Bukefalos 28 år!

Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Och jag förstår såklart om goda tycker hen ska räknas och onda tycker inte ;) Nu borde jag givetvis skrivit ut detta i reglerna men my bad, den missen gör jag inte om. Har ni haft ngt liknande i senare lekar som ni kör med? Har ju bara varit med i en enda på senare tid.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Hur ska onda kunna vinna om spöket räknas som levande? Det går ju inte att bli av med spöket eftersom det varken går att rösta på eller käka? Så även om det är två onda kvar + spöket kommer goda vinna, eftersom onda inte kan rösta på spöket?
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Äsch jag gör som jag gjorde sist då jag personligen inte tycker att ett spöke är en full roll så att säga.


Grattis onda!


Med motiveringen att ni med aktiva spelare är fler än goda så tar ni hem kalaset och har därmed befriat byn från vampyrer och annat lös folk ;)


Rollista:

1. Shaggy – brevbärare
2. Hedinn – människa1
3. glömmerallt - Herde
4. cirkus – varulv1
5. karamelldrottningen - siare
6. Vira – varulv2 /spöke
7. pamelakarlsson - häxa
8. Pegasus63 - vampyr
9. Paddington – Vampyrjägare/demon → människa4
10. Killaloe -ängel
11. Myrten – människa2
12. bumpo - Dracula
13. Sasse – varulv3
14. Niyama – människa3
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Oki så här är det så slipper jag få fler griniga PM.

Vi har ett spöke som kan rösta- sist det blev så så avslutade jag leken så spöket på sätt och vis inte är en fullt ut spelande spelare. Då blev de en del argument kring detta eftersom det ändå kan spela roll i tex en lynch. För min del är det egentligen vilket som, för jag förstår argumenten både för och emot. Häxan med eller ej spelar ingen roll då spöket lever självständigt även om hon är ute.

Aha det förklarar saken, borde jag sett när jag kollade rollerna. Står ju tydligt där.

Regler borde du nog bolla med någon som inte är partisk. Jag vill jämt att leken ska fortsätta så länge som möjligt, är ju skoj att leka.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Woho! :D Har du någon sammanfattning på vem som skyddats, ätits, siats osv genom spelets gång? :)
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Lite händelser:

Dag 1

Vira äts
Brevbäraren skickar brev till Sasse (välja bokstav i deltagares namn.. Ö)
Siaren siar Hedinn (människa=ond)
Ängeln skyddar sig själv
Herden kollar bokstaven Y (ja den finns hos en/flera onda)
Pegasus lynchas


Dag 2

Siaren siar glömmerallt
Brevbäraren skickar en natts beskydd till glömmerallt
Sasse väljs ut som demonval
Ängeln skyddar sig själv
Karamelldrottningen lynchas
Bumpo kickas pga inaktivitet
Man försöker äta glömmerallt som skyddats av brevis


Dag 3

Spöket röstar på Hedinn
Brevbäraren skickar sia till glömmerallt (siar cirkus)
Hedinn lynchas
Sasse äts
Ängeln skyddar ingen

Dag 4

Killa lynchas
Cirkus äts
 
Sv: Ulvl ampyrer!

Grattis onda och tack alla för en rolig lek!

Jag tröstar mig med att jag i varje fall hade rätt, det hör inte till vanligheterna :D
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Aha det förklarar saken, borde jag sett när jag kollade rollerna. Står ju tydligt där.

Regler borde du nog bolla med någon som inte är partisk. Jag vill jämt att leken ska fortsätta så länge som möjligt, är ju skoj att leka.

Jag brukar göra det, är inte född igår ;) men de är nog inte vakna nu dessvärre.. Hur man nu kan sova när det är lek?? haha :nailbiting:
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Hur ska onda kunna vinna om spöket räknas som levande? Det går ju inte att bli av med spöket eftersom det varken går att rösta på eller käka? Så även om det är två onda kvar + spöket kommer goda vinna, eftersom onda inte kan rösta på spöket?

Tja, ni blir aldrig av med mig :devil:. Nu har förvisso Lenis gett er segern - men jag kommer att spöka för er i resten av era liv!
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

*KL*

GLÖMMERALLT! Grattis till fantastiskt spel som herde!:bow:

(Och hurra för att onda vann!)
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Tänkt om jag varit så smart att jag skickat sian på Myrten istället. Jag tänkte på det men var 99% på att cirkus var ond och när hon sen ställde upp sitt teoriinlägg som hon gjorde så blev jag säker på att hon var herde. Jag blev osäker en stund efter att glömmerallt lagt sin röst iom att hon skulle veta om cirkus var herde men var så stressad så jag inte tänkte klart :banghead:.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Eftersom en uppdatering skedde från kontoret så har jag inte med ett par grejjer typ andra bokstaven herden valde vilket jag tror var P.. Men det mesta står där :) Tack för en rolig lek alla, synd på avhopp och rörigt slut men hoppas ni är ok med beslutet! Nästa gång ska jag tydligt skriva ut vad som gäller med spöket :)

Nu ska jag bara leka ett tag, och fixa mitt nät :wtf:
 
Sv: Ulvl ampyrer!

Tack detsamma! :D

Och tack till postis som gjorde att glömmerallt skyddades dag 2 och inte outades som herde. ;)

Sen måste jag ju påpeka att planen var att Myrten skulle sias tidigt och jag därmed godförklaras med min röst på henne dag 1, inte tvärtom! :mad:
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Tack för en bra lek! Och jag hade ju verkligen inte ett enda rätt den här leken :banghead: så jag ställer mig i skamvrån och skäms ett tag.

Och som tillägg, jag hatar att vara ängel - det är verkligen den absolut värsta rollen jag vet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 354
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 532
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 891
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 770
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Högtalare
  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp