Nu läste jag gårdagen lite mer. Jag minns när jag popcornläste den som död att jag tyckte Q kom med bra tankar och reagerade på att främst LenaH verkligen ville ta död på alla tankar om att käket fanns någon tanke med. Nu reagerar jag på det igen, och funderar över om det faktiskt var så att LenaH ville få bort eventuella misstankar från Gabby? Sen kommer cirkus också in och yrar om det, och cirkus och Lena känns otäckt samstämmiga?! Jag har ju anat en specialrollskoppling mellan Q, LenaH och cirkus men troligtvis med bara två inblandade (särskilt vid den tidpunkten). Så jag undrar om en av dessa är en ulv som försöker smälta in. Jag har dessutom upptäckt fler möjliga kopplingar, så jag är inte så säker på den längre. Eller rättare sagt: jag har noll koll på det.

Okej, här kommer vansinnigt många citat för jag tycker det är intressant med dessa säkra uttalanden precis efter gårdagens dl:

Här känns det som att LenaH vill "vara polare" med cirkus och Q, det finns ju uppenbarligen fler goda i livet och hon vänder sig just till dessa och påtalar att "vi fick nästan hela lyan där". Direkt jag kom in så ifrågasatte jag ju att lyan skulle röja sig så, och visst hade det varit möjligt att det var så men jag tycker det är märkligt att LenaH är så bombsäker och det känns som att hon försöker dra med Q och cirkus i den tanken. Det var ju ändå bara dag 2, så jag tycker som jag skrev att det även fanns saker som talade emot det men LenaH ville liksom inte ens fundera på alternativ?

Sen kom cirkus. Om den kommentaren tycker jag väl i princip samma sak som om LenaHs, men med undantaget att hon inte vänder sig till nån specifik.

Detta är ett svar på om Hedinn och bollen missade. Rätt tvärsäkert uttalande igen. Och ja, jag vet att LenaH brukar uttala sig så men detta är lite väl mycket om man också lägger ihop övrigt som jag reagerat på.

Här kommer Q in.

Och här ifrågasätter i alla fall cirkus.

Denna förklaring verkar cirkus köpa. Jag tycker det är jättemärkligt av lyan att kuppa för att få ut just Q dag 2, jag fattar inte varför detta blev en sån "accepterad sanning", det känns som att allt annat sågs som osannolikt.

Q kommer med en invändning.

LenaHs svar på det.

Både Hedinn och bumpo ifrågasätter att ulvarna gått ihop i denna kupp och sen kommer jag in i leken igen och undrar samma sak. Bumpo skriver att lyan kan ha valt att offra hemlig för alibi eller för att kunna skapa drev mot de som röstade på Q. Ja, det sistnämnda lyckades ju i alla fall.

Jag tycker detta skaver. Q känns som den som är mest intresserad av att se att det kan finnas fler alternativ. LenaH och cirkus är skummast och LenaH tycker jag sticker ut mest, särskilt med händelserna dag 1 och idag också. Men cirkus är hal så det kan lika gärna vara hon. Mot detta talar ju rösterna på hemlig dag 2, men LenaH ändrade röst till hemlig. Jag kan tänka mig alibi både gällande cirkus och LenaH, och när det gäller LenaH så reagerar jag dessutom på "försvarandet" av Gabby och att hon inte röstade på Ida idag - vilket jag tycker är skumt oavsett vilken roll Ida har. Känns lite väl inställsam mot cirkus?

Jag har också läst igenom Gabbys inlägg och jag funderar även på henne. Jag tycker ju att hon kommit med en del bra grejer, men rösterna är lite konstiga - särskilt rösten på Habina igår. Hon valde att rösta med motiveringen som Ida egentligen kom med från början, att Habina röstade på Ida snarare än Q och att det skulle vara nån form av räddning, varför inte rösta på q då som faktiskt hade chans att åka utan istället välja Habina? Det är skumt

Röstlista DL1
19:25 Hedinn röstar på Idahoe
19:44 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
19:57 hemlig röstar på Hedinn
20:42 Idahoe röstar på quarter4ever
21:06 bollen__ (Niyama 2) röstar på Habina

21:18 Snurrfian röstar på Bumpo
21:20 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21:24 bumpo röstar på Quarter4ever
21:25 Habina röstar på idahoe
21:26 LenaH röstar på Snurrfian
21:29 cirkus röstar på Snurrfian
21:29 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Snurrfian lynchas var självmordsbombare
Niyama 1 käkas var givmild siare

DL2
9.50 hemlig röstar på quarter4ever
20.47 Habina röstar på bollen__(Niyama 2)
21.04 Idahoe röstar på quarter4ever

21.20 LenaH röstar på Idahoe
21.23 cirkus röstar på hemlig
21.28 LenaH ändrar till hemlig
21.29 quarter4ever röstar på hemlig
21.29 Bumpo röstar på Q
21.29 Gabby_Ossi röstar på Habina

Hedinn missar att rösta
bollen__ /niyama 2 missar att rösta

hemlig var ulv
ingen käkas

Röstlista DL3

19.28 cirkus röstar på bumpo
19.31 Niyama röstar på Ida
19.33 quarter4ever röstar på bumpo
20.06 Gabby_Ossi röstar på bumpo
20.09 Hedinn röstar på Idahoe
20.24 Habina röstar på bumpo
21.09 Idahoe röstar på bumpo
21.25 LenaH röstar på bumpo

bumpo missar att rösta

bumpo var bybo

Hedinn röstar : Idahoe.
missar-idahoe
quarter4ever röstar : Gabby_Ossi - hemlig - bumpo
Idahoe röstar: quater4ever-quarter4ever-bumpo
Bollen/ NIyama 2 röstar : Habina-
missar- Idahoe
Gabby_Ossi röstar: Snurrfian- Habina-bumpo
bumpo röstar: quarter4ever-quarter4ever-
missar
Habina röstar på Idahoe- bollen__/NIyama2-bumpo
LenaH röstar : snurrfian- hemlig-bumpo
cirkus röstar Snurrfian- hemlig - bumpo

dagens allra sista insats från mig ( litterally så här samma minut som midnattO_o) det var det där med att bli into lekarna . Behöver sova ska ju upp snart. Men om jag inte lever imorgon så ...

INFORMATION

Imorgon (fredag) kommer det att vara en dubbellynch, dvs att de två deltagare som får flest röster blir lynchade!

Jaha ja... Jag hade ju Q på min förhoppningsvis-inte-ond-lista, nu består den bara av en person och jag känner mig allt mer osäker kring vilka som kan vara ulvar. Håller med @Niyama om att det blev lite väl "självklart" att ulvarna gjorde en röstningskupp i dl2 och det gör att jag ffa blir mer misstänksam mot @LenaH Även om jag inte törs lita på Niyama heller.

Gabby känner jag att jag har noll koll på och även om jag kollade upp vad det var som gnagde med Hedinn och kunde avfärda det, så törs jag inte utgå från att hon är god bara därför.

Idahoe tror jag kan vara ond, delvis pga fiskandet efter min roll.

Jaha ja... Jag hade ju Q på min förhoppningsvis-inte-ond-lista, nu består den bara av en person och jag känner mig allt mer osäker kring vilka som kan vara ulvar. Håller med @Niyama om att det blev lite väl "självklart" att ulvarna gjorde en röstningskupp i dl2 och det gör att jag ffa blir mer misstänksam mot @LenaH Även om jag inte törs lita på Niyama heller.

Gabby känner jag att jag har noll koll på och även om jag kollade upp vad det var som gnagde med Hedinn och kunde avfärda det, så törs jag inte utgå från att hon är god bara därför.

Idahoe tror jag kan vara ond, delvis pga fiskandet efter min roll.
Vem är det du håller som förhoppningsvis god då och varför? :)

Jag har också läst igenom Gabbys inlägg och jag funderar även på henne. Jag tycker ju att hon kommit med en del bra grejer, men rösterna är lite konstiga - särskilt rösten på Habina igår. Hon valde att rösta med motiveringen som Ida egentligen kom med från början, att Habina röstade på Ida snarare än Q och att det skulle vara nån form av räddning, varför inte rösta på q då som faktiskt hade chans att åka utan istället välja Habina? Det är skumt

Hm, va? Min röst på Habina hade inget med Q att göra? :confused:

Vem är det du håller som förhoppningsvis god då och varför? :)

Det finns väl bara en kvar förutom de jag skrev om? Eller har jag missat någon? :confused:

Det är cirkus jag tror är god, delvis baserat på hur hon röstat men även på hur hon resonerat leken igenom. Det var också därför jag följde henne igår (vilket jag tror att jag var tydlig med), för jag trodde att hon hade klurat ut något jag inte förstått. Men så enkelt var det inte. :p

Jag är inte lika chockad över gårdagens resultat som vissa verkar vara, behöver väl inte upprepa igen hur jag såg på kupp-teorin men hade såklart hoppats att bumpo var ulven i vilket fall som...

Flera verkar fortfarande ha Idahoe som mest troliga ulven men om vi nu släpper det här med kuppen, vad baserar ni det på? Jag hoppas jag hinner gå igenom lite mer men det som jag hittills noterat att folk reagerar på är att hon skulle fiskat efter Habinas roll med detta inlägg (?):

Får jag fråga vad du menar med att du vill fortsätta leka nån dag? :confused: hade du velat säkra upp för dig själv som hade en röst så hade det väl varit bättre att rösta på Q som hade 2 röster då?

Vilket jag inte skulle ha reagerat på själv, tänker att det är inte så konstigt att Idahoe vill ha förklaring på Habinas röst på henne och hon har ju rätt i att det är bäst att rösta på den som har flest röster sedan innan om man vill maximera sina egna chanser att vara kvar.

Sedan tyckte någon (LenaH? eller cirkus?) att det var skumt att Idahoe först inte ville rösta på q utifrån en viss teori men sedan ändå röstade på q, med en annan teori. Där håller jag med om att det kan tyda på en ulv som vill hålla alla dörrar öppna men sedan chansar på att kunna lyncha en god. Men samtidigt är det något jag själv också skulle kunna göra som god så vill inte lägga för mycket vikt vid det...

Så som jag ser det nu är nog det mest misstänkta med Idahoe rösten på q, lite enligt samma teori som jag använde mot bumpo, att det är troligt att åtminstone en ulv till skulle följa med hemligs röst. Men jag vill gärna ha något mer att gå på för jag börjar bli nojig att LenaH och cirkus kanske är ulvar båda två som såg en chans att få alibi genom att lyncha hemlig och sedan få oss att plocka ut Idahoe och bumpo åt dem :arghh:.

Idahoe har lanserat en teori som bygger på att både Habina och Q är onda och därför röstade Habina på Ida istället för Q för att rädda sig själv. Jag håller med om att Habinas röst på Idahoe är svagt motiverad för att vara en 2a-röst men om det enbart var i räddningssyfte är det lite mer förståeligt. Jag kan köpa att Habina drar sig från att rösta på Q även om hon nu inte skulle veta hennes roll.

Det var detta jag reagerade på.

Nu vet vi att Q var god.

Det var detta jag reagerade på.

Nu vet vi att Q var god.

Ok, det var egentligen inte någon motivering för min röst utan bara jag som försökte sammanfatta läget för mig själv och ge min syn på de teorier som tagits upp. Jag hann bara inte lägga det i olika inlägg. Jag skriver ju att jag förstår att Habina inte ville rösta på q och att även om röstmotiveringen mot Idahoe är svag är det förståeligt om den röstens huvudsyfte bara var att rädda sig själv?

Gaah!

Jag vill lita på @cirkus och tror mig egentligen kunna göra det (eller så är jag tvärlurad, kudos till henne + en till om jag är det! :p) och det var därför jag tänkte att hon nog var på rätt spår med bumpo och att det inte spelade jättestor roll om vi lynchade bumpo eller @Idahoe igår.

Om jag då utgår från att cirkus och även @Habina är goda och att Ida är ulv så återstår 3 spelare varav två är ulvar, dvs @Hedinn @Gabby_Ossi och @Niyama .

Jag vill rent logiskt sortera bort Hedinn pga rösten på Ida DL1 som annars varit rätt vågad om hon dessutom inte kunde vara inne senare, men Heddan är en luring så inget är uteslutet.
Jag har faktiskt inte låst mig vid att Niyama är ulv, hon kan absolut vara god men jag misstänker henne ju fortfarande. Gabby har jag skitsvårt att placera.

Jag vill lyncha Ida idag oavsett vilket för att sen till imorgon förhoppningsvis ha lyckats bena ut vilka de andra två är.

@Habina tänkte på detta inlägget

Gabby och Hedinn har jag bollat (haha, sorry!) lite funderingar med, sådär så jag får känslan av att de bägge är vettiga och därmed på samma sida som mig. Vilket gör att jag blir supernojjig att de luras. :nailbiting:

Nu har jag tänkt klart för ett tag, så kanske någon smart kommer in med lite vettigare tankar medan jag fodrar hästar. :laugh:

Du skriver att vi bollat funderingar såpass att jag verkar "vettig" och "på samma sida som dig" (jag bara antog att du menade goda sidan då) när det enda jag gjorde var typ att be dig förtydliga din tanke om ev räddningar i DL1.

Det var inte en jättestark teori men det var det jag hade reagerat på och eftersom jag blev stressad av den snabba vändningen i lynchen och inte hade haft tid att hänga med riktigt på vad som låg bakom ville jag inte lägga ett avgörande där.

@Habina tänkte på detta inlägget

Du skriver att vi bollat funderingar såpass att jag verkar "vettig" och "på samma sida som dig" (jag bara antog att du menade goda sidan då) när det enda jag gjorde var typ att be dig förtydliga din tanke om ev räddningar i DL1.

Det var inte en jättestark teori men det var det jag hade reagerat på och eftersom jag blev stressad av den snabba vändningen i lynchen och inte hade haft tid att hänga med riktigt på vad som låg bakom ville jag inte lägga ett avgörande där.

Fast det var en vag känsla jag hade den dagen, vilket jag var noga med att understryka att jag blir nojjig att ni lurat mig. Det är inte att godförklara någon.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31