Du kan kolla inlägg #124 #126 (som är direkt felaktigt eftersom c1s första inlägg kom 12 inlägg efter Mammas inlägg) och röstinlägget #129. Starka ord - som hitta på och komma med osanning och att "typ alla inlägg mellan hennes inlägg och mittvar teoriinlägg" lustigt att hon missade c1s som var inlägg #59

ja jag tycker det är starka ord och jag tycker att Mammas överdriver kraftigt. Dessutom när jag försöker släppa bollen så tjatar hon på. Jag tycker att hon beter sig riktigt skumt - vill bara ha rätt och verkar inte så intresserad av att vända på några andra stenar.
Så dessa inlägg då.
Personligen tycker jag att det är himla skillnad att skriva ett inlägg för att få igång leken och att rösta efter det när mycket annat kommit in.
Mitt inlägg var det tredje som innehöll annat än OT, inlägg #47 i leken. cirkus inlägg var tre (!) timmar senare som inlägg #93. Typ alla inlägg däremellan var teoriinlägg. Rösta gärna på mig, men hitta inte på att det var strax innan när det inte var det.
Jag tycker att hedinn är skum som förvrider vad jag sagt. Rösta gärna på mig, men kom med en riktig teori, hitta in på saker som är osanna. Mammas röstar på hedinn
Tack för svar. Jag tolkar det dock som att hon pratar om ditt röstinlägg specifikt, vilket var det hon reagerade på. Att du sedan skrivit en eller fler gånger innan du röstade är kanske av mindre vikt om det inte var något hon reagerade på.

Jag tycker nog inte Mammas reagerar så konstigt, kanske för att jag själv brukar bli väldigt irriterad när någon enligt mig hittar på eller kommer med en egen sanning. Den delen brukar även falla in på ulvar, men i det här fallet känns det, för mig, som ett missförstånd eller att man har olika tolkning av saker.
 
Just nu blir jag fundersam på varför jag inte reagerar mer på @Niyama jag brukar alltid haka upp mig på henne men i denna lek ställer hon liknande frågor som jag och liknande reflektioner. Rösten hon lägger känns väldigt beige dock - vågar inte avgöra utan röstar på en med en jäkla blek teori - Niyama brukar har mer att komma med ändå
Nja, DL1 brukar Niyama rösta på det hon ser som mest skumt, ganska sällan hon avgör faktiskt, vad jag minns. Den där typen av bleka röster är rätt vanliga från hennes sida, om hon inte upplevt något stuckit ut ordentligt som väldigt ulvigt, oavsett roll.
 
Att hon röstade på mig! :)
Den här teorin är mest ett spånunderlag men ponera att bsf, q och Niyama sitter i lyan - bsf röstar öppet på q (alibi) och dolt på mig. Niyama lägger vad som ser ut som en förstaröst på mig och q ändrar till mig istf till hedinn eller cirkus. Då har jag 3 röster utan att lyan är röjd. Voila!

Däremot har jag svängt lite om q men teorin håller i teorin iaf. :D
Men varför skulle lyan vilja ha ut just dig dag 1? Minst en god, c1, var ju också uppe för lynch?

Sen det där med alibi blir ju lite värdelöst när fårulven är med, folk som röstat på ulvar brukar väl bli mer granskade då.
 
Men varför skulle lyan vilja ha ut just dig dag 1? Minst en god, c1, var ju också uppe för lynch?

Sen det där med alibi blir ju lite värdelöst när fårulven är med, folk som röstat på ulvar brukar väl bli mer granskade då.
Nä, jag sa inte att lyan satsade på just mig men när möjligheten gavs så varför inte?
Och värdelöst är det väl aldrig, särskilt inte i DL1.
 
Just nu blir jag fundersam på varför jag inte reagerar mer på @Niyama jag brukar alltid haka upp mig på henne men i denna lek ställer hon liknande frågor som jag och liknande reflektioner. Rösten hon lägger känns väldigt beige dock - vågar inte avgöra utan röstar på en med en jäkla blek teori - Niyama brukar har mer att komma med ändå
Fast det vet väl du typ bättre än nån annan att jag är försiktig med att spika igen för folk dag 1? Jag var inne på Mammas, men inte så att jag var beredd att lägga en tredjeröst där.

Nja, DL1 brukar Niyama rösta på det hon ser som mest skumt, ganska sällan hon avgör faktiskt, vad jag minns. Den där typen av bleka röster är rätt vanliga från hennes sida, om hon inte upplevt något stuckit ut ordentligt som väldigt ulvigt, oavsett roll.
Ja, jag brukar undvika att avgöra dag 1 (om jag inte hittat nåt jag verkligen tycker är superskumt). Sen kan det ibland bli på det som är mest skumt, ibland på typ vad som helst om jag inte har något som är tillräckligt skumt.
 
Nä, jag sa inte att lyan satsade på just mig men när möjligheten gavs så varför inte?
Och värdelöst är det väl aldrig, särskilt inte i DL1.
Värdelöst på det sättet att när fårulven är med så brukar alla som röstat på en ulv bli misstänkta för att vara fårulv. Så vad är det alibit värt?
 
Nu har jag börjat fundera lite på Hedinn, dels för att jag jag tycker att hennes röstmotivering inte var jättetydlig (åtminstone förstog inte jag den). Men också för att hon nu verkar "försvara" Niyama, vilket kan betyda att de tillsammans sitter i lyan.

Detta får mig att fundera på om även cirkus är kollega med dem, då hon skrivit att hon och Niyama tänker likadant och ställer liknande frågor i leken. De kanske tänker åt ett liknande håll för att de är kollegor? Eller så är det bara en slump?

(Det skulle inte förvåna mig om någon skriver att Hedinn förklarat sin röst typ tusen gånger sen igår kväll, bara att jag glömt det... :o)
 
Så dessa inlägg då.



Tack för svar. Jag tolkar det dock som att hon pratar om ditt röstinlägg specifikt, vilket var det hon reagerade på. Att du sedan skrivit en eller fler gånger innan du röstade är kanske av mindre vikt om det inte var något hon reagerade på.

Jag tycker nog inte Mammas reagerar så konstigt, kanske för att jag själv brukar bli väldigt irriterad när någon enligt mig hittar på eller kommer med en egen sanning. Den delen brukar även falla in på ulvar, men i det här fallet känns det, för mig, som ett missförstånd eller att man har olika tolkning av saker.

Ja då rekommenderar jag att läsa inlägg #59 - vilket i princip innehöll hela teorin jag röstade enligt fast själva röstinlägget kom senare. Kom ihåg att det vi egentligen diskuterar är Hedinns tanke där hon anser att min reflektion kom strax efter mammas men att mammas anser att Hedinn förvrider sanningen. För mig så agerar mammas skumt dels pga slarvigheten men också pga hennes starka reaktion som för mig är ett sätt att försöka misstänkliggöra någon.
 
Nu har jag börjat fundera lite på Hedinn, dels för att jag jag tycker att hennes röstmotivering inte var jättetydlig (åtminstone förstog inte jag den). Men också för att hon nu verkar "försvara" Niyama, vilket kan betyda att de tillsammans sitter i lyan.

Detta får mig att fundera på om även cirkus är kollega med dem, då hon skrivit att hon och Niyama tänker likadant och ställer liknande frågor i leken. De kanske tänker åt ett liknande håll för att de är kollegor? Eller så är det bara en slump?

(Det skulle inte förvåna mig om någon skriver att Hedinn förklarat sin röst typ tusen gånger sen igår kväll, bara att jag glömt det... :o)

Då undrar jag varför du inte reagerar på att Sasse försvarar Mammas. När du reagerar på att Hedinn försvarar Niyama.

Jag är mest förvånad över att jag inte tycker att Niyama är jätteskum för det brukar jag tycka.

Tror du på allvar att jag skulle typ räcka upp handen och hålla med mina kollegor?
 
Nu har jag börjat fundera lite på Hedinn, dels för att jag jag tycker att hennes röstmotivering inte var jättetydlig (åtminstone förstog inte jag den). Men också för att hon nu verkar "försvara" Niyama, vilket kan betyda att de tillsammans sitter i lyan.

Detta får mig att fundera på om även cirkus är kollega med dem, då hon skrivit att hon och Niyama tänker likadant och ställer liknande frågor i leken. De kanske tänker åt ett liknande håll för att de är kollegor? Eller så är det bara en slump?

(Det skulle inte förvåna mig om någon skriver att Hedinn förklarat sin röst typ tusen gånger sen igår kväll, bara att jag glömt det... :o)
Vad tycker du att jag har försvarat Niyama mot? Det är väl ingen som har misstänkt henne?
 
Jag väntar ett samtal och vill gärna hinna rösta innan så jag inte hamnar i tidsnöd.
Jag har ju lite på skämt lanserat min lyateori bestående av @Blacksmithfarm @Niyama och @qitis och jag hade väl velat få några frågetecken uträtade av främst bsf men iom att hon inte varit inne så tvingas jag lägga min röst nu ändå.

LenaH röstar på Blacksmithfarm för att jag tror hon är fårulven som la en betydelselös öppen röst på q och det var därför q inte reagerade på den och fårulven är den jag helst vill ha ut så min röst faller där.
 
Jag förstår inte ens sambandet? Liksom konspiration för att få ut dig dag 1?
Nej ingen konspiration för att få ut just mig utan iom att röstutfallet blev som det blev så råkade det bli jag.
Det vet du väl att jag inte brukar haka upp mig på om nån röstar på mig??
 
Nu har jag börjat fundera lite på Hedinn, dels för att jag jag tycker att hennes röstmotivering inte var jättetydlig (åtminstone förstog inte jag den). Men också för att hon nu verkar "försvara" Niyama, vilket kan betyda att de tillsammans sitter i lyan.

Detta får mig att fundera på om även cirkus är kollega med dem, då hon skrivit att hon och Niyama tänker likadant och ställer liknande frågor i leken. De kanske tänker åt ett liknande håll för att de är kollegor? Eller så är det bara en slump?

(Det skulle inte förvåna mig om någon skriver att Hedinn förklarat sin röst typ tusen gånger sen igår kväll, bara att jag glömt det... :o)
Undrar också var Hedinn försvarat Niyama?

Och jag vet inte, hur vanligt är det att ulvar försvarar varandra egentligen? Min erfarenhet är att de normalt inte gör det, speciellt inte hos mer rutinerade spelare.
 
Nej ingen konspiration för att få ut just mig utan iom att röstutfallet blev som det blev så råkade det bli jag.
Det vet du väl att jag inte brukar haka upp mig på om nån röstar på mig??
Ja, det är därför jag blir förvånad för jag fattar inte heller teorin :confused:.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 358
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 808
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 949
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 875
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp