Precis, man och svans var det jag syftade på. Och att Habina skrev skyddshår (var det va?) istället för man och svans.
Ja det var för avancerat även för mig. Och tack för ändringen, jag avskyr att bli kallad Linus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis, man och svans var det jag syftade på. Och att Habina skrev skyddshår (var det va?) istället för man och svans.
Tjaa, jag förstår hur du tänker. Men jag är nästan alltid inne runt 9 eftersom jag ätter frukost dåJag blir lite nojig över sånthär, jag. Att strax efter DL komma med ett lite "åh, men då misstänker jag dig inte längre"-inlägg, då personen i fråga blir käk. Om Idahoe sitter i lyan visste hon att Q var vald som käk och det kan vara rätt vettigt att antyda mindre misstankar när hon visar sig vara god.
Speciellt när det sen stärks av sånthär:
Samtidigt så förklarade sig ju Q strax innan DL, så det var ju inte så att Idahoe hade evigheter på sig och det kan ju vara fullt uppriktigt, att hon förstod mer efter förklaringen. Skulle jag inte se det som en möjlighet skulle väl mitt glashus vara splitter.
Sen är ju även de flesta andra gladare i att kommentera uppdateringar än vad jag är, så jag försöker att inte se såna som skumma, fast det är svårt.![]()
Jo, men betoningen var på lite. För när jag skrev det ursprungliga fanns det bara ströröster.Jag tycker nog det är typiskt för DL1 att det inte samlas?
Kollar mina egna anteckningar lite... Habina följer Lenis vad gäller färg på MLP. Har vi en ulv och en ledarvarg där?
Nån som kan färga röstlistan förresten? Jag leker via mobilen nu, blir datorn först ikväll.
Jag har läst igenom lite fram tills nu, och en sak jag reagerade lite på från igår var Snurrfians diskussion med Niyama gällande svart respektive mörkt som ulvig färg. Det kändes lite som de båda snurrade in sig där.
Sen tycker jag likt Mammas att teorin om att vinka till lyan genom att rösta på Snurrfian verkar lite väl långsökt. Jag vet inte om det säger något om hennes roll, men lägger det på minnet.
Jag undrar också över varför det var just Habina-Lenis som du fastnade på @hemlig ? Ser man det så så finns det ju som sagt många flera möjliga "följanden".
En annan sak som jag blir lite fundersam över är att det blir så stort fokus på att leta efter ledarvargen. Det gör mig förvirrad, för i min värld är det bättre att i första hand leta ulvar och vänta med att försöka lyncha denne, vilket ju ökar chansen att ulvarna försöker käka den istället för en god? Eller tänker jag alldeles galet då?![]()
Du tänker rätt i att en vanlig ulv är bättre att hitta än ledarvargen, å andra sidan har jag hellre ut en ulv, oavsett vilken, i lynch än en god.Jag har läst igenom lite fram tills nu, och en sak jag reagerade lite på från igår var Snurrfians diskussion med Niyama gällande svart respektive mörkt som ulvig färg. Det kändes lite som de båda snurrade in sig där.
Sen tycker jag likt Mammas att teorin om att vinka till lyan genom att rösta på Snurrfian verkar lite väl långsökt. Jag vet inte om det säger något om hennes roll, men lägger det på minnet.
Jag undrar också över varför det var just Habina-Lenis som du fastnade på @hemlig ? Ser man det så så finns det ju som sagt många flera möjliga "följanden".
En annan sak som jag blir lite fundersam över är att det blir så stort fokus på att leta efter ledarvargen. Det gör mig förvirrad, för i min värld är det bättre att i första hand leta ulvar och vänta med att försöka lyncha denne, vilket ju ökar chansen att ulvarna försöker käka den istället för en god? Eller tänker jag alldeles galet då?![]()
Hedinn hade en tanke ( #174) om Idahoe som jag också reagerade på med Idas inlägg #166 efter uppdateringen. Jag har ju dock "fått lära mig" att det är en skum grej att göra, jag brukade också göra det. () Jag noterar också att hon inte verkar tycka Cirkus uttalande #169 som väl också ger lite samma vibbar är skumt? Då undrar jag såklart varför Idas är mer värt att notera än Cirkus (om det finns någon mer anledning än Idas inlägg precis innan som hedinn också nämner)?
Det jag funderar över är att jag vet att när jag varit i lyan med en ond utanför som vet vilka som sitter i lyan är mitt fokus att hitta någon, vemsom, som inte är den onda utanför. Därför funderar jag på om de valde någon som röstat på någon i lyan, för att minimera risken (för dem) att ta den onda utanför. Det leder mig in på valet av Q, kan @Artline vara ulv? Å andra sidan är det ju inget säkert tecken, i så fall hade en ju kunnat godförklara den en ond utanför lyan röstade på direkt den onda åkte ut. Så alla gör ju inte så, vilket gör teorin mindre trolig.
Väldigt intressant teori - jag fattar första delen, men det kursiva hänger jag inte med på.
Jag har läst igenom lite fram tills nu, och en sak jag reagerade lite på från igår var Snurrfians diskussion med Niyama gällande svart respektive mörkt som ulvig färg. Det kändes lite som de båda snurrade in sig där.
Det jag menar är att om det vore så att ingen ledarvarg någonsin röstade på en ulv så hade goda så snart en ledarvarg åkt ut kunnat godförklara den/de som ledarvargen röstat på, iaf i lynch ett.
Fast vadå?
Varför skulle mitt inlägg vara liknande vad Ida skrev? Jag uttryckte att jag tyckte det var rätt korkat att inte sig själv första natten - inte minst med avseende på att då hade goda lyan fått veta en som de säkert kunde betrakta som god och sen skicka en rad till.
Det var ju inlägget hon skrev innan jag reagerade mest på, det andra bara förstärkte det hela. Så nej, jag ser inte cirkus inlägg som samma sak."Kunde du inte börjat med att skydda dig själv? Fast det är inte q-style, men just idag hade det ju varit på sin plats."
Jag upplevde det lite liknande ett "Åh nej" att uttrycka att det hade varit bra om hon hade spelat annorlunda (så hon inte käkats, uppfattade jag som undersförstått) ja.![]()
Nu har jag typ 30 min att få ner lite tankar innan jag måste göra iordning annat inför mina gäster som kommer ikväll. Jag brukar behöva i alla fall ytterligare 2 timmar så det här blir intressant.
Artline skriver i #104 att hon inte vill lägga en andraröst från mobilen. Jag kan inte ens föreställa mig hur det är spela från en mobil för jag hade aldrig fått för mig att tortera mig själv på det viset, men att aktivt undvika att lägga en andraröst tycker jag alltid är lite underligt.
Hon skriver sen till Habina i #115 att hon ska förklara sin röst idag om hon överlever, jag skulle också gärna se den utvecklad?![]()
Jag har läst igenom konversationen mellan Niyama och Snurrfian igår och jag vet inte... Det med att en ledarvarg skulle använda henne för att vinka känns långsökt, men om det som hon hävdar har varit så att hon har använts för just det är det kanske inte lika långsökt att hon tänkte tanken? Men jag tyckte också Niyama betedde sig skumt (uppenbarligen) och i övrigt vet jag inte om jag direkt reagerar på något hos Snurr mer än att hon verkade bli frustrerad i diskussionen. Men den känslan brukar jag kunna få från henne oavsett vilken roll hon har, så det säger mig inget.
Hedinn hade en tanke ( #174) om Idahoe som jag också reagerade på med Idas inlägg #166 efter uppdateringen. Jag har ju dock "fått lära mig" att det är en skum grej att göra, jag brukade också göra det. () Jag noterar också att hon inte verkar tycka Cirkus uttalande #169 som väl också ger lite samma vibbar är skumt? Då undrar jag såklart varför Idas är mer värt att notera än Cirkus (om det finns någon mer anledning än Idas inlägg precis innan som hedinn också nämner)?
Jag tycker hemlig resonerat lite underligt med att koppla ihop just Habina och Lenis baserat på svaren från obligatoriska frågan och inte kan förklara varför just dem var möjliga kandidater för ledarvarg/ulv när så många andra par gick att koppla samman med en liknande teori.
Habina upplever jag (när jag läser hennes inlägg) ofta skriver korta inlägg om sånt som inte är att teoria eller gräva så mycket, det gör mig misstänksam. En ond som försöker se mer aktiv ut än hon är?
Det är väl det jag hittar vid genomläsning som jag reagerar på.
Och ja, jag tog för lång tid på mig.
Nu har jag 10 min att göra mig iordning.
Ska försöka ha ett öga på leken ikväll, men räkna inte med någon större aktivitet. Jag återkommer senare ikväll.