Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

Ponnyerna gillrar en fälla i skogen och lyckas fånga en trogglare som är ute på spaning!

Mistimed var Ulv

mlptroglarefngad%202_zpsiqaukksi.png

NattDL kl 10.00

Ja, jag ser en skillnad i när det bara är ett spel för gallerierna (som det är i tidiga DL) och en såhär tydlig händelse som det var igår.

Ser du skillnaden? Det ena är teater och det andra en följd av info. :)

Då förstår jag bättre hur du tänker iaf. :) Tänker på att jag missade att lägga min röst på hemlig, tycker du det var så dåligt att det verkade vara teater? Iom att du tänkte att jag skulle ha gjort nån form av deal med Idahoe och Mistsmed för att rösta alla på samma enligt ditt inlägg #501.

För övrigt skulle det personligen vara mer av en slump om jag varit med om nåt sånt, enda gången jag i lya matchat röster med övriga så har det varit vid avgörande lynch. Däremot så visst kan det hända om man inte snackat ihop sig att alla råkar rösta på samma, men att verkligen snacka ihop sig om det så tidigt? Tycker att när jag varit lya så har folk röstat lite som de vill, särskilt precis i början. Men visst som du skriver så gjorde ju ni så en gång men jag veti17 om jag hade vågat det som ulv. Men jag verkar ju ligga ytterst banalt till vad gäller strategier jämfört med många andra spelare, efter jag satt i lyan med Q en gång och goda lyan sist så insåg jag mina begränsningar, en del är ju superslipade :o:D

@Habina Allt ok? Eftersom du vill ut tänkte jag..

Jag måste läsa igenom rubbet imorrn men gör det inte nu ifall jag gör det i onödan. Zzz..Sov gott alla lekare!

Då förstår jag bättre hur du tänker iaf. :) Tänker på att jag missade att lägga min röst på hemlig, tycker du det var så dåligt att det verkade vara teater? Iom att du tänkte att jag skulle ha gjort nån form av deal med Idahoe och Mistsmed för att rösta alla på samma enligt ditt inlägg #501.
Nej nej, jag tror inte alls att du hittade på att ditt inlägg blev klippt! Det var rätt uppenbart att något hände med det. :)

Det var bara en iakttagelse - om din röst kommit med så hade ni alla tre röstat på samma.

Uppdatering

Megan försökte ta sig in i Tambelon men kom inte längre än precis innanför porten innan hon blev infångad.

Habina var Borgmästare

DagDL 21.30

mlpmeganlofty_zps0v3iuqyy.png

Förlåt leken! :( Jag blev inringd på nattjour igår eftermiddag och alla tankar på lek försvann fullständigt. Hemma (och utsövd) nu så jag hoppas kunna ta ikapp.

Ok, om jag räknar rätt nu borde vi vara @LenaH Mammas, @Lenis och @Araminta kvar? Jag har inte missat någon?

Ara har inte varit inne sedan i måndags vid 22. Hon kom in nu och hoppas vi får se mer av henne. Hon känns ju förvirrad, och en sådan förvirring borde en ond ta i lyan än i leken? Å andra sidan vet jag ju att jag sällan tar i lyan om vad jag ska skriva i tråden, så det behöver inte betyda något?

LenaH borde vara god, jag ser inte varför Ida skulle ha lagt en röst på hemlig i lynch två om de vore i lyan ihop, hemlig fick ju även en röst till och låg lika med snurr som åkte. Hon känns också uppriktig i hur hon letar onda.

Lenis vet jag inte vart jag har. Jag har inte sett jättemycket som tyder på ondska, men inte så mycket som talar för att hon är god heller? Men här eller på Ara kommer min röst landa, om jag ser till vad vi sett hittills.

Jahopp då ska vi se. Inte lätt bena ut i det här och aktiviteten var ju inte direkt sprudlande igår, mig själv inräknad framförallt.

hemlig/Lena: röstat på mammas, Habina, Habina, Cirkus, MM (då när alla gjorde det utom Cirkus/MM herself varvid jag inte kommer lägga nån större vikt vid de lyncherna). Mao röstat på god samt okänd i Mammas. La förstarösten både dag 2 & 3 på just Habina. Jag har själv röstat på hemlig pga skum (konstiga motiveringar i flera dagar enligt mig, att rösta på färger och ord ang obligfrågan senare än dag ett tycker jag är svagt och känns inte grävande). Jag själv har varit tydlig med att jag tyckte hemlig var klart skum, byts sedan då ut av Lena som kliver in och spelar totalt annorlunda och till synes gör ett hästjobb med att gå igenom och sätta sig in i saker. Jag ska villigt erkänna att jag haft lite svårt att släppa att hemlig var så skum, och jag har svårt att ställa om när man byter spelare så långt in i en lek, jag tycker det blir knivigt att ta till sig den nya människans sätt att spela rollen. Lena har jag inte spelat mkt med men haft svårt att läsa tidigare då jag tyckt hennes teorier varit knepiga att hänga med på, varit mycket hänvisningar till känsla. Det som talar till karaktärens fördel är att både Ida & Mistsmed röstade där och la upp hemlig för lynch. Nu har ju sånt hänt förr när nån ond förvirrad lagt upp en kollega, eller nån som haft det tajt med tid velat ut, men generellt skulle jag vilja se det som gott. Dock var det ju i denna lek så att hemlig VILLE ut och bli utbytt. Risk för att hon kan ha velat ut och samtidigt skapa alibi, perfekt läge att låta sina kumpaner rösta ut en.. Hur tänker du med det @Mammas ? Som jag ser det när jag läser skrev inte hemlig förrän dagen efter hon fick sina röster av onda att hon ville ersättas. Dock kan jag ha läst fel.

Mammas: Mammas verkar vilja godförklara Lena och kan ju kanske veta nåt jag inte vet, och de är ju iaf sannolikt inte i lyan ihop då jag inte räknar med så många onda så att hålla nån om ryggen av annan anledning tror jag inte hon gör. Röstat cirkus (efter tjafs), Habina, Cirkus, MM. Missat en lynch. Jag förstår inte riktigt godförklarandet av Lena/hemlig faktiskt men kanske jag gör det när jag får svar på frågan ovan, jag ser ibland motiveringen att det "känns som att X letar onda" och jag för min del fattar inte riktigt den grejen så långt in i en lek. Nog bör man väl skrivit/gjort nåt mer än att ge sken av att leta för att bli godförklarad? I övrigt har jag lite svårt att läsa mammas i denna lek (eller ja det har jag alltid men men) men när jag ser vilka lyan tagit nattetid känner jag mig ändå lite tveksam till om hon skulle sitta där. Jag har gett uttryck för det flera ggr tidigare i leken, just mina frågetecken ang val av käk, så det finns att rota fram för den som orkar.

Araminta känns det som att jag på nåt sätt haft enormt dålig koll på hela leken. Röstat Q, snurr vilket gjorde att hon åkte, Habina, cirkus, missat. Fått en enda röst på sig i leken o det var dag 1 när de flesta fick. Många inlägg men inte så mycket substans i alla och det är mycket förvirring och ojsan hoppsan och att hon inte har koll enligt sig själv. Kan va att hon är ond och inte vill riskera att provocera någon men ändå ha bra aktivitet, eller så ÄR hon förvirrad och well det kan man ju iofs vara både som ond o god när man har sina dagar, än mer som god om man ingen koll har. Har försökt skumma igenom en del inlägg men jag blir inte direkt klokare. Gillar inte att hon flyter med så fint och att hon fått ut en god, men samtidigt är det lite klent att misstänka nån för det så här sent i leken känner jag.

Spontant enligt ovan är det nog minst risk att jag röstar på Mammas idag, men jag måste grunna lite på hur jag känner för övriga. Ska fixa käk och ta hand om valpligan en sväng så återkommer.

Det som talar till karaktärens fördel är att både Ida & Mistsmed röstade där och la upp hemlig för lynch. Nu har ju sånt hänt förr när nån ond förvirrad lagt upp en kollega, eller nån som haft det tajt med tid velat ut, men generellt skulle jag vilja se det som gott. Dock var det ju i denna lek så att hemlig VILLE ut och bli utbytt. Risk för att hon kan ha velat ut och samtidigt skapa alibi, perfekt läge att låta sina kumpaner rösta ut en.. Hur tänker du med det @Mammas ? Som jag ser det när jag läser skrev inte hemlig förrän dagen efter hon fick sina röster av onda att hon ville ersättas. Dock kan jag ha läst fel.

Jag trodde jag skrev om just det, men jag kanske bara tänkte det? Det är ju till stor del detta som får mig att vilja sätta henne åt goda sidan, men som du säger kan hon ju vetat att hon var på vippen att vilja hoppa av så det är därför onda kollegor försöker rösta ut henne? Och om hon verkligen är god är det ju snyggt spelat. Det som gör att jag inte vill lägga allt för mycket vikt vid att hemlig var skum var att jag tyckte det när hon spelat tidigare lekar, röstats ut och visat sig vara god, så jag tycker inte att hemligs skumhet i sig tyder på att hon är ond.

Är det någon som har en uppdaterad röstlista? Jag har, som ni märkt, tappat greppet (och till viss del lusten) till den här leken och hade varit enormt tacksam för lite hjälp :)

Dag 1
16.35 Niyama röstar på Snurrfian
17.19 cirkus röstar på Habina
18.32 Hedinn röstar på cirkus
19:42 quarter4ever röstar på Artline
19:58 Lenis röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Mammas
20:43 Araminta röstar på quarter4ever
20:58 Artline röstar på Araminta
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:12 Habina röstar på artline
21:13 Mistimed röstar på Niyama
21.23 Idahoe röstar på Niyama

Niyama bybo lynchas
Q4 lärling käkas

Dag 2
20.49 hemlig röstar på Habina
21.35 Hedinn röstar på Idahoe
21.38 Habina röstar på snurrfian
21.39 Snurrfian röstar på Mammas
21.48 Idahoe röstar på hemlig
21.50 Mammas röstar på cirkus
21.57 Mistimed röstar på Hemlig
21.57 Araminta röstar på Snurrfian
21.59 cirkus röstar på Mammas
21.59 Artline röstar på Idahoe

Snurris 2
hemlig 2
Mammas 2
Idahoe 2
Habina 1
cirkus 1

Snurris bybo lynchas
Hedinn bybo käkas

Dag 3
19.42 hemlig röstar på Habina
20.12 Habina röstar på hemlig
20.21 Lenis röstar på hemlig
20.40 Idahoe röstar på Artline
21.18 Mammas röstar på Habina
21.30 Araminta röstar på Habina
21.52 Mistimed röstar på Habina
21.59 cirkus röstar på Habina
22.00 Artline röstar på Habina

Lynch stoppas

Dag 4
19.57 Habina röstar på cirkus
20.21 Mistimed röstar på Cirkus
20.45 Mammas röstar på cirkus
21.12 Lenis röstar på cirkus
21.38 LenaH röstar på cirkus
21.39 Artline röstar på Lenis
21.46 Araminta röstar på Cirkus
21.48 Artline röstar på Cirkus
21.59 cirkus röstar på Habina

Dag 5
20.35 LenaH röstar på Mistimed
21.08 Habina röstar på Mistimed
21.25 Mammas röstar på mistimed
21.28 Mistimed röstar på LenaH
21.30 Lenis röstar på Mistimed

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 242
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 887
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 773
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 230
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka