Ulvlek: Tolv små bukefalister

ursäkta?
VEM skulle rentvås av de andra?
Båda var ju bevisligen goda?
Eller hur menar du?

Sen när vet du om att Niyama är en god roll??
Jag diskuterade att du försökte ändra din röst till henne och att hon röstade på dig i DL1.
Säg OM ni bägge skulle vara ulvar och en av er blir lynchad skulle det innebära att folk inte tittar lika mycket på er i jakten på nästa ulv.
Så menar jag!

Du eller jag antar jag. Dvs vi alibiröstar på varandra och om nån av oss åker så rentvås den andra. Jag skulle iofs aldrig rentvås pga det men men.
aha. ja ok då fattar jag vad hon menar- jag skulle heller aldrig i livet bli rentvådd för något dyligt, vilket iofs MikaTela inte kan veta- jag fattade det hela lite fel bara från början.

Sen när vet du om att Niyama är en god roll??
Jag diskuterade att du försökte ändra din röst till henne och att hon röstade på dig i DL1.
Säg OM ni bägge skulle vara ulvar och en av er blir lynchad skulle det innebära att folk inte tittar lika mycket på er i jakten på nästa ulv.
Så menar jag!
Jag greppade inte att du syftade på mig och niyama- utan trodde du syftade på mig , BSF och Habina- därav mitt frågetecken

Edit- jag vet absolut inget om Niyama- det tror jag har framgått?

visserligen röstar hon på Ferrari igår men det kändes som om det var under protest.
eh - nä, snarare tvärsom- om du läser det jag skrev igår? jag protesterade högljutt när rösterna på cirkus kom- jag delade ju hennes (cirkus ) tankar om Ferrari tidigt och jag tycker det syntes?

Jag blir även lite fundersam på @LenaH, visst det kan vara tidsbrist som ställer till det men först en rätt vag röst på MT i första dl, och sen en nästan lite avslagen röst på mig. De gånger hon gör det så "lätt" för sig så har hon varit i lyan, men inget är slaget i sten, jag var för en gång skull inte ond utanför lyan! ;) Och inte i heller är väl bäst att lägga till innan någon får för sig att jag har gjort ett misstag. ;)
Jag anser ju fortfarande att bollen känns väldigt skum med att kasta in en avgörande röst när man har tidsbrist, jag köper inte riktigt att det var den enda hon hade en teori till. Att hon sen röstar på Cirkus igår slår nästan ännu mer fast mina misstankar.

Jag är också fundersam över LenaH och bollen. Även MikaTela pga hennes röstningar och nu även teorier som jag inte köper överhuvudtaget. Q4 tycker jag har sagt en hel del skumt, men det brukar jag tycka och grejen är ju också att ju mer man skriver ju större är risken att något låter lite konstigt. Cirkus tycker jag också har gjort en del skumt men hon bör ju verkligen vara god med tanke på Ferraris agerade men visst, kan vara ett skitbra alibi men nja?

Okey jag insåg precis att jag inte har lekt på väldigt länge för sist jag lekte kunde man söka direkt i tråden på medlemmar eller ord.
Då detta inte går längre så hoppar jag över citat av den enkla anledning att det skulle ta sån faslig tid att gå igenom 24 sidor på 3-4 personer och citera allt.

Mina huvudmisstänkta är dessa i nuläget:
Niyama - jag tycker hon beter sig skumt. Känns som hon sitter och inte vill fatta beslut men vill gärna låta högt fast utan att behöva göra "skitgörat". Som nu vid DL2. Där lägger hon en röst på en hon misstänker starkt är fåret och talar stort om detta, men när det börjar luta mot att det kommer stå mellan cirkus eller ferrari så backar hon ur och lägger sin röst på ett helt otippat håll.
När hon drog tillbaka sin röst 1 min innan DL så stod det dessutom 4-3 mellan ferrari och cirkus. Men visst hade Habina istället röstat på cirkus och det blivit lottning så hade ju cirkus kunnat åka på det. Dock hade jag inte tyckt att Niyamas röst var lika i ögonfallande i det läget som den är nu när hon fegade ur!

Mirtai - än så länge har man inte sett så mycket av henne känner jag. Känns som hon mest har smygit in och lagt lite skumma röster och sen smitit iväg igen. Säger inte det är så utan kan vara att hennes inlägg inte har varit lika iögonfallande när jag har läst igenom här. Hon var visserligen med och röstade ut fåret men det kan ju vara så att dom trodde cirkus var fåret av dessa två (det skulle även förklara Niyamas röständring).

quarter4ever - mina misstankar mot henne kvarstår. Känns lite som att hon ropar högt och är i framkant för att bli minst misstänkt. Hennes försök till röständring fick upp mina ögon förra DL.
Nu var hon visserligen också med och röstade ut fåret men resonerar samma här som hos Mirtai, att dom kanske trodde att cirkus var fåret?
Det som talar emot att hon skulle vara ulv tillsammans med Niyama är att Niyama la en andra röst på q4e i första dl.

Gemensam nämnare för dessa tre är dessutom att Ferrari inte har nämnt eller teoriat om dessa!

Varför skulle Q ha trott att cirkus var fåret men röstat på Ferrari? Hänger inte med i tankegången här riktigt..Q brukar ju bli misstänkt för att hon inte är rädd för att delge alla sina tankar och ibland vilda teorier. Jag tycker inte att det är så himla mycket som tyder på ulvighet hos henne idag, hon har visserligen vilda teorier ( :p ) som ulv också men tycker nog att hon spelar liite mer safe då än vad hon verkar göra nu. Men det är svårt absolut.

Jag är också fundersam över LenaH och bollen. Även MikaTela pga hennes röstningar och nu även teorier som jag inte köper överhuvudtaget. Q4 tycker jag har sagt en hel del skumt, men det brukar jag tycka och grejen är ju också att ju mer man skriver ju större är risken att något låter lite konstigt. Cirkus tycker jag också har gjort en del skumt men hon bör ju verkligen vara god med tanke på Ferraris agerade men visst, kan vara ett skitbra alibi men nja?
Jag har fortfarande i bakhuvudet när @LenaH blev fullständigt god förklarad när hon jagade mig som då var ond utan för lyan. Men den ond jaganade LenaH var mer ulvig än det flesta... ;) Därför vågar jag inte helt sätta Cirkus åt det godare hållet även om jag skulle vilja det.

vad det gäller cirkus så är det rätt långsökt tycker jag om fåret som vet om vilka som är i lyan, men inte ÄR i lyan, at dra igång så mot en lyamedlem? Mycket vågat skulle jag påstå....
Nja cirkus känns som åt det godare hållet , annars har Ferrari gjort något banbrytande.....

Jag har fortfarande i bakhuvudet när @LenaH blev fullständigt god förklarad när hon jagade mig som då var ond utan för lyan. Men den ond jaganade LenaH var mer ulvig än det flesta... ;) Därför vågar jag inte helt sätta Cirkus åt det godare hållet även om jag skulle vilja det.
fast jag baserar inte min tanke om cirkus pga hennes "jagande" efter ferrari, utan mer på att Ferrari, som vi vet var fåret, gick efter cirkus?

Nåja det var jag som lyfte funderingen på varför ingen reagerade på dig som la utslagsrösten på BSF... Men du misstänker alltså mig för att jag la en röst på BSF? Trots att du gjorde det samma? och att du alltså la utslagsrösten? Och att du misstänker mig mer för att du inte minns något Habina har skrivit? Skönt att ha gjort ett avtryck åtminstone... :p :D
Jag säger ju att jag inte har någon koll! :p
Tja, vore väl aningen ambivalent eller vad det heter att misstänka sig själv tänker jag. Så då är det ju bara du kvar där? Klart att det spelar in att du så fint misstänker mig också -du känns lite enkelspårig när det gäller mig. He kan ju va därför du typ är den enda som jag kommer ihåg nått av också :D

Jo det har väl hänt många gånger att en ulv blivit mer eller mindre godförklarad för att den jagat en annan ond. Men i det här fallet så är det ju i så fall en utanför lyan som jagat en i lyan, och fårets uppgift är ju att hjälpa ulvarna så det verkar märkligt att vara nära att få en ulv lynchad? Visst, lyckas det utan att ulven blir lynchad är det ju bra alibi.

vad det gäller cirkus så är det rätt långsökt tycker jag om fåret som vet om vilka som är i lyan, men inte ÄR i lyan, at dra igång så mot en lyamedlem? Mycket vågat skulle jag påstå....
Nja cirkus känns som åt det godare hållet , annars har Ferrari gjort något banbrytande.....
Tycker också att det vore en väldigt vågad taktik av Ferrari, även om nu allt kan hända i ulvlekar så verkar det ju dumt att försöka rösta ut en ulv.

eh - nä, snarare tvärsom- om du läser det jag skrev igår? jag protesterade högljutt när rösterna på cirkus kom- jag delade ju hennes (cirkus ) tankar om Ferrari tidigt och jag tycker det syntes?
Protesterade högljutt? :rofl: Det här är de inlägg du nämner Cirkus och så mycket till protest vet jag inte, möjligtvis att du håller med Cirkus...
Alltså jag håller med om att Ferrari är skum, ffa som jag själv inte finner att det hon anför om cirkus är i linje med mina egna tankar om henne. Jag delar dessutom cirkus tanke om att det ÄR skumt att ingen egentligen alls går med i BSFs spår om Ferrari, om Ferrari vore god så nog borde iaf någon liten misstanke ditåt kommit fram?

alltså
det känns som det avgörande är vilken man ska tro på
cirkus eller Ferrari?
Båda är typ inte med nu inför DL pga olika anledningar ( födelsedag och jobb - tror jag ?)

De lär INTE sitta i lyan ihop- that´s for sure!
Båda KAN vara goda i så fall har de fest i lyan nu ( men känns ju inte så troligt- men säker kan man inte vara !)

fast jag baserar inte min tanke om cirkus pga hennes "jagande" efter ferrari, utan mer på att Ferrari, som vi vet var fåret, gick efter cirkus?

Jo det har väl hänt många gånger att en ulv blivit mer eller mindre godförklarad för att den jagat en annan ond. Men i det här fallet så är det ju i så fall en utanför lyan som jagat en i lyan, och fårets uppgift är ju att hjälpa ulvarna så det verkar märkligt att vara nära att få en ulv lynchad? Visst, lyckas det utan att ulven blir lynchad är det ju bra alibi.
Mest att jag inte vågar säga "så borde man inte göra" utan jag är öppen för alla möjligheter... :D

Jag förstår inte den här leken alls :down: jag fick för mig att en annan person var siad som ulv nu men då borde ju röstningen vara enkel :confused:

jag börjar få problem just nu- ALLA( utom möjligen cirkus) verkar onda just nu
Protesterade högljutt? :rofl: Det här är de inlägg du nämner Cirkus och så mycket till protest vet jag inte, möjligtvis att du håller med Cirkus...
du klippte rätt mycket i det du citerade sist där: här är fortsättningen som du valde att ta bort:( varför?)

Niyama väljer att gå på Ferraris spår om cirkus och röstar på cirkus ???? fast hon själv anför att Ferrari lite desperat vill hitta något att anföra mot cirkus? jag får inte ihop det!!!!!

och min kandidat till att var fåret ( bollen__ ) följer efter??!
Detta är ju inte ens lite skumt!!
Det är mycket skumt!

vilket jag tycker MYCKET tydligt visar på mina protester mot rösterna på cirkus!

Jag förstår inte den här leken alls :down: jag fick för mig att en annan person var siad som ulv nu men då borde ju röstningen vara enkel :confused:
jag tror helt enkelt att den som siades till första DL var siad god- och det passar någon på att utnyttja för att så tvivel och split bland övriga. Jag funderar på Snurrfian? Hur skulle hon kunna lura dig ? Igår verkade du inte vara inne på att följa henne, men nu så verkar du ju connectat rejält med henne?
Jag är med skitspooky, det borde finnas en god som vet om vem som är siad första natten, ängeln- för rimligen borde den fått spionraden efter DL igår- och då borde den raden berätta om den personen är god eller ond ( om man läser leken) det är iaf vad jag tror.

jag börjar få problem just nu- ALLA( utom möjligen cirkus) verkar onda just nu

du klippte rätt mycket i det du citerade sist där: här är fortsättningen som du valde att ta bort:( varför?)

Niyama väljer att gå på Ferraris spår om cirkus och röstar på cirkus ???? fast hon själv anför att Ferrari lite desperat vill hitta något att anföra mot cirkus? jag får inte ihop det!!!!!

och min kandidat till att var fåret ( bollen__ ) följer efter??!
Detta är ju inte ens lite skumt!!
Det är mycket skumt!

vilket jag tycker MYCKET tydligt visar på mina protester mot rösterna på cirkus!
Varför? För att det var om andra, det var inte något försvarstal till Cirkus direkt... Snarast att du tyckte att Niyama var skum...

Jag blir inte klok på Q men idag tänker jag fortsätta på det spår jag började på igår och försöka få ut en ulv. Jag tycker att Bollen_ är väldigt knepig och visst tidsbrist och nyvaken men jag tycker inte att försvaret hållet när det gäller att lägga en utslagsröst på Bsf, och att hon dessutom följer upp det med en röst på Cirkus gör att jag håller henne ännu mer som ulv.
Snurrfian röstar på Bollen_

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka