Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling


Tar med mig denna igen. Min vana trogen så återkommer jag till röstlistan.

Godisklubba, Ferrari och LenaH röstar på C1.
Godis är ny, och lägger den första av rösterna. Det är inget som talat för att godis skulle vara god, men inte heller för att hon skulle vara ond.
Ferrari käkades så vi vet att hon var god.
LenaH räddade sig själv. Det i sig säger inget om vilken sida hon spelar för.

Hedinn röstar på mammas och mammas röstar på hedinn. Jag Håller med Sasse ovan ang. Disskussionen om "strax innan".

Cirkus(nya/art) röstar på hedinn- har inte gått tillbaka för att läsa motiveringen och minns den inte just nu. Oavsett så är det ny spelare så det blir ju svårt att svara för vad art tänkte osv.

Då har jag niyama och qitis kvar.
Q på först en röst på mammas som hon sedan ändrade till LenaH. Genom detta räddar hon inte sig själv. Finns några olika anledningar till det så som jag ser det.

Niyama lägger den första rösten på LenaH. En ganska enkel röst, och hon skrev väl t.o.m. själv att hon fegade.

Skulle behöva läsa om leken mer men postar detta så länge då jag ser att jag är lite efterlyst...
 
Något skaver med mammas starka reaktion på Hedinns formulering om strax innan.
Känns som de (hedinnn och mammas) kanske inte använder strax på samma sätt? Samtidigt var det DL 1.
Jag brukat ju gärna titta i röstlistan efter ungarna, nu har vi ju både ond och god till som kan påverka i bakgrunden så få kan det bli svårare att reda i men i alla fall...


16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 cirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på cirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till cirkus

godisklubba 1
cirkus 3
hedinn 2
mammas 1
Sasse 1
qitis 1
LenaH 2


LenaH och hedinn skulle kunna vara räddade från att lynchas. Lenah räddar sig själv och/eller hedinn isf, beroende påmpm hon hinner se q s röst.

Q röstar på Lena ist för cirkus i det läget låter q bli att rädda sig själv...

Funderar vidare...
Få inlägg från BSF. Det här är dagens funderingar, som jag konstaterar egentligen inte är så mycket funderingar alls... Mer korta konstateranden utan att egentligen delge sina egna tankar, lite mer kastar upp bollen och hoppas att nån annan ta den, typ. Den känslan jag får, i alla fall.

Baserat på det, och att jag känner mig osäker på Mammas - reaktionen känns liksom inte som ulv-Mammas heller och det finns de som förstår den, plus att jag lämnar datorn med jämna mellanrum och inte vill riskera att missa DL:

Hedinn röstar på Blacksmithfarm
 
Ja då rekommenderar jag att läsa inlägg #59 - vilket i princip innehöll hela teorin jag röstade enligt fast själva röstinlägget kom senare. Kom ihåg att det vi egentligen diskuterar är Hedinns tanke där hon anser att min reflektion kom strax efter mammas men att mammas anser att Hedinn förvrider sanningen. För mig så agerar mammas skumt dels pga slarvigheten men också pga hennes starka reaktion som för mig är ett sätt att försöka misstänkliggöra någon.
Hm, okej, du har en poäng där.
 
Och hur tänker du idag?

Jag vet inte! Dels tycker jag att heddan beter sig märkligt som inte ser det jag ser (men det gäller ju fler), men jag vet inte om det betyder att hen är ond?

Är mer misstänksamt inställt mot cirkus just nu, men det är ju delvis pga art, så det komplicerar saken, cirkus kan ju inte svara för Art.
 
Jag väntar ett samtal och vill gärna hinna rösta innan så jag inte hamnar i tidsnöd.
Jag har ju lite på skämt lanserat min lyateori bestående av @Blacksmithfarm @Niyama och @qitis och jag hade väl velat få några frågetecken uträtade av främst bsf men iom att hon inte varit inne så tvingas jag lägga min röst nu ändå.

LenaH röstar på Blacksmithfarm för att jag tror hon är fårulven som la en betydelselös öppen röst på q och det var därför q inte reagerade på den och fårulven är den jag helst vill ha ut så min röst faller där.

Har jag missat någon direkt fråga? Eller är det "bara" hur jag tänker som du velat se?
 
Inte för att jag vill ha röster, men rätt ska va rätt.
Röstlista DL2

20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
 
Jag väntar ett samtal och vill gärna hinna rösta innan så jag inte hamnar i tidsnöd.
Jag har ju lite på skämt lanserat min lyateori bestående av @Blacksmithfarm @Niyama och @qitis och jag hade väl velat få några frågetecken uträtade av främst bsf men iom att hon inte varit inne så tvingas jag lägga min röst nu ändå.

LenaH röstar på Blacksmithfarm för att jag tror hon är fårulven som la en betydelselös öppen röst på q och det var därför q inte reagerade på den och fårulven är den jag helst vill ha ut så min röst faller där.

Så indirekt så tror du att jag är ulv då?
Du svänger fort i vad du tycker om mig måste jag säga!
Jag är skum! jag är god- kanske. sedan vet du inte?
Du själv då som la en andra röst på mig i leken? sedan bytte till Cirkus 1?
Jag vet ju vilken sida jag är på. C1 vet vi alla var god . och du kanske ville säkerställa att en god skulle åka?
så du ville lägga en tredje röst som skulle innebära att du inte skulle åka?
Hade du haft en god roll med en extra röst att lägga så skulle du låtit din röst stå kvar på mig i leken och lagt ytterligare en på mig utöver till LL tycker jag om du ville rädda dig själv eftersom du misstänkte mig Och hoppas på att spionlärlingen skulle få den raden för att räkna ut ett och annat Så jag tror helt enkelt inte att du har den rollen

qitis röstar på LenaH
får inte ihop hur hon svänger hit och dit med mig och kan inte följa hennes tankar heller? känns olikt en god LenaH ( ja jag har höga krav på dig :p )
 
Du kan kolla inlägg #124 #126 (som är direkt felaktigt eftersom c1s första inlägg kom 12 inlägg efter Mammas inlägg) och röstinlägget #129. Starka ord - som hitta på och komma med osanning och att "typ alla inlägg mellan hennes inlägg och mittvar teoriinlägg" lustigt att hon missade c1s som var inlägg #59

ja jag tycker det är starka ord och jag tycker att Mammas överdriver kraftigt. Dessutom när jag försöker släppa bollen så tjatar hon på. Jag tycker att hon beter sig riktigt skumt - vill bara ha rätt och verkar inte så intresserad av att vända på några andra stenar.

Jag har varit upptagen, när en scrollar snabbt under raster är det lättare att svara på frågor än att hitta annat skumt, varför det kan upplevas att jag "tjatat", men jag har mest förtydligat efter frågor i mitt tycke, utom inlägget som kom efter agree-to-disagree-inlägget som jag inte såg innan jag postat. Tycker inte att jag "tjatat" mer än någon annan om det.
 
Jag som började fundera på varför LenaH ändrade till c1 och inte till Hedinn? Och tänkte mig de två i lyan och att LenaH ville undvika att bägge skulle vara i lottning - så kommer två röster på raken från dessa två på samma spelare. Inte så vanligt för att vara ulvar, men två så rutinerade spelare skuille lätt kunna göra så.
 
Så indirekt så tror du att jag är ulv då?
Du svänger fort i vad du tycker om mig måste jag säga!
Jag är skum! jag är god- kanske. sedan vet du inte?
Du själv då som la en andra röst på mig i leken? sedan bytte till Cirkus 1?
Jag vet ju vilken sida jag är på. C1 vet vi alla var god . och du kanske ville säkerställa att en god skulle åka?
så du ville lägga en tredje röst som skulle innebära att du inte skulle åka?
Hade du haft en god roll med en extra röst att lägga så skulle du låtit din röst stå kvar på mig i leken och lagt ytterligare en på mig utöver till LL tycker jag om du ville rädda dig själv eftersom du misstänkte mig Och hoppas på att spionlärlingen skulle få den raden för att räkna ut ett och annat Så jag tror helt enkelt inte att du har den rollen

qitis röstar på LenaH
får inte ihop hur hon svänger hit och dit med mig och kan inte följa hennes tankar heller? känns olikt en god LenaH ( ja jag har höga krav på dig :p )
Nu måste jag ha missat något. Varför skulle LenaH (inte) ha röstfifflarrollen? Var kommer den diskussionen ifrån? :confused:
 
Röstlista DL2

20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
 
Jag som började fundera på varför LenaH ändrade till c1 och inte till Hedinn? Och tänkte mig de två i lyan och att LenaH ville undvika att bägge skulle vara i lottning - så kommer två röster på raken från dessa två på samma spelare. Inte så vanligt för att vara ulvar, men två så rutinerade spelare skuille lätt kunna göra så.
Jag hade dock missat LenaHs röst när jag röstade, trodde faktiskt jag var först. Behöver gå igenom Lenas inlägg speciellt när flera verkar reagera på henne och jag har absolut noll uppfattning där, hon har gått mig lite förbi hittills.
 
Då undrar jag varför du inte reagerar på att Sasse försvarar Mammas. När du reagerar på att Hedinn försvarar Niyama.

Jag är mest förvånad över att jag inte tycker att Niyama är jätteskum för det brukar jag tycka.

Tror du på allvar att jag skulle typ räcka upp handen och hålla med mina kollegor?
Vad tycker du att jag har försvarat Niyama mot? Det är väl ingen som har misstänkt henne?
Undrar också var Hedinn försvarat Niyama?

Och jag vet inte, hur vanligt är det att ulvar försvarar varandra egentligen? Min erfarenhet är att de normalt inte gör det, speciellt inte hos mer rutinerade spelare.
Hedinn skrev att Niyama inte brukar avgöra röstningar och att bleka röster brukar vara rätt vanliga från henne, det var det jag tänkte på. Men nu när jag läser igen ser jag att jag läste slarvigt och missförstog allt i alla fall.

Jag har helt ärligt inte riktigt hängt med i allt som skrivits, och har nästan glömt bort att jag är med och leker och inte bara läser för att det är kul. Att Sasse försvarat Mammas har jag inte riktigt tänkt på - för att vara helt ärlig.

------
Jag tror att Blacksmithfarm möjligen kan vara ulv, då jag helt plötsligt kom att tänka på hen, och att jag inte sett av hen under dagen. Att jag inte sett av hen under dagen gör mig lite misstänksam då det känns som att hen försvunnit ur min bild genom att inte synas till. Att inte synas till och göra sig hörd verkar för mig som något ulvigt, då jag uppfattat det som att ulvarna gärna håller sig i skuggan, lite osynliga typ - för att inte bli utröstade.
Därav: godisklubba röstar på Blacksmithfarm
 
Röstlista DL2

20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
20.59 godisklubba röstar på Blacksmithfarm
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 316
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 903
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp