Bukefalos 28 år!

Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

DL4

20:34 cirkus röstar på iiantazie
20:53 Mirtai röstar på glömmerallt
20:59 iiantazie röstar på Aliisa

iiantazie 1
glömmerallt 1
Aliisa 1
 
Jag är nere på typ 5 möjliga tjuvar, jag närmar mig! :D

Skämt åsido, det är ju svårare att se mönster som man lättare kan göra med ulvar. Typ som med tvillingar, jag brukar ha jättesvårt att identifiera dem också.

Får vi ut en av tjuvarna så kan det ju bli lättare att uteslutna några alternativ tänker jag nu är det mest grötigt, Jag sitter och försöker placera ut rollistan i lite olika kombinationer för att se vad som verkar mest rimligt men jag kommer liksom ingen vart mer än på någrå enstaka punkter.
 
godisklubba röstar på LenaH med följande motivering:
11. LenaH: Skrev att tiden hon kan leka på är begränsad pga häst, familjeliv och jobb. Var impad över Mistimeds inlägg om Hedinn som spion. Tyckte att det var svårt i början att gå igenom roller då vi var så många men vill minnas att hon nyligen sagt att hon finner det enklare nu. Skrev också att hon tror att Artline har en poäng i att tjuvarna kan luta sig tillbaka i leken och på så sätt i princip låta goda köra sitt race. För mig känns det som precis detta LenaH gjort, kanske är hon då en tjuv? Känner att jag inte sett så mycket egna teorier från hennes håll, utan mest följt efter andra. Röstade på Habina (ulv) i första DL och har därmed röstat på en ond. Dock vill jag minnas att jag, Habina och Lobelia var uppe för eventuell lottning, så därav tänker jag att det inte var en alibiröst. Även om det inte är likt Lena att rädda en kollega, känns det som att just den teorien tillsammans med att rösten var på en ulv, får mig att utesluta henne som Ulv. Vilket i sin tur betyder att hon är antingen god eller tjuv. Tycker att det var glasklart vad tazie skrev, varför? Min teori kring det, då jag uteslutit LenaH som ulv, är att hon är en av tjuvarna och således sitter på facit. Är hon tjuv med glömmerallt eller iiantazie (eller någon annan) vet jag inte, men det här gav mig definitivt vibes om att LenaH är tjuv.
Missade vem Mistimed röstade på och registrerade bara vem hen inte röstade på. Skrev också att gången hon lekt med tjuvar, var hon ulv och var tacksam över att inte behöva spela teater och leta efter ulvar (dvs kollegorna). Om hon nu är tjuv, så borde hon väl leta aktivt efter siaren nu? Vilket jag inte upplevt att hon gjort, det är väl vad som säger emot att hon är tjuv. Å andra sidan finns det två alternativ till för tjuvarna att vinna på, så de kanske helt enkelt valt att inte satsa på den utan på att hålla mästertjuven vid liv? Funderade på om jag och hemlig är i lyan tillsammans, hemlig var ju där i alla fall. Och med tanke på att jag vet min roll, så vet jag att jag inte är i lyan (vilket de som sitter i lyan också kan intyga, inte för att de lär göra det då de inte vill outa sig ;)).
Tyckte att det kändes som att hon och Mirtai bondat lite, varför? Är de kanske tjuvar tillsammans och har bondat pga det? Letade dock lite efter siaren genom att kommentera att ulvarna kanske trodde att Mirtai var siaren, men ulvarna borde med största sannolikhet inte trott det då de i så fall bör ha käkat Mirtai, i och med att siaren är en rätt stark roll för goda sidan. Misstänkte hemlig igår för att vara ulv (korrekt!) mer än tjuv, hur kan hon veta? Enda anledningen jag kan se, till att LenaH vet om att hemlig inte är tjuv, är att hon själv är en av tjuvarna och således vet om vem som är den andra tjuven. Röstade i alla fall på glömmerallt men ändrade sedan till hemlig.
LenaH är definitivt en av mina högst misstänkta, då det kommer till tjuvar. Jag kan som kanske nämnts, inte säga om hon är inbrottstjuv eller mästertjuv. Men känner ändå att jag vill syna henne ikväll och om vi får bekräftat att hon är inbrottstjuv (om hon nu är det) så kan vi kanske lista ut vem mästertjuven är, genom att veta att LenaH är inbrottstjuven.
 
Ja jag kommer ju in här igen efter 11-timmarspass på jobb och hästen därefter och vet inte riktigt var jag ska börja... Det hade varit bra att få ut en tjuv ja, men tänker att som igår är det viktigaste att inte ta en god, och i nuläget är det väldigt svårt att skilja på goda och tjuvar. Samtidigt så måste vi ju ta tjuvarna någon gång, annars vinner de ju när de onda är slut :cautious:

Så länge siaren är kvar kan man ju hoppas att den lyckas hitta en tjuv, men det blir ju mer och mer riskabelt och sålänge vi inte har tagit ut tjuvarna är det ju ännu viktigare att siaren inte röjer sig i onödan. Och även om ängeln skulle kunna skydda siaren så har vi ju fortfarande risken att vi lynchar psykopaten och den drar med sig siaren (eller ängeln).
 
Ok, tack. Då förstår jag ditt resonemang mer.
Till mitt försvar, så hade jag ont om tid och försökte skriva ihop en teori så snabbt jag bara kunde. Som vanligt tänkte jag mycket och trodde att jag hade skrivit ner det, men hade inte skrivit ner allt vad jag tänkte. Jag trodde alltså att det var tydligt, att min röst gick till LenaH för att jag upplevde henne som ond som försöker flyta med.

Som sagt, jag är den personen som inte fattar hintar förrän den andra personen skrikit ur sin roll. Och då jag inte heller hade så mycket tid att skriva och läsa igår, så missade jag tydligen var mer det fanns att gå på.

ELLER, då kanske du själv är ulv och därmed sitter på inside information? Är man ulv, vet man hur många ulvar det är och då även hur många de goda är. Eftersom tjuvarna är två, och det är enkelt att subtrahera det från antalet goda/övriga. Dock (!) så borde det rent teoretiskt inte vara omöjligt att det är fler än två tjuvar, i och med att det inte står specifikt att det är två tjuvar. Dock antar jag personligen att det bara är två, då det inte känns jätterimligt att de är tre eller fler.

Edit: ursäkta rörigt inlägg, är lite ångestig och har svårt att sortera tankarna.

Klubbas svar till Hemlig.

Mina, väldigt få, tankar så här långt:
Mistimed känns ändå som hon gräver. Visserligen kan verka grävande, men jag tror inte det här. Tjuv? Ingen aning. Men ingen jag reagerar på just nu.

Godisklubba känns fortfarande lite skum för mig. Funderar på om det kan finnas fler än två tjuvar, när jag tycker det var glasklart redan i presentationen av rollistan.

Förvirrad god? Tjuv som vill skapa kaos? Ulv?

Habina fortsätter komma med en del inlägg. Säger mig inte så mycket egentligen.

Ett sätt för Hemlig att avskriva misstankar mot Klubba genom att skriva att hon är skum?

@godisklubba - om jag vore ulv skulle det inte spela nån roll om lyan taggade mig om jag inte vore online. Då ser jag ju inte det heller ;)
Igår kväll somnade jag inte vid nattningen, även om jag oftast gör det.

Du vill syna mig ikväll om jag är ulv eller tjuv. Men du är alltså villig offra en till god? Det gör ju inte att du ser bättre ut i mina ögon :cautious: , även om jag avskrivit dig igår.

Här känns det som att Hemlig försöker ge Klubba alibi, ihop med inlägget jag inte hittade (det om att hon och Klubba diskuterat och att hon därmed släppt Klubba för stunden) så har det varit mycket fram och tillbaka. Från att i början misstänka henne, till att vara neutral, till att misstänka henne igen.
 
Jag vill verkligen inte förlora en god ikväll och den jag tycker passar in på både ulv och tjuv är godisklubba.
Ulvtanken för skärmytslingen med hemlig som hemlig släppte så enkelt och för att jag tror hon alibiröstade på hemlig igår när det såg ut att bli en uniform röstning.
Nu minns jag faktiskt inte varför jag tänkte tjuv på henne men känner att detta får räcka.

LenaH röstar på godisklubba
 
Ja jag kommer ju in här igen efter 11-timmarspass på jobb och hästen därefter och vet inte riktigt var jag ska börja... Det hade varit bra att få ut en tjuv ja, men tänker att som igår är det viktigaste att inte ta en god, och i nuläget är det väldigt svårt att skilja på goda och tjuvar. Samtidigt så måste vi ju ta tjuvarna någon gång, annars vinner de ju när de onda är slut :cautious:

Så länge siaren är kvar kan man ju hoppas att den lyckas hitta en tjuv, men det blir ju mer och mer riskabelt och sålänge vi inte har tagit ut tjuvarna är det ju ännu viktigare att siaren inte röjer sig i onödan. Och även om ängeln skulle kunna skydda siaren så har vi ju fortfarande risken att vi lynchar psykopaten och den drar med sig siaren (eller ängeln).
Hur tycker du att siaren ska outa sig för att inte riskera att lynchas/käkas då? På något sätt måste ju hen övertyga de andra och jag tänker att det är inte alltid det lättaste med tanke på att alla har sina egna bilder och teorier av leken.

Ska siaren ställa sig upp och skrika "JAG HAR SIAT X TILL MÄSTERTJUV OCH Y TILL INBROTTSTJUV RÖSTA UT DEM"? Tänker att det är en oskriven regel att inte outa sin roll på det sättet...
 
Jag har migränkänning och en allmänt pissig dag så jag orkar inte ens försöka teoria tyvärr
Känner detsamma. Minus migrän. Noll lust med något.

Jag tänker att tjuvarna hellre ville ha ut en god än ulv.. Det gör Lena rösterna intressanta.


Jag har ett svagt minne av att godis igår skrev att hon inte trodde hemlig var pyskopat och att hon var bombsäker på att hemlig var ulv. Den enda som kan vara bomsäker är siare och en ulv.
 
DL4

20:34 cirkus röstar på iiantazie
20:53 Mirtai röstar på glömmerallt
20:59 iiantazie röstar på Aliisa
21:06 godisklubba röstar på LenaH
21:08 LenaH röstar på godisklubba

iiantazie 1
glömmerallt 1
Aliisa 1
LenaH 1
godisklubba 1
 
Letade dock lite efter siaren genom att kommentera att ulvarna kanske trodde att Mirtai var siaren, men ulvarna borde med största sannolikhet inte trott det då de i så fall bör ha käkat Mirtai, i och med att siaren är en rätt stark roll för goda sidan.
Det här reagerade jag på när jag läste det men var då mobil så glömde ta tag i det.

Detta har jag ALDRIG sagt! Länka gärna om du ska tillskriva mig åsikter men detta är inte sant och får mig än mer övertygad om att du inte spelar för rätt sida.
 
Känner detsamma. Minus migrän. Noll lust med något.

Jag tänker att tjuvarna hellre ville ha ut en god än ulv.. Det gör Lena rösterna intressanta.


Jag har ett svagt minne av att godis igår skrev att hon inte trodde hemlig var pyskopat och att hon var bombsäker på att hemlig var ulv. Den enda som kan vara bomsäker är siare och en ulv.

min tanke också. Men jag är å andra sidan sämst på att hitta roller...
 
Jag tänker faktiskt följa @LenaH , och efter att ha grävt runt Hemlig och Klubba under kvällen så känner jag mig mer säker på att Lena är något på spåren. Det faktum att Lena och @cirkus kommer överens ser jag som positivt, men det beror ju helt på om jag satt Cirkus på rätt roll.

Ferrari röstar på Godisklubba
För att hon dels glidit lite diskret under radarn. Men även för att hon sa att jägaren var ulv, vilket känns mycket suspekt. Och sen även för att Hemlig varit extremt velig om henne och i slutet kändes det som att hon försökte ge Klubba ett alibi. Möjlig psykopat?

Edit: hade visst råkat skriva mitt riktiga namn istället för Ferrari. XD
 
@iiantazie skulle citera dig men det gick inte då du inte har skrivit någon egen text i ditt inlägg. Hur som, mitt svar är följande:

Oh crap, det kan vara en god eller tjuv då. Hm, but still. Skulle hemlig vara psykopaten (vilket jag verkligen inte tror, är nästan bombsäker på att hon är ulv!) skulle hon nog inte offra sig så där. Tror som sagt att lyan skulle spara psykopaten för ett senare tillfälle. Och OM det skulle vara det, vilket jag som sagt då inte tror, så är det väl bara positivt om en tjuv åker med?
I mean, nu när vi är så himla få, så är chanserna större att påträffa en tjuv och också behöver vi goda samla våra röster.
Inlägget jag tänkte på.
 
Jag känner att den jag litar mest på är Ferrari just nu. LenaH och Cirkus känns samstämmiga vilket är en jättebra känsla när jag vet att någon av dom är god, tyvärr har jag ingen sådan roll nu och med tidigare erfarenheter är det såhär det brukar låta när dom är goda så det känns lite hoppfullt faktiskt ändå!

Så eftersom Ferrari väljer att följa Lenas röst så tror jag dom är något på spåret

fio röstar på godisklubba
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 290
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 152
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 625
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp