Men nu?

Jag tycker det var en intressant tanke, men jag ser inte varför du tycker den spricker lite för att Habina inte följde Lenis i röstningen? Det finns väl inget som säger att hon måste ha vinkat 2 gånger till samma spelare? :p
Jag tänker att en vinkning till hade gjort det mer tydligt.
Sen angående färgerna så var det Lenis och Habina jag fastnade på, varför vet jag inte.
Edit: ändrat tillbaka till Lenis, telefonen bytte till Linus :p

Tillägg: Noterar enligt Mistsmeds eminenta färglista att det kanske var manen som åsyftades @hemlig o då blev det ju aningen mer logiskt iaf :)

Jag hade själv tankar om att titta på en sån lista så tack för den @Mistimed
Undrar lite samma sak, varför var endast det "följandet" misstänkt när det finns så många? Jag hade verkligen fattat det dag ett, min egen teori om att skrika i vildmarken lär inte ge mig nån ulvleks-Oscar (även om jag tyckte den va lite rolig :angel::D). Men nu?
Precis, man och svans var det jag syftade på. Och att Habina skrev skyddshår (var det va?) istället för man och svans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka