Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lagar köttfärssås. Massor av köttfärssås.

Jag tycker inte i ärlighetens namn att någon av er känns jätteond men vi bör ju ha en ulv kvar.

Ingen har gjort något jätteskumt men @Mammas håller jag åt det godare hållet efter den rätt intensiva replikväxlingen med cirkus och sedan att cirkus la upp henne för lottning. Iom att cirkus var ledarvarg och således kände till lyan så ser jag det som rätt osannolikt att Mammas skulle vara ulv.

@Araminta var helt enkelt för förvirrad vid Habinalynchen för att jag ska kunna se henne i lyan?

Då återstår @Lenis som iofs inte gjort någon anmärkningsvärt genom leken - det enda som sticker ut för mig är (den uteblivna) rösten på hemlig i DL2 när de två andra ulvarna också röstade där.

Vad gäller mig själv - skulle jag lagt förstarösten på Mistimed och redan dagen innan (vid cirkuslynchen) aviserat att jag hade röstat på MT om inte Habina verkade ha facit om cirkus?

Det hade jag inte tänkt på. Fair point.

Jag har kollat Mästerkocken och har mina valphuliganer som vill ut och rasera mitt nya hem, så jag lägger faktiskt min röst redan nu och kikar in innan DL om jag hinner. Ska ju inte kunna vara avgörande lynch så unnar mig att få rasta yl-bajsarna en sväng innan orken tryter :turd::turd::turd:

Se föregående teoriinlägg, jag har funderat över Lena alt Ara och Lena har en poäng om sin öretning ang MM. Rösten får därför falla som följer:

Lenis röstar på Araminta

Så är jag väl blåst som jag brukar vara de få gånger jag överlever så här länge men jag försökte iaf!

Röstlista Dl 5 ( tror jag - noll koll! :p) kl 21.30

21.02 Araminta röstar på Lenis
21.05 LenaH röstar på Lenis
21.08 Lenis röstar på Araminta

Araminta 1
lenis 2

Jag tror det är dl 6 nu?

Jag tror att antingen ara eller lenis är onda. Och eftersom jag känner mig mest säker på lenah väljer jag att lägga rösten på samma som hon.

Mammas röstar på lenis

Röstlista Dl 6 ( säger FiaM :p) kl 21.30

21.02 Araminta röstar på Lenis
21.05 LenaH röstar på Lenis
21.08 Lenis röstar på Araminta

21:15 Mammas röstar på lenis

Araminta 1
lenis 3

Uppdatering

I den nya fängelsehålan märkte vännerna att ett stenblock i väggen satt lite löst - och med hjälp av enhörningarnas kombinerade magiska krafter lyckades de få lös den! Där bakom fanns en hemlig lönngång som ledde dem genom övergivna gångar i slottet. Några av ponnyerna fick syn på en gammal klocka i ett rum de gick förbi och ville gå in och undersöka den närmare - men de andra tyckte det var bättre att ta sig ut så fort som möjligt. När de väl lyckats ta sig ut ur slottet fick de dock en otrevlig överraskning - Grogar var tillbaka! När han fick syn på de förrymda fångarna började han skjuta efter dem med sin magi. Det verkade hopplöst att hinna få ut dem allihop innan klockan slog midnatt och de för alltid blev förvisade till mörkret rike.
Men då lade någon märke till att en liten klocka i Grogars halsband lyste upp varje gång han använde sin magi... Och plötsligt kom de ihåg hur man skulle bryta Grogars makt - de måste ringa i den gamla klockan i slottet!
Megan och North Star gav sig iväg på det farliga uppdraget....

Lenis var ulv

GRATTIS GODA!

Uppdatering

I den nya fängelsehålan märkte vännerna att ett stenblock i väggen satt lite löst - och med hjälp av enhörningarnas kombinerade magiska krafter lyckades de få lös den! Där bakom fanns en hemlig lönngång som ledde dem genom övergivna gångar i slottet. Några av ponnyerna fick syn på en gammal klocka i ett rum de gick förbi och ville gå in och undersöka den närmare - men de andra tyckte det var bättre att ta sig ut så fort som möjligt. När de väl lyckats ta sig ut ur slottet fick de dock en otrevlig överraskning - Grogar var tillbaka! När han fick syn på de förrymda fångarna började han skjuta efter dem med sin magi. Det verkade hopplöst att hinna få ut dem allihop innan klockan slog midnatt och de för alltid blev förvisade till mörkret rike.
Men då lade någon märke till att en liten klocka i Grogars halsband lyste upp varje gång han använde sin magi... Och plötsligt kom de ihåg hur man skulle bryta Grogars makt - de måste ringa i den gamla klockan i slottet!

Lenis var ulv

GRATTIS GODA!
Phu :banana:

Uppdatering

Lenis var ulv

GRATTIS GODA!
Yes!!

Jag var lite orolig att @Araminta var lite bra på teater... :crazy: :p

Åh gud vad skönt att jag åtminstone lyckades pricka rätt en gång :o :banana: Katastrofal lek för min del men bra jobbat alla andra :bow: Kul lek med många tvister! Strongt jobbat @Gabby_Ossi !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka