Bukefalos 28 år!

Matematik?
Fårulven vill nog inte rösta så att den outade sig för en spion. Dvs så att det går att räkna ut för spionen. Typ att en med 3 röster inte åker utan en som bara har 1 i leken gör det - då vet man att fårulven troligen röstat på den med 3 röster. Det känns dumt att lägga energi på att tänka ut en massa såna scenarior eftersom spionen är död och dessutom vet vi inte vilken infon den skulle ha fått.
Jo, fast min poäng var ju att det optimala vore med flera med två röster snarare än att nån skulle få tre på slutet - just för att kunna avgöra i det dolda. När jag skrev att det var ett säkert sätt att styra utan att det är uppenbart menade jag just i ett scenario där 3-4 spelare (eller nåt liknande) hade två röster var, så att det utåt sett skulle se ut som att lotten avgjorde. Det skulle inte avslöja något för en spion (mer än lotten).

Nu när jag skriver det tänker jag att det är osannolikt att fårulven skulle lagt en avgörande röst på cirkus1 i slutet - dock skulle en annan ulv kunna göra det ifall nåt riskerade att gå galet, beroende på hur fårulvens röster låg.
 
Tack @cirkus för du kunde ta över ❤ fick besked igår om att min mamma har en tumör i hjärnan. Jag vet inte än om den är god eller ond men tydligen var trycket i hjärnan högt.
Jag håller tummarna för er! :heart
Ja det behöver jag nog. Framför allt vad du menar att Hedinn förvrider för jag kan inte se det.

Givetvis så är 40 inlägg mer än 3, men jag tycker inte de 40 inläggen innehöll så mycket substans att man behöver använda de starka ord du använt.
Vilka är de starka orden? Citat?
Något skaver med mammas starka reaktion på Hedinns formulering om strax innan.
Känns som de (hedinnn och mammas) kanske inte använder strax på samma sätt? Samtidigt var det DL 1.
Här ovan är vad jag och Hedinn skrev till/ang. @Mammas . Jag fattar inte Mammas starka reaktion på "strax innan". Att Hedinn och förvrider och skriver saker som är osanna :confused:. Men jag tycker reaktionen är märklig, och har ingen teori om vad det säger om Mammas roll. Känns lite olikt henne oavsett roll?
Jag tycker inte det är speciellt konstigt att Mammas reagerar som hon gör för något hon tolkar som osanning, och att Hedinn hittar på hur det var. Nu kanske man kan tolka hela den här situationen olika (uppenbarligen) men om det uppstått en situation där ni själva fick teorier om er som ni upplevde som osanna, hur hade ni reagerat då?

Fråga till alla ovan (förutom Art)
Ja det är faktiskt lite konstigt - varför ändra till LenaH och inte till c1 eller Hedinn som bägge hade två röster?
Iofs så undrar jag lite varför @qitis högg så på min röst och inte på @Blacksmithfarm s?
Kan det vara så enkelt att bsf och q är kollegor och bsf är ulv i fårakläder så rösten ändå inte skulle räknas?
Kan du citera var Q hugger på din röst?
Jo, det var det mest misstänkta jag såg igår, därför röstade jag på heddan. :)
Och hur tänker du idag?
Pja, jag funderade ju på om @Blacksmithfarm är fårulven som röstade på @qitis i tråden (obs att q inte ifrågasatte den) och kanske röstade på mig dolt?
Lägg sen till @Niyama i ekvationen så har du hela lyan! :rofl:
Jag läste din teori om BSF och Q, men hur kommer Niyama in i bilden menar du?

@cirkus Du har troligen skrivit detta fler gånger, men kanske kan du skriva igen? Vad är det med Qs röst du tycker är så skum?
 
Jag läste din teori om BSF och Q, men hur kommer Niyama in i bilden menar du?
Att hon röstade på mig! :)
Den här teorin är mest ett spånunderlag men ponera att bsf, q och Niyama sitter i lyan - bsf röstar öppet på q (alibi) och dolt på mig. Niyama lägger vad som ser ut som en förstaröst på mig och q ändrar till mig istf till hedinn eller cirkus. Då har jag 3 röster utan att lyan är röjd. Voila!

Däremot har jag svängt lite om q men teorin håller i teorin iaf. :D
 
Att hon röstade på mig! :)
Den här teorin är mest ett spånunderlag men ponera att bsf, q och Niyama sitter i lyan - bsf röstar öppet på q (alibi) och dolt på mig. Niyama lägger vad som ser ut som en förstaröst på mig och q ändrar till mig istf till hedinn eller cirkus. Då har jag 3 röster utan att lyan är röjd. Voila!

Däremot har jag svängt lite om q men teorin håller i teorin iaf. :D
Intressant teori ;) Vad tycker du om Q nu då?
 
Att hon röstade på mig! :)
Den här teorin är mest ett spånunderlag men ponera att bsf, q och Niyama sitter i lyan - bsf röstar öppet på q (alibi) och dolt på mig. Niyama lägger vad som ser ut som en förstaröst på mig och q ändrar till mig istf till hedinn eller cirkus. Då har jag 3 röster utan att lyan är röjd. Voila!

Däremot har jag svängt lite om q men teorin håller i teorin iaf. :D
varför har du svängt om mig? (inte så att jag tycker att det är fel :p)
och sedan tycker jag du har ett tankefel där om du skulle ha tre röster- i så fall så skulle ju lika gärna du kunnat rykt om det blev lottning? förstår inte inte hur du tänker här?
 
Jag tycker inte det är speciellt konstigt att Mammas reagerar som hon gör för något hon tolkar som osanning, och att Hedinn hittar på hur det var. Nu kanske man kan tolka hela den här situationen olika (uppenbarligen) men om det uppstått en situation där ni själva fick teorier om er som ni upplevde som osanna, hur hade ni reagerat då?
Nu var väl inte frågan ställd till mig, men jag hade troligtvis reagerat med att påpeka vad jag faktiskt skrev/hur jag upplevde situationen. I den här sitsen då t.ex förtydligat att jag skrev teorin för att få igång nåt/det var det enda som fanns och reagerade på cirkus1 teori och röst just för att det tillkommit mycket mer däremellan.

Jag fattar ju att Mammas inte gjorde det just i stunden - det var nära DL och jag la en andraröst på Mammas, självklart gör Mammas nåt snabbt för att skydda sig själv och jag är givetvis nära till hands. Det jag tycker är konstigt är att fortsätta trycka på att jag skrev "strax innan" som en skum grej utan att förtydliga hur det skilde sig (förrän vid ett senare tillfälle i diskussionen). För faktum var att jag skrev en fråga om varför det var en skum teori från cirkus1, när Mammas hade reagerat på samma sak tidigare. Hade jag då fått den förklaringen som kom senare hade jag mycket väl kunnat ändra röst (eftersom jag antagligen inte hade sett det som skumt längre, för det gör jag inte nu efter förklaringen).
 
@qitis Förresten undrar jag fortfarande hur du tänkte kring Mammas igår, när du röstade på henne? Känns lite sent att ta upp detta nu igen :p Men kan inte minnas att du svarade på det. Tycker du fortfarande det är skumt att Mammas frågade om en ulv i fårakläder i leken, och varför i så fall?
 
@qitis - jag undrar fortfarande varför du inte reagerade alls på @Blacksmithfarm s röst på dig?

När jag läste hennes motivering tyckte jag att det kändes ok att få en röst på mig utifrån det resonemanget
DIn röst på mig däremot kändes som en upprepning utan grund -lite som att haka på en annans tankar - mer misstänkt helt enkelt
Jag säger fortfarande att jag inte vet något om vare sig din eller BSF:s sida i leken ,men där har du skillnaden för mig vad det gäller misstanke :)
 
@qitis Förresten undrar jag fortfarande hur du tänkte kring Mammas igår, när du röstade på henne? Känns lite sent att ta upp detta nu igen :p Men kan inte minnas att du svarade på det. Tycker du fortfarande det är skumt att Mammas frågade om en ulv i fårakläder i leken, och varför i så fall?
Ja jag tänkte så här att mammas som erfaren lekdeltagare och LL borde ha koll på rollernas funktion- så kändes för mig lite som "oskyldig"- ulv inlägg att skriva så
men har förstått att hon nog inte hade koll på rollen- vilket jag iofs inte kan veta- Men vet också att man "blir lite off" när man inte lekt på ett tag. Men ja Därav min reaktion
 
Jo, fast min poäng var ju att det optimala vore med flera med två röster snarare än att nån skulle få tre på slutet - just för att kunna avgöra i det dolda. När jag skrev att det var ett säkert sätt att styra utan att det är uppenbart menade jag just i ett scenario där 3-4 spelare (eller nåt liknande) hade två röster var, så att det utåt sett skulle se ut som att lotten avgjorde. Det skulle inte avslöja något för en spion (mer än lotten).

Nu när jag skriver det tänker jag att det är osannolikt att fårulven skulle lagt en avgörande röst på cirkus1 i slutet - dock skulle en annan ulv kunna göra det ifall nåt riskerade att gå galet, beroende på hur fårulvens röster låg.

Jag fattar :D
 
varför har du svängt om mig? (inte så att jag tycker att det är fel :p)
och sedan tycker jag du har ett tankefel där om du skulle ha tre röster- i så fall så skulle ju lika gärna du kunnat rykt om det blev lottning? förstår inte inte hur du tänker här?
Något du skrev tidigare om varför du la rösten på mig.

Ja, tanken om tre röster och lottning kom ju inte förrän efter DL, innan dess hade den tanken inte slagit rot. :)
Edit: Där och då hade jag nog blivit jävligt snopen om jag blivit lynchad! :rofl:
 
Jag undrar lite var @godisklubba tog vägen? Ett enda inlägg idag och det var inte ens lekrelaterat.

Vad tänker du idag när det visade sig att c1 var god?
Jag glömde ju att svara på frågan innan, dumma mig... :banghead:

Hm, ja. Uppenbarligen var jag ju helt ute och cyklade med att c1 var ond - och min röst och röstmotivering var ju... rätt långsökt om man frågar mig. Jag funderar lite på varför @Ferrari valde att rösta på c1, i och med att hon redan hade en röst? Kanske för att rädda kollegan qitis, då hon redan hade två röster och Ferrari ville att det skulle bli lottning mellan dem (för att lottningen kunde lika väl hamna på c1 som qitis)?

Men för att vara helt ärlig känner jag mig sjukt lost, allt är typ ett enda stort kaos i min hjärna just nu och jag har ingen aning om vem som kan tänkas vara ond eller god. Jag börjar tro att det inte finns några onda roller, för alla verkar ju goda. Den som verkar skummast, enligt mig, är mig själv - känns det som.
 
Jag håller tummarna för er! :heart

Vilka är de starka orden? Citat?


Jag tycker inte det är speciellt konstigt att Mammas reagerar som hon gör för något hon tolkar som osanning, och att Hedinn hittar på hur det var. Nu kanske man kan tolka hela den här situationen olika (uppenbarligen) men om det uppstått en situation där ni själva fick teorier om er som ni upplevde som osanna, hur hade ni reagerat då?

Fråga till alla ovan (förutom Art)


Kan du citera var Q hugger på din röst?

Och hur tänker du idag?

Jag läste din teori om BSF och Q, men hur kommer Niyama in i bilden menar du?

@cirkus Du har troligen skrivit detta fler gånger, men kanske kan du skriva igen? Vad är det med Qs röst du tycker är så skum?



Du kan kolla inlägg #124 #126 (som är direkt felaktigt eftersom c1s första inlägg kom 12 inlägg efter Mammas inlägg) och röstinlägget #129. Starka ord - som hitta på och komma med osanning och att "typ alla inlägg mellan hennes inlägg och mittvar teoriinlägg" lustigt att hon missade c1s som var inlägg #59

ja jag tycker det är starka ord och jag tycker att Mammas överdriver kraftigt. Dessutom när jag försöker släppa bollen så tjatar hon på. Jag tycker att hon beter sig riktigt skumt - vill bara ha rätt och verkar inte så intresserad av att vända på några andra stenar.
 
Jag glömde ju att svara på frågan innan, dumma mig... :banghead:

Hm, ja. Uppenbarligen var jag ju helt ute och cyklade med att c1 var ond - och min röst och röstmotivering var ju... rätt långsökt om man frågar mig. Jag funderar lite på varför @Ferrari valde att rösta på c1, i och med att hon redan hade en röst? Kanske för att rädda kollegan qitis, då hon redan hade två röster och Ferrari ville att det skulle bli lottning mellan dem (för att lottningen kunde lika väl hamna på c1 som qitis)?

Men för att vara helt ärlig känner jag mig sjukt lost, allt är typ ett enda stort kaos i min hjärna just nu och jag har ingen aning om vem som kan tänkas vara ond eller god. Jag börjar tro att det inte finns några onda roller, för alla verkar ju goda. Den som verkar skummast, enligt mig, är mig själv - känns det som.

Fast ulvarna har ju sitt trumfkort att kunna lägga en dold röst och en i leken som inte räknas. Nu är dessutom Ferrari död och var god så henne behöver du inte tänka på som kollega med qitis
 
Fast ulvarna har ju sitt trumfkort att kunna lägga en dold röst och en i leken som inte räknas. Nu är dessutom Ferrari död och var god så henne behöver du inte tänka på som kollega med qitis
Men åhhhh så klantig jag är.
Nä, glöm det. Helt fel av mig...

Jo, men ulven som kan lägga den dolda rösten kan ju rösta på samma person dolt, det behöver ju inte vara någon annan än personen i leken.
 
Jag glömde ju att svara på frågan innan, dumma mig... :banghead:

Hm, ja. Uppenbarligen var jag ju helt ute och cyklade med att c1 var ond - och min röst och röstmotivering var ju... rätt långsökt om man frågar mig. Jag funderar lite på varför @Ferrari valde att rösta på c1, i och med att hon redan hade en röst? Kanske för att rädda kollegan qitis, då hon redan hade två röster och Ferrari ville att det skulle bli lottning mellan dem (för att lottningen kunde lika väl hamna på c1 som qitis)?

Men för att vara helt ärlig känner jag mig sjukt lost, allt är typ ett enda stort kaos i min hjärna just nu och jag har ingen aning om vem som kan tänkas vara ond eller god. Jag börjar tro att det inte finns några onda roller, för alla verkar ju goda. Den som verkar skummast, enligt mig, är mig själv - känns det som.
ferrari var god :) spionlärling är en god roll så din tanke här är lite galet ute
 
Just nu blir jag fundersam på varför jag inte reagerar mer på @Niyama jag brukar alltid haka upp mig på henne men i denna lek ställer hon liknande frågor som jag och liknande reflektioner. Rösten hon lägger känns väldigt beige dock - vågar inte avgöra utan röstar på en med en jäkla blek teori - Niyama brukar har mer att komma med ändå
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 096
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 802
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 760
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp