Bukefalos 28 år!

Jahopp. Jag vidhåller vid mina teorier från innan idag och har Paddington och Koppen på onda sidan.
 
Bra! Jag velar en del kring sista ulven, men till dess kan jag i alla fall rösta på Paddington om jag får chansen imorgon. :-)
 
Nu ska jag sova, så får jag väl se om jag lever imorgon.

Av dom roller som finns kvar så har jag hellre ängeln kvar i leken så länge som möjligt för spionen och tvillingen tjänar inte på det. Spionen får väl ingen mer info nu som är värd att ha eftersom siaren är ute ur leken?

Nej, nu sängen!
 
Kan nån förklara ytterligare för mig det här med Habi as roll.
Hon tog ju över Bumpos plats, men inte hennes roll (då vet vi ju såklart vad hon är)
Men kan Habina fått en ond roll lika väl som en god?

Det här har gnagt i mig hela dagen, så jag skriver lite funderingar ikväll utfall att.

Jag ser två alternativ. 1) koppen är ond och har fått för sig att bumpo var tvilling med Lilltess. 2) koppen är spion och tror sig ha listat ut något via uteslutningsmetod.

Ovanstående var då en total felsägning, oavsett om hon är god eller ond. Jag vet ju vilken roll jag tog över, men hur kan koppen få för sig ovanstående? Kan någon klok förklara, typ @Koppen?

Jag har läst vad matmissbrukaren och koppen pratat om efteråt, men det klargjorde inget för min del.

Det känns dock inte som något som egentligen skulle skrivits till lyan.
 
Bra jobbat ängeln!

Jag känner mig ungefär lika kluven som igår. Men den jag är mest säker på kan jag lika gärna lägga en röst på nu, då jag har en hektisk lördag framför mig.

Habina röstar på Paddington

Då hon känns ulvig hela fiden, med "snabba" inlägg där hon låter tvärsäker. Hennes röst på matmissbrukaren igår känns som ett försök att rädda kvar onda snurrfian.
 
Lobelia röstar på Paddington

Hennes röst på MM igår övertygade mig.
Enligt tidigare resonemang så är det inte troligt att hon är tvilling, den enda av kvarvarande roller som rimligen kan ha gjort det misstaget.
 
Jag vet att det kommer stå mellan mig och Snurrfian för Paddington lär lägga sin röst på mig. Om inte så är det ett bra alibi, men blir det lottning har dom 50% chans att vinna och jag tror dom kör på det, för jag tror Lobelia ändå tror mer på mig som god än Snurrfian.

Enligt LenaHs inlägg så borde Koppen vara siad eftersom det var henne och Lilltess som hon hade misstankar mot, men som jag skrev innan idag så hade hon inga teorier att ta till på Koppen eftersom hon varit inaktiv och la därför sin röst på Lilltess som hon också var osäker på, och följde strömmen som jag skrev tidigare.
Bumpo/Habina nämner hon inget om vilket gör att jag tror att hon inte var siad för annars borde hon skrivit ner någon liten tanke om det. Och Lobelia har jag skrivit om tidigare, att hon känns ärlig i sitt letande efter ulvar och det märks ännu tydligare efter hennes motfråga till Habina där Habina sätter Koppen till goda sidan pga uteslutningsmetoden och vidare om hennes teorier hon skrev innan ikväll och dessutom hade inte Koppen röstat på sin tvilling i första dl som hon skriver.

Så min lista ser iaf ut så här.

Goda

Matmissbrukaren
Lobelia
Habina

Onda

Koppen
Snurrfian
Paddington

Jag röstar enligt ovanstående teori samt för att alla dom jag tror är ulvar röstade på mig igår för att rädda Snurrfian och jag förväntade mig inget annat igår än att Paddington skulle rösta på mig.
Jag ska till ge-kås nu och shoppa så lägger min röst nu.

Matmissbrukaren röstar på Paddington
 
Är också misstänksam mot Paddington.
Hon velade mellan Mm och snurrfian och la tillslut sin röst på MM. Nåt inlägg tidigare förstod hon inte misstankarna på Snurrfian, för att sedan misstänka henne iallafall. Hade hon varit god hade hon väl röstat på Snurrfian tycker jag.
Sedan rösten på Lilltess.
 
Bekänt färg? Jag röstade på den jag tyckte var mest misstänkt av de två som hade fått röster och eftersom jag haft funderingar på Matmissbrukaren sedan dennes hämndröst så röstade jag på henne.

Eftersom jag helt glömt bort att jag skulle på AWn igår och den var betydligt roligare än vad de brukar vara (höll på till 00.30) så fick jag göra en @cirkus och försöka snabbt skumma leken på toaletten och skriva ett inlägg och sedan skriva ihop röstinlägget vid bardisken.
 
Och varför skulle det just vara Lobelia som är siad av oss två?
Hon kan lika väl ha siat mig eftersom hon höll oss båda neutrala. Jag ser inget som visar mer på att hon trodde att Lobelia garanterat är god.

Anledningen till att jag tror att hon siat just Lobelia av er två är att hon skriver att hon tvivlar på att lLobelia är ulv men skriver inte lika uttalat om att hon sätter dig åt goda hållet, dig håller hon neutral.

Som siaren kan man inte skriva att man är garanterat säker på att någon är god (alt ond) eftersom då hintar man ju om sin egen roll.
 
Och det här gör att jag inte tror Paddington är tvillingen heller, vilket i mina ögon skulle göra även henne till ulv. För jag tror inte hon har någon av dom andra specialrollerna för hon brukar kunna avslöja sig lite genom långa utförliga teorier men nu är det bara lite kort om alla, som att hon inte lägger manken till.
Är jag kvar imorgon så hamnar min röst här.

Jag har inte haft lika mycket tid för leken som jag har de gånger jag kan skriva många/långa inlägg - det har inget med min ev roll att göra.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 297
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • GVFÖ 2024
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp