Och jag tänker rösta nu

Mirtai röstar på Q

För hon inte fattade vem MM var fast hon brukar fatta allt (och lite till) så det måste vara lureri från lyan för att skapa distans mellan två ulvar :D
 
Och jag tänker rösta nu

Mirtai röstar på Q

För hon inte fattade vem MM var fast hon brukar fatta allt (och lite till) så det måste vara lureri från lyan för att skapa distans mellan två ulvar :D

Jag har seeeg skalle efter vinkvällen igår är det enda jag kan skylla på :D
Ett under att det ens funkar att tänka idag- om man säger så:p
 
Jag kan lite förstå att killaloe blir förvirrad av MMs hintar till q4ever om vem hon är (jag blir alltid paranoid när jag leker och förstår om andra blir det också) men tycker att det är lite uppenbart OT snack för att bli misstänksam och Cirkus har ju inte varit med i den Internrkommunikationen så att hon drar med Cirkus i det är lite misstänkt, kanske en uppstart inför att bygga på med misstankar längre fram?
Meeeen, sådär kan ni ju inte göra @cirkus och @MM Vi andra vill ju också veta!

Jag tycker inte om internkommunikation och hintar, det är ludet :devil: :D

Jag måste rösta nu för jag kommer sitta i bilen från nu till DL. (Har pausat på en bensinmack för att läsa å rösta så jag ber om ursäkt för ev. Stavfel, mobilen är inte min vän)

Ottilia röstar på Killaloe för att hen drar med cirkus i internsnacket om vem MM är utan att cirkus faktiskt var med i det.
 
Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe


Q 1
Killaloe 2
 
Men hallå, nu har det kommit två röster på mig bara sådär. Jag känner mig drevad :D

@Ottilia som du kan läsa i ett senare inlägg så rättar jag ju mig själv och ber om ursäkt för feltaggningen, så det tycker jag är lite väl att motivera en röst med :)
Haha fel av mig med taggningen, sorry @cirkus ! (Tänkte nog på dig pga din röst när jag skrev inlägget fastän jag mycket väl kan se att det var @quarter4ever som jag borde taggat! :D)
 
Och jag tänker rösta nu

Mirtai röstar på Q

För hon inte fattade vem MM var fast hon brukar fatta allt (och lite till) så det måste vara lureri från lyan för att skapa distans mellan två ulvar :D

Tycker faktiskt den teorin är lite intressant. Jag fattade direkt vem MM var så det är märkligt att inte Q gjorde det. Sen behöver det ju inte vara för att skapa distans mellan två ulvar, men skumt av Q.
 
vi är 11 st med i leken och rollistan ser ut så här:

Roller:
Goda
Siare – Kan varje natt sia en deltagare och skickar PM om val inför NattDL.
Ängel – Kan varje natt skydda en deltagare och skickar PM om val inför NattDL. Får skydda sig själv.
Bybo – Har inga specialkrafter till hands, men gör sitt bästa ändå för att hitta onda.

Onda
Ulv – Får varje natt käka en deltagare och skickar PM inför NattDL.

Ska man ha en tredjedel ulvar så är det ju 11/3 ≈3,67 så det troligaste är väl antingen 3 eller 4 ulvar tycker jag .
Inga ulvar har några specialförmågor och goda har ängel och siare men ingen spion som kan bekräfta vilka som har dessa roller utifrån spioninfo.
Antalet bybor beror ju då på hur många ulvar det är med - men borde då vara antingen 5 eller 6

EDIT: vi är ju 12 med i leken :o Så kanske är det troligare med 4 ulvar än 3?


Och så här ser vinstvilkoren ut
Goda vinner när alla ulvar har dött, och onda när de är fler än goda.
 
Senast ändrad:
vi är 11 st med i leken och rollistan ser ut så här:

Roller:
Goda
Siare – Kan varje natt sia en deltagare och skickar PM om val inför NattDL.
Ängel – Kan varje natt skydda en deltagare och skickar PM om val inför NattDL. Får skydda sig själv.
Bybo – Har inga specialkrafter till hands, men gör sitt bästa ändå för att hitta onda.

Onda
Ulv – Får varje natt käka en deltagare och skickar PM inför NattDL.

Ska man ha en tredjedel ulvar så är det ju 11/3 ≈3,67 så det troligaste är väl antingen 3 eller 4 ulvar tycker jag .
Inga ulvar har några specialförmågor och goda har ängel och siare men ingen spion som kan bekräfta vilka som har dessa roller utifrån spioninfo.
Antalet bybor beror ju då på hur många ulvar det är med - men borde då vara antingen 5 eller 6


Och så här ser vinstvilkoren ut
Goda vinner när alla ulvar har dött, och onda när de är fler än goda.
11? vi är väl ändå 12 :p
 
Ang. antalet onda tror jag på 4. Vanligtvis hade jag gissat på 3 med så få goda specialroller, men med tanke på att Sasse är LL tror jag 4.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 412
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 012
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp