Jag ska iväg på valpkurs strax och känner en viss tidspress. Vet inte när jag kommer hem.
Bara för att ha lite (bokstavligt talat lite då) marginal tänker jag lägga min röst 5 sekunder innan deadline :D;)
Sasse röstar på godisklubba för att det är ett ulvigt beteende att vänta till sista sekunderna med att rösta. Som om hen vill veta var de andra rösterna går innan hen själv röstar, och så ”förvarnar”/skojar hen nu för att inte göra andra misstänkta när hen väl röstar på det viset.
 
Jag ska iväg på valpkurs strax och känner en viss tidspress. Vet inte när jag kommer hem.

Sasse röstar på godisklubba för att det är ett ulvigt beteende att vänta till sista sekunderna med att rösta. Som om hen vill veta var de andra rösterna går innan hen själv röstar, och så ”förvarnar”/skojar hen nu för att inte göra andra misstänkta när hen väl röstar på det viset.
Jag tycker nästan det är konstigaste att @Hedinn röstat än. Om föreslog att man skulle rösta fem timmar innan och hon har inte röstat än!
 
Så har jag suttit på utbildning hela dagen och förväntar mig en massa inlägg att gå igenom.... Så har ni inte skrivit knappt alls?!

@Sasse (nej kära telefon, jag menade inte Saade. :cautious:) röstar på vår nervösa newbie. För att hon sitter i lyan med godis och därför kan försäkra hen utanför leken? Och för att det ändå är safe pga ingen kommer lägga fler röster pga taskigt att rösta ut en newbie första dagen?

@Artline misstänker heddan ( @Hedinn ) pga heddan har inte röstat än. Väldigt stark teori med allt som hänt i leken! 😂 Å andra sidan - inget händer ju om ingen börjar, så en tidig röst första dagen är ju rätt najs ändå. Om en vill ha mycket i leken att gå på, och det vill ju alla goda?

Edit pga la in taggar
 
Så har jag suttit på utbildning hela dagen och förväntar mig en massa inlägg att gå igenom.... Så har ni inte skrivit knappt alls?!

@Sasse (nej kära telefon, jag menade inte Saade. :cautious:) röstar på vår nervösa newbie. För att hon sitter i lyan med godis och därför kan försäkra hen utanför leken? Och för att det ändå är safe pga ingen kommer lägga fler röster pga taskigt att rösta ut en newbie första dagen?
Varför är inte saade med??

Nu tycker jag att man ska vara rätt förlåtande mot den som lägger fösta rösten. Men det känns som typiskt ulvar att rösta på en ny som ändå inte riskeras att lynchas.

Sasse behöver inte vara ond. Även goda kan göra saker som ulvar brukar göra men det kan vara klokt att hålla ögonen på Sasse i framtiden. Samt hålla ögonen på typ alla.
 
Varför är inte saade med??

Nu tycker jag att man ska vara rätt förlåtande mot den som lägger fösta rösten. Men det känns som typiskt ulvar att rösta på en ny som ändå inte riskeras att lynchas.

Sasse behöver inte vara ond. Även goda kan göra saker som ulvar brukar göra men det kan vara klokt att hålla ögonen på Sasse i framtiden. Samt hålla ögonen på typ alla.
Sammanfattar mig själv.

Det är skumt att rösta på en ny men i det här läget kan jag förstå Sasse. Men det bör inte glömmas.
 
Varför är inte saade med??

Nu tycker jag att man ska vara rätt förlåtande mot den som lägger fösta rösten. Men det känns som typiskt ulvar att rösta på en ny som ändå inte riskeras att lynchas.

Sasse behöver inte vara ond. Även goda kan göra saker som ulvar brukar göra men det kan vara klokt att hålla ögonen på Sasse i framtiden. Samt hålla ögonen på typ alla.

Ja, jag är förlåtande för att det är första rösten, men vi måste ju börja någonstans tänker jag! :)
 
Tittar in utan att känna att jag har något direkt att bidra med.
Sasse har dom sagt röstat på klubban som är ny. En röst som kan ses som ganska "säker". Alltså inte troligt att klubban kommer att bli utröstad. Det skulle kunna vara alibi från en ulvkollega, men kan också vara en god som behöver rösta tidigt.

Hedin nämnde ngt om att rösta tidigt och har fått kommentar pga det.
 
Varför är inte saade med??

Nu tycker jag att man ska vara rätt förlåtande mot den som lägger fösta rösten. Men det känns som typiskt ulvar att rösta på en ny som ändå inte riskeras att lynchas.

Sasse behöver inte vara ond. Även goda kan göra saker som ulvar brukar göra men det kan vara klokt att hålla ögonen på Sasse i framtiden. Samt hålla ögonen på typ alla.
Är det typiskt ulvigt? Har nog aldrig tänkt så, men det kanske stämmer. Tolkar det annars som ”det finns inget misstänkt ännu, lägger helst en röst på någon som troligtvis inte åker av den anledningen”, typ. Det tror jag att jag gärna gör om jag lägger en tidig, första röst? Eller på nån som varit kvar länge i nån lek nyligen snarare, kanske. Oklart.

(tror för övrigt jag skrev hellre 5 timmar innan än 5 sekunder innan? :p är på kontoret ännu, lovar att jag ska rösta i tid i alla fall! :love:)
 
Jag funderar om @cirkus kan vara ond, eftersom hon är den enda som haha:at (fint ord va?) båda mina poster om hur många ulvar det kan tänkas vara med i leken. Alltså kanske hon sitter i lyan och vet exakt hur många som ingår i lyan och därmed kan skratta åt min gissning/skämt/vad-man-nu-vill-kalla-det.
 
Är det typiskt ulvigt? Har nog aldrig tänkt så, men det kanske stämmer. Tolkar det annars som ”det finns inget misstänkt ännu, lägger helst en röst på någon som troligtvis inte åker av den anledningen”, typ. Det tror jag att jag gärna gör om jag lägger en tidig, första röst? Eller på nån som varit kvar länge i nån lek nyligen snarare, kanske. Oklart.

(tror för övrigt jag skrev hellre 5 timmar innan än 5 sekunder innan? :p är på kontoret ännu, lovar att jag ska rösta i tid i alla fall! :love:)
Det är sällan nya får förstadagsröter. Senast det hände var ifrån en ulv.

(Sedan finns det deltagare som är mer benägen att göra det, sasse är ingen av dem)

Men som sagt det är inget lätt läge för Sasse att rösta.

Du lovade inte men föreslog 5 timmar innan :p
 
@LenaH och @Niyama har inte skrivit något mer än att DL tiderna fungerar för dem, å andra sidan har det inte varit några direkta diskussioner än. Men de har inte heller aktivt arbetat för att starta någon (inte för att jag eller så många andra heller har gjort det). Det får mig att fundera lite på varför de inte skrivit något mer igår kväll, eller idag under dagen.

@cirkus misstänkte jag till att vara ulv för det jag skrev ovan (känner att jag inte behöver skriva det igen här)


Pga nervös över att missa en DL igen så vill jag rösta nu, men är beredd att ändra rösten om det kommer något mer misstänksamt senare.

godisklubba röstar på cirkus för att det är henne min magkänsla (just nu) skriker högst om skulle kunna vara en möjlig ulv. Men också för att hon är den enda som haha:at båda mina poster om hur många ulvar det kan vara med i leken. Alltså kan hon sitta i lyan och vet då det exakta antalet och inte behöver fundera över hur många ulvar det finns. Och eftersom hon vet och inte behöver fundera över det kan hon skratta åt min gissning/skämt/vad-man-nu-vill-kalla-det.
 
@LenaH och @Niyama har inte skrivit något mer än att DL tiderna fungerar för dem, å andra sidan har det inte varit några direkta diskussioner än. Men de har inte heller aktivt arbetat för att starta någon (inte för att jag eller så många andra heller har gjort det). Det får mig att fundera lite på varför de inte skrivit något mer igår kväll, eller idag under dagen.

@cirkus misstänkte jag till att vara ulv för det jag skrev ovan (känner att jag inte behöver skriva det igen här)


Pga nervös över att missa en DL igen så vill jag rösta nu, men är beredd att ändra rösten om det kommer något mer misstänksamt senare.

godisklubba röstar på cirkus för att det är henne min magkänsla (just nu) skriker högst om skulle kunna vara en möjlig ulv. Men också för att hon är den enda som haha:at båda mina poster om hur många ulvar det kan vara med i leken. Alltså kan hon sitta i lyan och vet då det exakta antalet och inte behöver fundera över hur många ulvar det finns. Och eftersom hon vet och inte behöver fundera över det kan hon skratta åt min gissning/skämt/vad-man-nu-vill-kalla-det.
Jag tyckte det var mer som en uppmuntran åt ditt skämt. Men för all del om du tror att jag är ond bara för det så. Jag tyckte det var kul faktiskt och det har inte att göra med att jag sitter i lyan och vet nånting.

Jag tycker det är lite intressant att du som helt nybörjade inte får panik av att få en röst på dig - det fick jag i varenda lek i början och gick i försvar direkt eller åtminstone svaromål. Jag undrar om det beror på att du känner dig säker pga du är nybörjare eller för att du och Sasse spelar i samma ulviga lag.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 341
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 788
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 939
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 869
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp