Bukefalos 28 år!

Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Men nej, jag orkar inte - nån måste lägga en förstaröst och idag är jag inte alls lika säker som igår.

Nu kom iiantazie in med ett teoriinlägg som faktiskt förstärker min känsla av henne. Hon tar tex min teori om LenaH ,som jag insåg inte höll dvs detta om att hon borde ha en viktig roll och därför räddade sig själv- eftersom Lena var rätt säker på att hon var uppe mot en ulv ser jag inget skumt i det längre alls.

cirkus röstar på iiantazie då jag tror på henne som tjuv.
Dels är det lilla bloopern (chans/risk som vissa inte håller med om ;) - dels att hon knycker den avfärdade teorin om LenaH (gör det enkelt för sig) dels är det för att en av hennes tillskyndare vid bloopern är Mirtai som hon också råkar glömma att teoria om. Dessutom så har hon avskrivit godisklubba den andra tillskyndaren som tjuv.

Så mina för tillfället tre tjuvar är Iiantazie, Mirtai och godisklubba. En ska bort eller så har jag helt fel om alla tre

Det kan vara fel fokus att försöka sig på en tjuv men det känns risky med dom kvar.

@Ferrari du har rätt i att chansen är stor att bli av med en tjuv på natten, det gäller bara att ulvarna fattar vem som är tjuv och inte har hittat siaren. Ryker siaren men ingen tjuv är det svårt läge.
Måste bara få försvara mig själv med att jag började på inlägget en god stund innan du postade ditt om LenaH. Har fortfarande LenaH som en väldigt trolig kandidat, men hon började titta in och skriva mer i under tiden jag skrev, vilket färgade vad jag skrev om henne.
 
Måste bara få försvara mig själv med att jag började på inlägget en god stund innan du postade ditt om LenaH. Har fortfarande LenaH som en väldigt trolig kandidat, men hon började titta in och skriva mer i under tiden jag skrev, vilket färgade vad jag skrev om henne.

Det låter rimligt
 
Mirtai röstar på glömmerallt

för att jag tror att hennes röst på carro var ett försök att rädda ulven hemlig
 
Jag har försökt vända och vrida lite på röstningen igår och tänka igenom olika senarion och det som skaver mest är fortfarande rösterna på @LenaH jag förstår inte de motiveringarna och tycker att rösterna påhabina från lena gör att jag snarast har henne bland mina mindre misstänkta ,

Rösterna på Lena kom från hemlig @Aliisa och @Mirtai så de två sistnämda ska jag försöka gå tillbaka och läsa om lite mer inlägg av dem


Angående rösterna på mig igår så vet ju jag att folk har fel men jag tyckte ändå motiveringarna är rimliga så det är inget jag misstänker de som röstade för.

Som jag nämt tidigare föröker jag titta på folks teorier och röstmotiveringar mycket det säger mer än att bara tiitta på hur folk röstat.


Sen tror jag absolut att det kan finnas alibiröster på hemlig så där kan det ju också vara bra och granska lite mer
 
Drar fram och uppdaterar denna även om snurrfians roll inte gav sådär jättemycket nya insikter...

Kvar:
1. Artline Ferrari carro_lina fio
6. iiantazie glömmerallt Habina hemligglömmerallt
7. Gabby_Ossi cirkus hemlig hemlig
8. Ferrari hemlig hemlig hemlig
10. godisklubba LenaHLobelia snurrfian hemlig
11. Fio Habina Mirtai hemlig
12. Aliisa Hedinn fio LenaH
14. glömmerallt Mistimed carro_lina fio
16. LenaH Habina Habina glömmerallthemlig
17. cirkus Lobelia carro_lina hemlig
19. Mirtai godisklubba Mistimed LenaH

Utslagna:
2. Snurrfian Artline hemlig godisklubba
3. Mistimed Habina LenaH
4. Hedinn Lobelia
5. Habina MistimedLobelia Artline
9. Madalitso qitis fio
13. Lobelia Madalitsogodisklubba
15. qitis Madalitso missar
18. hemlig godisklubba Gabby_ossicarro_lina LenaH
20. Carro_lina godisklubba Aliisahemlig


Det enda jag känner mig ganska säker på är att Ferrari inte är ulv. :cautious: (med tanke på alla röster på hemlig)
 
Jag har över 100 inlägg att leta igenom :( fan jag minns verkligen inte vad det var jag tyckte var skumt.
Jag började gå igenom godis egna inlägg för att fatta men där hittade jag bara det jag själv reagerade på med hemlig och henne.

Och nu börjar jag tänka att g-a kanske inte sitter i lyan med Mirtai iaf.
 
Kör en snabbkoll på @godisklubba .
Detta inlägg tycker jag är intressant, speciellt ur ett ulvperspektiv. Försöker hon låtsas som att hon inte har koll på vilken sida jägaren är på eller har hon inte koll? Ska gå tillbaka ännu längre sen och se om jag hittar något mer från Godis om rollerna.


Här skulle jag vilja säga att lyan hellre offrar en vanlig ulv som redan har en del misstankar på sig, för att kanske kunna ge psykopaten ett alibi. Eller för övriga ulvar med för den delen som kanske inte hunnit få misstankar.


Risk = negativt, både på engelska och svenska
Chans = positivt, både på svenska och engelska

Så jag förstår att man reagerar när någon skriver att det finns en chans att goda förlorar eller vad som exakt skrevs.

Känner fortfarande att jag inte vet var jag har Godis, men det är ju också lite ludet, att glida under radarn.
Jag säger ju att jag är virrig oavsett roll. Har som sagt skrivit essays hela veckan, så min hjärna är liksom inte 100% med efter flera timmar av essay-skrivning.

Jag har ju också misstankar mot mig. Sen kan jag inte svara på varför jag glidit under din radar, men själv tycker jag att jag har visat mig och skrivit mycket mer än vad jag har gjort i tidigare lekar.

Ursäkta mig då att jag inte är något språk proffs. Jag har alltid varit osäker när det kommer till att uttrycka mig på olika språk, just för att jag är uppväxt med tre språk och aldrig blivit bekväm med något av dem.
Jag har inte uppfattat det som att det ena är positivt och det andra negativt och skulle mycket väl kunna säga "chance" åt något negativt som att vi är på väg att förlora. Antar liksom att min poäng går fram oavsett...
 
Drar fram och uppdaterar denna även om snurrfians roll inte gav sådär jättemycket nya insikter...

Kvar:
1. Artline Ferrari carro_lina fio
6. iiantazie glömmerallt Habina hemligglömmerallt
7. Gabby_Ossi cirkus hemlig hemlig
8. Ferrari hemlig hemlig hemlig
10. godisklubba LenaHLobelia snurrfian hemlig
11. Fio Habina Mirtai hemlig
12. Aliisa Hedinn fio LenaH
14. glömmerallt Mistimed carro_lina fio
16. LenaH Habina Habina glömmerallthemlig
17. cirkus Lobelia carro_lina hemlig
19. Mirtai godisklubba Mistimed LenaH

Utslagna:
2. Snurrfian Artline hemlig godisklubba
3. Mistimed Habina LenaH
4. Hedinn Lobelia
5. Habina MistimedLobelia Artline
9. Madalitso qitis fio
13. Lobelia Madalitsogodisklubba
15. qitis Madalitso missar
18. hemlig godisklubba Gabby_ossicarro_lina LenaH
20. Carro_lina godisklubba Aliisahemlig


Det enda jag känner mig ganska säker på är att Ferrari inte är ulv. :cautious: (med tanke på alla röster på hemlig)
Ähm... Jag har som ulv gjort just så med stackars @Snurrfian .... Jagat henne galen tills hon blev lynchad och jag godförklarad. :D

Och jag skriver detta i OT-färg för att jag faktiskt inte tror att @Ferrari sitter i lyan med hemlig.
 
Jag började gå igenom godis egna inlägg för att fatta men där hittade jag bara det jag själv reagerade på med hemlig och henne.

Och nu börjar jag tänka att g-a kanske inte sitter i lyan med Mirtai iaf.
Är g-a och GA samma person? Jag eller glömmerallt? Eller någon annan?
 
Eftersom min teori om LenaH föll så ser hon lite godare ut, behöver alltså inte vara god specialroll utan kan vara vanlig bybo. Hon är då tjuv eller god i mitt huvud, men vill verkligen inte ha ut en god..

Tycker Aliisa ser skummare och skummare ut ju mer jag ser av henne. Hon känns som att hon håller tillbaka en del, och det känns som att hon hade haft lättare att teoria om hon varit god (behöver inte låtsas vara ovetande). Verkar alltså undanglidande och följer lätt med strömmen, vilket gör att jag lätt kan se henne som troligare tjuv eller ond. Även om jag jättegärna sett att tjuvarna åker nu så vågar jag inte chansa på någon som är potentiellt god - och Lena får mig att tveka.

med det sagt, iiantazie röstar på Aliisa då jag tror hon kan vara en undanglidande tjuv eller ulv som gör sig osynlig.

ni får verkligen förlåta mig för usel röst, är somsagt helt borta i skallen just nu och vill inte sitta vid 10min kvar utan att ha röstat i detta skick :heart
 
Jag började gå igenom godis egna inlägg för att fatta men där hittade jag bara det jag själv reagerade på med hemlig och henne.

Och nu börjar jag tänka att g-a kanske inte sitter i lyan med Mirtai iaf.

Nej det ser inte ut så, fast man kan aldrig vara säker.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 288
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 149
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 624
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp