Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

LenaH skrev:
Jag håller med och är just nu en aning trött på att jämföras med hur jag spelat tidigare, i mindre lekar, med två sidor och med smärre eoner av tid jämfört med nu.

Nu börjar dock leken bli hanterbar så ska läsa medan jag äter frulle.
Då svarade fio:
Så du säger Nej till att du är tjuv då :D
Och sen Lena:
Jag är varken tjuv eller ulv, anledningen till att jag reagerade på Habinas tjuvjakt är ju att jag själv gjort likadant när jag varit ulv i en lek med tjuvar.

Men det har jag ju redan redogjort för.

Äh, jag åker till stallet, har tappat lusten att leka.
Och sist fio:
Fast tyvärr var det ingen av tjuvarna som räckte upp handen 😉
Jag kan ha missat något inlägg, men det här tycker jag mycket väl låter som att det kan vara två tjuvar? Inte säker på fio men Lena misstänker jag för tjuveri, med fio´s svar tror jag dem kan vara tjuvar ihop. Tråkigt om Lena inte tycker det är roligt att leka, men det verkar som att det blivit bättre efter stallbesök. Hon verkar även leta ulvar, och "glömma" tjuvarna. Fullt logiskt att leta ulvar men tjuvarna (främst mästertjuven) är ju också mycket viktiga att få ut. Tror inte att hon sitter i lyan men jag kan ha fel, känns dock mer tjuvigt.
 
I jakten på tjuvar då...
1. Artline - tjuv?

6. iiantazie - tjuv?
7. Gabby_Ossi - tjuv?
8. Ferrari - god? Fast jag tycker teoriandet är lite dåligt underbyggt och hon har definitivt fel i att jag skulle vara tjuv. Men åt det goda hållet.

10. Klubban (godisklubba) - ulv?
11. Fio - ingen jävla aning. Kan vara precis vadsomhelst.
12.Aliisa - ulv?

14. glömmerallt - ulv med svaaagt frågetecken, fram till igår trodde jag ulv men hon borde spikat igen för mig igår för ingen kunde väl trott att jag skulle komma in före DL, allra minst jag själv. Kan absolut vara tjuv.

16. LenaH
17. cirkus - jag VILL tro att cirkus är god men hon kan också vara tjuv.

19.Mirtai - ulv? Ja det tror jag faktiskt.
 
Om jag då tänker in Mirtai och Aliisa i lyan så återstår troligen en ulv och där är jag lite fundersam på @godisklubba för jag hade ju en tanke om henne och hemlig i lyan ihop redan tidigare. Det där "meningsutbytet" dem emellan som hemlig sen ansåg som utrett helt plötsligt och röstade helt otippat på Gabby?
Jag kan leta rätt på citat om någon inte minns men med 55 sidor lär det ta en stund.

Vill du inte alls jaga tjuvar? Eller hoppas du på att lyan tänker käka dom?

När det gäller godisklubba så minns jag att jag har haft nån tanke om henne som ganska skum också. Men minns fan inte var (55 sidor är FÖR mycket)

EDIT: Då kom Lenas tjuvinläg - förlåt
 
@LenaH för mig har du seglat upp som möjlig tjuv efter din röständring igår faktiskt. Innan tyckte jag att du var ganska harmlös - förutom att du vill jaga Habina för att hon jagade tjuvar, men det är så obvious att...tja du vet.

Sen tycker jag att de röster som kom på dig igår känns väldigt svagt underbyggda. Hade lyan trott på dig som tjuv tror jag de hade varit lite bättre och inte så väldigt lika i sina svagheter - med det sagt kan nån säkert sitta i lyan ändå
Jag misstänkte ju att hemlig var ulv och om det skulle stå mellan henne och mig (som inte är ulv) så räddar jag ju givet mig själv oavsett roll, det hajar du väl?
Normalt sett om man har en oviktig roll och man inte har en susning om vem man ställs mot så kastar jag gärna in handduken, det är sant, men här hade jag ju redan luftat mina misstankar mot hemlig även om jag inte ville följa strömmen.
 
LenaH skrev:
Då svarade fio:
Och sen Lena:
Och sist fio:
Jag kan ha missat något inlägg, men det här tycker jag mycket väl låter som att det kan vara två tjuvar? Inte säker på fio men Lena misstänker jag för tjuveri, med fio´s svar tror jag dem kan vara tjuvar ihop. Tråkigt om Lena inte tycker det är roligt att leka, men det verkar som att det blivit bättre efter stallbesök. Hon verkar även leta ulvar, och "glömma" tjuvarna. Fullt logiskt att leta ulvar men tjuvarna (främst mästertjuven) är ju också mycket viktiga att få ut. Tror inte att hon sitter i lyan men jag kan ha fel, känns dock mer tjuvigt.

Nä det tycker inte jag att det låter som. Jag tror inte dom är tjuvar ihop.
Dessutom så kom Lena med ett tjuvinlägg och att leta ulvar är faktiskt aldrig fel.
 
Vill du inte alls jaga tjuvar? Eller hoppas du på att lyan tänker käka dom?

När det gäller godisklubba så minns jag att jag har haft nån tanke om henne som ganska skum också. Men minns fan inte var (55 sidor är FÖR mycket)

EDIT: Då kom Lenas tjuvinläg - förlåt
Jag är nere på typ 5 möjliga tjuvar, jag närmar mig! :D

Skämt åsido, det är ju svårare att se mönster som man lättare kan göra med ulvar. Typ som med tvillingar, jag brukar ha jättesvårt att identifiera dem också.
 
Jag misstänkte ju att hemlig var ulv och om det skulle stå mellan henne och mig (som inte är ulv) så räddar jag ju givet mig själv oavsett roll, det hajar du väl?
Normalt sett om man har en oviktig roll och man inte har en susning om vem man ställs mot så kastar jag gärna in handduken, det är sant men här hade jag ju redan luftat mina misstankar mot hemlig även om jag inte ville följa strömmen.

Jag fattar.
Jag tror inte att du är ulv men du kan vara skoningslös som ulv också. Så...tja

Fast ändå - det hade ju varit bra om du var tjuv för då hade jag röstat på dig.
 
LenaH skrev:
Då svarade fio:
Och sen Lena:
Och sist fio:
Jag kan ha missat något inlägg, men det här tycker jag mycket väl låter som att det kan vara två tjuvar? Inte säker på fio men Lena misstänker jag för tjuveri, med fio´s svar tror jag dem kan vara tjuvar ihop. Tråkigt om Lena inte tycker det är roligt att leka, men det verkar som att det blivit bättre efter stallbesök. Hon verkar även leta ulvar, och "glömma" tjuvarna. Fullt logiskt att leta ulvar men tjuvarna (främst mästertjuven) är ju också mycket viktiga att få ut. Tror inte att hon sitter i lyan men jag kan ha fel, känns dock mer tjuvigt.
Men kan du berätta vad det är som gör att du misstänker mig för att vara tjuv? :)
 
LenaH skrev:
Då svarade fio:
Och sen Lena:
Och sist fio:
Jag kan ha missat något inlägg, men det här tycker jag mycket väl låter som att det kan vara två tjuvar? Inte säker på fio men Lena misstänker jag för tjuveri, med fio´s svar tror jag dem kan vara tjuvar ihop. Tråkigt om Lena inte tycker det är roligt att leka, men det verkar som att det blivit bättre efter stallbesök. Hon verkar även leta ulvar, och "glömma" tjuvarna. Fullt logiskt att leta ulvar men tjuvarna (främst mästertjuven) är ju också mycket viktiga att få ut. Tror inte att hon sitter i lyan men jag kan ha fel, känns dock mer tjuvigt.
Menar verkligen inget illa. Men när du skriver ett sånt här teoriinlägg, får du gärna skriva VARFÖR du tror det också och inte bara att du tror.
För oss andra blir det väldigt svårt att förstå varför det makes sense när du inte skrivit någon teori om varför du skriver som du skriver :up:
 
Jag är nere på typ 5 möjliga tjuvar, jag närmar mig! :D

Skämt åsido, det är ju svårare att se mönster som man lättare kan göra med ulvar. Typ som med tvillingar, jag brukar ha jättesvårt att identifiera dem också.

Dom är ju som onda tvillingar.
Jag har ju ungefär samma som du som möjliga tjuvar. Jag tror att Iiantazie är den som skaver mest faktiskt efter att jag släppt dig. Eller Artline. Eller godisklubba:
 
Oh shit, klockan är redan 8 och jag borde rösta om jag vill vara säker på att lyckas, finns en möjlighet att jag däckar relativt snart.

Jag håller cirkus och Ferrari åt det goda hållet för tillfället. cirkus var först med att dra igång drevet mot hemlig som visade sig vara ulv, vilket talar emot att cirkus skulle vara ulv. Hon är också aktiv och teoriande, vilket gör att jag inte tror hon är tjuv. Är dock livrädd för att hon sitter i någon lya och skrattar just nu, men hoppas att det inte är så. Ferrari har röstat på hemlig i alla lyncher, och inte dragit sig för det även när det blivit drev i både DL2 och 3, så jag tror inte de är lyakompisar. Får goda vibbar av Ferrari, så lägger henne åt sidan sålänge.

Sedan är det många som smugit under radarn, som godisklubba, Gabby_Ossi, Aliisa, fio och Artline. Har ingen uppfattning alls om Gabby och fio, båda har skrivit väldigt lite. Det har även Aliisa, men jag får onda vibbar av henne av någon anledning. Känns väldigt enkels som nybörjare att bara glida med utan att bli ifrågasatt. Möjlig tjuv eller ulv. godisklubba har skrivit mycket men ändå gått mig förbi. Har mest fastnat för att hon verkar förvirrad, haha. Känns iaf inte som en tjuv pga hon glömde att ulvarna inte vill offra psykopaten förrens inbrottstjuven, känns som att en tjuv skulle ha kommit ihåg det. Känns som en ganska trolig god, men jag avskriver henne inte helt. Artline känns också väldigt anonym, lägger mycket uddaröster och har inte synts till så mycket - vad jag minns. Skulle kunna vara tjuv

LenaH känns absolut inte som en ulv, då hon la en tredjeröst på Habina i DL1 när både godisklubba och Lobelia redan hade tre röster var. Varför lägga upp en lyakompis till lottning i första DL när det redan var minst en som inte satt i lyan där? Har inte skrivit speciellt mycket, tycker hon varit väldigt grävande i lekarna jag läst änsålänge så känns skumt, men kan ju bero på tidsbrist också. Räddade sig själv i förra DL, vilket gör att hon troligtvis har en viktig roll - antingen siare, ängel eller tjuv

Ironiskt nog glömmer jag konstant bort glömmerallt, trots att jag får sisådär vibbar. Röstat på två bekräftat goda, en av rösterna skulle kunna varit räddning för hemlig som var påväg att åka. Får inte riktigt rätsida på henne, skulle mycket väl kunna vara en ond som smyger med. Frågan är då bara vilken modell av ond? Lutar åt ulv pga räddningen på hemlig. Skulle potentiellt sett kunna vara god specialroll också, är hon siare tror jag inte hon siat någon ond. Men lägger åt ulv-hållet
 
Men kan du berätta vad det är som gör att du misstänker mig för att vara tjuv? :)
Inte mycket mer än det jag skrev, och du är mindre misstänkt nu efter dina senaste inlägg. Då tror jag (men vet inte hur du brukar vara) mer på ängel eller bybo. Jag är fortfarande dålig på att teoria, så förstår att du undrar.

Jag hade ju hittat någon att misstänka som tjuv, med någon förklaring och så kommer du med inlägg som gör att jag (nästan) avskriver dig. Nu vet jag ju inte vem jag ska misstänka :arghh:. Alla kan ju vara tjuvar/ ulvar, och alla kan vara goda!
 
Väldigt vettiga inlägg nu under kvällen.

Har gått på dig lite hårdare @LenaH för att se vilken reaktion jag skulle få. Och ändå så tror du på min godhet vilket gör att jag börjar tro på att dig att du har en god roll. Inlägget som jag blandade ihop dig med @cirkus var en ärlig miss.

Är det inte viktigare att få ut en ond idag? Tjuvarna gör ju ingen skada förräns vi blivit av med fler ondingar. Var det 5-6 ulvar som sagts inklusive psykopaten? Då har vi fått ut två, @hemlig och @Habina . Tjuvarna kommer inte döda något nästkommande två nätter, och på natten finns det goda odds till att en tjuv kan ryka.

Så jag skulle vilja få ut en luden, ingen som kan räcka upp handen så jag slipper tänka?
 
Väldigt vettiga inlägg nu under kvällen.

Har gått på dig lite hårdare @LenaH för att se vilken reaktion jag skulle få. Och ändå så tror du på min godhet vilket gör att jag börjar tro på att dig att du har en god roll. Inlägget som jag blandade ihop dig med @cirkus var en ärlig miss.

Är det inte viktigare att få ut en ond idag? Tjuvarna gör ju ingen skada förräns vi blivit av med fler ondingar. Var det 5-6 ulvar som sagts inklusive psykopaten? Då har vi fått ut två, @hemlig och @Habina . Tjuvarna kommer inte döda något nästkommande två nätter, och på natten finns det goda odds till att en tjuv kan ryka.

Så jag skulle vilja få ut en luden, ingen som kan räcka upp handen så jag slipper tänka?
Jag tänker att det vore skönt att få ut en tjuv men iom att de är svårare att hitta så tar jag hellre en ulv än råkar lyncha en god.

Goda har ju som @cirkus sa tidigare haft svårt att hitta varandra.

Edit: och precis som du sa så kan vi kanske dra nytta av ulvarna så de käkar en tjuv istället. 🙂
 
Oh shit, klockan är redan 8 och jag borde rösta om jag vill vara säker på att lyckas, finns en möjlighet att jag däckar relativt snart.

Jag håller cirkus och Ferrari åt det goda hållet för tillfället. cirkus var först med att dra igång drevet mot hemlig som visade sig vara ulv, vilket talar emot att cirkus skulle vara ulv. Hon är också aktiv och teoriande, vilket gör att jag inte tror hon är tjuv. Är dock livrädd för att hon sitter i någon lya och skrattar just nu, men hoppas att det inte är så. Ferrari har röstat på hemlig i alla lyncher, och inte dragit sig för det även när det blivit drev i både DL2 och 3, så jag tror inte de är lyakompisar. Får goda vibbar av Ferrari, så lägger henne åt sidan sålänge.

Sedan är det många som smugit under radarn, som godisklubba, Gabby_Ossi, Aliisa, fio och Artline. Har ingen uppfattning alls om Gabby och fio, båda har skrivit väldigt lite. Det har även Aliisa, men jag får onda vibbar av henne av någon anledning. Känns väldigt enkels som nybörjare att bara glida med utan att bli ifrågasatt. Möjlig tjuv eller ulv. godisklubba har skrivit mycket men ändå gått mig förbi. Har mest fastnat för att hon verkar förvirrad, haha. Känns iaf inte som en tjuv pga hon glömde att ulvarna inte vill offra psykopaten förrens inbrottstjuven, känns som att en tjuv skulle ha kommit ihåg det. Känns som en ganska trolig god, men jag avskriver henne inte helt. Artline känns också väldigt anonym, lägger mycket uddaröster och har inte synts till så mycket - vad jag minns. Skulle kunna vara tjuv

LenaH känns absolut inte som en ulv, då hon la en tredjeröst på Habina i DL1 när både godisklubba och Lobelia redan hade tre röster var. Varför lägga upp en lyakompis till lottning i första DL när det redan var minst en som inte satt i lyan där? Har inte skrivit speciellt mycket, tycker hon varit väldigt grävande i lekarna jag läst änsålänge så känns skumt, men kan ju bero på tidsbrist också. Räddade sig själv i förra DL, vilket gör att hon troligtvis har en viktig roll - antingen siare, ängel eller tjuv

Ironiskt nog glömmer jag konstant bort glömmerallt, trots att jag får sisådär vibbar. Röstat på två bekräftat goda, en av rösterna skulle kunna varit räddning för hemlig som var påväg att åka. Får inte riktigt rätsida på henne, skulle mycket väl kunna vara en ond som smyger med. Frågan är då bara vilken modell av ond? Lutar åt ulv pga räddningen på hemlig. Skulle potentiellt sett kunna vara god specialroll också, är hon siare tror jag inte hon siat någon ond. Men lägger åt ulv-hållet
Till mitt försvar måste jag få säga att jag själv fortfarande är nybörjare (om än inte lika ny som dig och aliisa + ev någon mer ;)).
Dessutom så är jag alltid virrig, oavsett roll eller LL. Stackars @Hedinn fick ju städa efter mig i förra leken när jag som LL klantat mig i tråden. Så att jag är snurrig/virrig behöver definitivt inte betyda att jag är ond ulv eller tjuv.
 
Men nej, jag orkar inte - nån måste lägga en förstaröst och idag är jag inte alls lika säker som igår.

Nu kom iiantazie in med ett teoriinlägg som faktiskt förstärker min känsla av henne. Hon tar tex min teori om LenaH ,som jag insåg inte höll dvs detta om att hon borde ha en viktig roll och därför räddade sig själv- eftersom Lena var rätt säker på att hon var uppe mot en ulv ser jag inget skumt i det längre alls.

cirkus röstar på iiantazie då jag tror på henne som tjuv.
Dels är det lilla bloopern (chans/risk som vissa inte håller med om ;) - dels att hon knycker den avfärdade teorin om LenaH (gör det enkelt för sig) dels är det för att en av hennes tillskyndare vid bloopern är Mirtai som hon också råkar glömma att teoria om. Dessutom så har hon avskrivit godisklubba den andra tillskyndaren som tjuv.

Så mina för tillfället tre tjuvar är Iiantazie, Mirtai och godisklubba. En ska bort eller så har jag helt fel om alla tre

Det kan vara fel fokus att försöka sig på en tjuv men det känns risky med dom kvar.

@Ferrari du har rätt i att chansen är stor att bli av med en tjuv på natten, det gäller bara att ulvarna fattar vem som är tjuv och inte har hittat siaren. Ryker siaren men ingen tjuv är det svårt läge.
 
Räddade sig själv i förra DL, vilket gör att hon troligtvis har en viktig roll - antingen siare, ängel eller tjuv
Jag redogjorde just för det men anar att du var fullt upptagen med att skriva då. :)
Jag misstänkte ju att hemlig var ulv och om det skulle stå mellan henne och mig (som inte är ulv) så räddar jag ju givet mig själv oavsett roll, det hajar du väl?
Normalt sett om man har en oviktig roll och man inte har en susning om vem man ställs mot så kastar jag gärna in handduken, det är sant, men här hade jag ju redan luftat mina misstankar mot hemlig även om jag inte ville följa strömmen.
 
Kör en snabbkoll på @godisklubba .

Men skit då! En ond som drog med sig en god, kunde jägaren inte dragit med sig en ond istället..? Well well. Sånt är livet.

@carrro_lina rätt åt dig att du får fortsätta på ditt ex-jobb nu när du drog med dig Madalitso :devil:


;)

Detta inlägg tycker jag är intressant, speciellt ur ett ulvperspektiv. Försöker hon låtsas som att hon inte har koll på vilken sida jägaren är på eller har hon inte koll? Ska gå tillbaka ännu längre sen och se om jag hittar något mer från Godis om rollerna.

Men varför skulle jag rösta på hemlig, om hon har 4 röster, och på så sätt bidra till att lyncha henne som kollega? Fattar ej det resonemanget.

Edit: Hur jag kan vara så säker, jag tror inte att hemlig är psykopaten då hon inte uttryckt sig på det sättet. Jag kan inte se några spår efter att hon skulle vara psykopaten. Möjligen tjuv i så fall. Men tjuvarna vill vi väl ha ut ändå? Och som sagt, varför skulle hemlig låta bli att försvara sig om hon var psykopaten? Tror inte att ulvarna vill riskera att dra med en annan ulv, chansen är rätt stor att det blir en annan ulv som stryker med då de ändå är rätt många kvar.


Så psykopaten kan alltså dra med sig en annan ulv i döden då?

Här skulle jag vilja säga att lyan hellre offrar en vanlig ulv som redan har en del misstankar på sig, för att kanske kunna ge psykopaten ett alibi. Eller för övriga ulvar med för den delen som kanske inte hunnit få misstankar.

Jag förstår inte riktigt vad du menar här? Visst kan man säga att det är en risk att goda förlorar, men man kan väl lika väl säga att det är en chans att goda förlorar?

Jag håller faktiskt med iiantazie här, förstår inte vad som är ulvigt/tjuvigt att skriva "chans" istället för "risk"? Har du någon inside information och försöker ondförklara tazie genom detta kanske?

Men sen är jag väl inte rätt person att säga något heller, är också mest utsatt för engelska och inte alltid så bekväm med hur jag uttrycker mig på svenska. Sen vet jag inte helt säkert om jag anser "chance" vara ett neutralt ord på engelska dock, men det är OT.

Risk = negativt, både på engelska och svenska
Chans = positivt, både på svenska och engelska

Så jag förstår att man reagerar när någon skriver att det finns en chans att goda förlorar eller vad som exakt skrevs.

Känner fortfarande att jag inte vet var jag har Godis, men det är ju också lite ludet, att glida under radarn.
 
Men nej, jag orkar inte - nån måste lägga en förstaröst och idag är jag inte alls lika säker som igår.

Nu kom iiantazie in med ett teoriinlägg som faktiskt förstärker min känsla av henne. Hon tar tex min teori om LenaH ,som jag insåg inte höll dvs detta om att hon borde ha en viktig roll och därför räddade sig själv- eftersom Lena var rätt säker på att hon var uppe mot en ulv ser jag inget skumt i det längre alls.

cirkus röstar på iiantazie då jag tror på henne som tjuv.
Dels är det lilla bloopern (chans/risk som vissa inte håller med om ;) - dels att hon knycker den avfärdade teorin om LenaH (gör det enkelt för sig) dels är det för att en av hennes tillskyndare vid bloopern är Mirtai som hon också råkar glömma att teoria om. Dessutom så har hon avskrivit godisklubba den andra tillskyndaren som tjuv.

Så mina för tillfället tre tjuvar är Iiantazie, Mirtai och godisklubba. En ska bort eller så har jag helt fel om alla tre

Det kan vara fel fokus att försöka sig på en tjuv men det känns risky med dom kvar.

@Ferrari du har rätt i att chansen är stor att bli av med en tjuv på natten, det gäller bara att ulvarna fattar vem som är tjuv och inte har hittat siaren. Ryker siaren men ingen tjuv är det svårt läge.
Jag är mer på @godisklubba för där ser jag även möjligheten att hon skulle vara ulv vilket jag inte gör med @iiantazie direkt om jag tittar på bla röstningarna.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 556
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 319
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 442
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 090
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp