Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn
19.41 qitis röstar på mammas

godisklubba 1
cirkus 1
hedinn 1
mammas 1
 
Sånt här blir jag lite småskeptisk till. Visst att det kan vara för att visa sig, att man inte glömt leken, men just att påpeka att man ska läsa, men utan att komma med någon input om nåt får mig att fundera om det är nån som helt enkelt inte har nåt att komma med.
Men Q skriver ju alltid såna inlägg?
 
Det kanske hon gör? Jag har inte vant mig vid Q med tidsbrist än. :D
Jag har för mig att det ofta är typ "nu är jag här och ska läsa igenom" och sen efter en stund kommer ett jätteinlägg.

Jag kan själv skriva sånt för att folk ska veta att man är på gång, även om det är ganska meningslösa inlägg egentligen.
 
Det kanske hon gör? Jag har inte vant mig vid Q med tidsbrist än. :D

gå upp runt 4-4,30 varje morgon , jobba med bara en halvtimmes rast vid 9 och upptagen med båda händerna när jag jobbar . slutar 14.30 om jag inte jobbar över-åka hem och ta hand om djur och barn
Sedan lek :up: hinner kanske svara på en tagg/ inlägg eller läsa under dagen lite fort i bästa fall .
Lägger mig mellan 21.30- 22 - inte som förr mao :D
I förra leken hände det privata saker som gjorde att jag inte kunde närvara alls på något dygn - så brukar jag inte göra utan god anledning oavsett sida
 
Sasse (och alla andra ) hade jag velat se mer av

Sasse skrev att hon inte skulle kunna vara aktiv idag pga tidsbrist, och fler hade varit mindre aktiva när inlägget skrevs. Det gör mig konfunderad kring Art.

@Mammas frågar om ulv i fåraklädernas röst . att den öppna rösten inte räknas utan den dolda . Känns liiiite skumt:idea: Hon vet ju hur rollerna fungerar eller har minnet rostat ihop (:heart) pga lång frånvaro? Det kan det göra har jag märkt personligen . Men ändock lite misstänkt att försöka verka aktiv med något som är beskrivet tom av LL hur rollen fungerar och i första DL griper man efter halmstrån, och jag försöker för det mesta hitta något lekrelaterat att rösta på och inte bara OT

Har aldrig hört talas om rollen innan. Näver bäver. Jag har inte spelat på ett par år, rollen måste ha kommit medan jag varit borta.
 
Sasse skrev att hon inte skulle kunna vara aktiv idag pga tidsbrist, och fler hade varit mindre aktiva när inlägget skrevs. Det gör mig konfunderad kring Art.



Har aldrig hört talas om rollen innan. Näver bäver. Jag har inte spelat på ett par år, rollen måste ha kommit medan jag varit borta.
hm ok i så fall får jag be om ursäkt :heart men tycker ändå att det är lite skumt att fråga då LL skrivit ut att det är den dolda rösten som räknas. Men är öppen för att ändra röst om det kommer något mer skumt under kvällen
 
Så har jag suttit på utbildning hela dagen och förväntar mig en massa inlägg att gå igenom.... Så har ni inte skrivit knappt alls?!

@Sasse (nej kära telefon, jag menade inte Saade. :cautious:) röstar på vår nervösa newbie. För att hon sitter i lyan med godis och därför kan försäkra hen utanför leken? Och för att det ändå är safe pga ingen kommer lägga fler röster pga taskigt att rösta ut en newbie första dagen?

@Artline misstänker heddan ( @Hedinn ) pga heddan har inte röstat än. Väldigt stark teori med allt som hänt i leken! 😂 Å andra sidan - inget händer ju om ingen börjar, så en tidig röst första dagen är ju rätt najs ändå. Om en vill ha mycket i leken att gå på, och det vill ju alla goda?

Edit pga la in taggar
Varför skulle Sasse nödvändigtvis sitta i lyan MED Godis för den rösten? Jag fattar funderingen på Sasse i lyan, men varför måste hon försäkra Godis utanför leken att det är lugnt? Där hänger jag inte med riktigt.

Sen blir jag lite fundersam för det känns inte likt dig att komma med en teori om att någon sitter i lyan sådär första dagen, väl? Eller så har jag glömt bort hur du brukade spela, alternativt så har spelstilen förändrats något.
 
Jag hajade till över Sasses röst, men insåg när jag läste vidare att det kanske är just för att godis ändå inte lär lynchas och nån röst måste läggas liksom. Svårt att lägga en röst då, men skaver ändå lite.

Ang. godis uteblivna reaktion på rösten. Lite förvånande med tanke på nervositeten.


Det är ju en ganska värdelös alibiröst eftersom godis lär sitta säkert om hon inte skulle göra nåt heltokigt.

(tappade bort ett citat från Mammas, orkar inte fixa)

Sasse måste ju varit medveten om att rösten skulle sticka ut. Både för att det var första rösten i leken och för att den är på en newbie. Frågan är bara om det är alibiigt eller djärvt eller rent av en defensiv röst frän en god på en som teoretiskt sett inte borde åka. Det finns imho bara ett sätt att kolla och det är att syna Sasse är hon ulv tror jag att Godis också kanske är det (risky business att kanske röja två ulvar - men just därför).

cirkus röstar på Sasse
 
Den rollen har funnits länge, fanns med i rollistan 2015 och tror den funnits med ännu längre :p

Orkade bara gå tillbaka till april 2015, men i de typ 5 lekarna jag varit med i sedan dess var den inte med iaf. Jag läser typ inte lekarna om jag inte är med själv. :)
 
Varför skulle Sasse nödvändigtvis sitta i lyan MED Godis för den rösten? Jag fattar funderingen på Sasse i lyan, men varför måste hon försäkra Godis utanför leken att det är lugnt? Där hänger jag inte med riktigt.

Sen blir jag lite fundersam för det känns inte likt dig att komma med en teori om att någon sitter i lyan sådär första dagen, väl? Eller så har jag glömt bort hur du brukade spela, alternativt så har spelstilen förändrats något.

För att det vore taskigt att rösta på en newbie utan att kunna försäkra den om att det är chill?

Ärligt talat kändes det mest som en förstaröst för att dra igång leken från Sasses sida, och jag ville spinna vidare pga det var inget drag i leken.

Men varför skulle jag inte ha en teori om det? Om det är en tanke som slår mig skriver jag väl ut den i tråden? :)
 
Sasse måste ju varit medveten om att rösten skulle sticka ut. Både för att det var första rösten i leken och för att den är på en newbie. Frågan är bara om det är alibiigt eller djärvt eller rent av en defensiv röst frän en god på en som teoretiskt sett inte borde åka. Det finns imho bara ett sätt att kolla och det är att syna Sasse är hon ulv tror jag att Godis också kanske är det (risky business att kanske röja två ulvar - men just därför).

cirkus röstar på Sasse

Den här rösten sticker ut för mig - dels för att teorin om maskopi inte känns stark med tanke på saker som lyfts i tråden redan, men också för att det så tydligt är ett inlägg för att få lite fart, att lägga en röst på Sasse då känns som att göra det väl lätt för sig i mitt tycke.
 
hm ok i så fall får jag be om ursäkt :heart men tycker ändå att det är lite skumt att fråga då LL skrivit ut att det är den dolda rösten som räknas. Men är öppen för att ändra röst om det kommer något mer skumt under kvällen

Jag tänkte att det var en ny roll pga den var det för mig, och överlag frågar jag hellre i tråden än i PM om roller, pga det kan vara fler som inte fattat. Om jag inte har frågor om min egen roll, eller sånt som kan vara bra att ha under radarn (i det här fallet är det ju bara positivt för goda att alla fattat det, pga det gör att en kan lista ut vem det är), så då är det klart att jag frågar i tråden. :)
 
Sasse måste ju varit medveten om att rösten skulle sticka ut. Både för att det var första rösten i leken och för att den är på en newbie. Frågan är bara om det är alibiigt eller djärvt eller rent av en defensiv röst frän en god på en som teoretiskt sett inte borde åka. Det finns imho bara ett sätt att kolla och det är att syna Sasse är hon ulv tror jag att Godis också kanske är det (risky business att kanske röja två ulvar - men just därför).

cirkus röstar på Sasse
Men det är ju ett värdelöst alibi? Både Sasse och godis kan vara vad som helst för mig, men jag tvivlar på teorin om att de två skulle vara i lyan tillsammans pga den där rösten?
 
Den här rösten sticker ut för mig - dels för att teorin om maskopi inte känns stark med tanke på saker som lyfts i tråden redan, men också för att det så tydligt är ett inlägg för att få lite fart, att lägga en röst på Sasse då känns som att göra det väl lätt för sig i mitt tycke.
Men du har ju själv tagit upp:
@Sasse (nej kära telefon, jag menade inte Saade. :cautious:) röstar på vår nervösa newbie. För att hon sitter i lyan med godis och därför kan försäkra hen utanför leken? Och för att det ändå är safe pga ingen kommer lägga fler röster pga taskigt att rösta ut en newbie första dagen?
För att det vore taskigt att rösta på en newbie utan att kunna försäkra den om att det är chill?
Där tolkar jag det som du själv är lite inne på just maskopi?
 
@godisklubba har väl mentorer med i leken om jag förstod det rätt i anmälningstråden? ( snurrfian och madalitso och ev hemlig också? :idea:) så inte konstigt om hon är mindre nervös ur den aspekten sedd.
Sedan säger det precis nada om vilken roll hon har - men det var en .... kreativ.( eller inte.)... röst på cirkus måste jag säga.
@Sasse hade flaggat för tidsbrist idag redan innan leken startade , men jag noterar även jag att hon lägger en första röst på en nykomlig. Som visserligen spelat en gång för ett par månader sedan , men som ändå är att betrakta som nykomling
@Artline röstar på hedinn för att hon inte röstat i god tid innan . kan vara en typisk förstadagsröst från en god , kan vara en alibiröst, kan vara en ond som försöker få ut en god.

I denna leken känner lyan till vilka som är goda då det inte finns någon ond utanför lyan, och de har fårulven vars öppna röst inte räknas så vi inte glömmer bort det
Goda har röstfifflaren som lägger en extraröst i varje lynch
så oväntade utfall av lyncherna utifrån de öppna rösterna kan bero på någon av dessa två

@Mammas frågar om ulv i fåraklädernas röst . att den öppna rösten inte räknas utan den dolda . Känns liiiite skumt:idea: Hon vet ju hur rollerna fungerar eller har minnet rostat ihop (:heart) pga lång frånvaro? Det kan det göra har jag märkt personligen . Men ändock lite misstänkt att försöka verka aktiv med något som är beskrivet tom av LL hur rollen fungerar och i första DL griper man efter halmstrån, och jag försöker för det mesta hitta något lekrelaterat att rösta på och inte bara OT

qitis röstar på mammas . tror hon vet precis hur ulv i fårakläder fungerar och försöker verka ovetandes om det vilket för mig kan betyda att hon sitter i lyan
Jag tänkte att det var en ny roll pga den var det för mig, och överlag frågar jag hellre i tråden än i PM om roller, pga det kan vara fler som inte fattat. Om jag inte har frågor om min egen roll, eller sånt som kan vara bra att ha under radarn (i det här fallet är det ju bara positivt för goda att alla fattat det, pga det gör att en kan lista ut vem det är), så då är det klart att jag frågar i tråden. :)
Nu har det kommit fram att mammas inte kände till rollen, men även om hon gjort det tycker jag inte att det är konstigt om hon vill dubbelkolla med LL. Och hållet med om att det är bra att göra det i tråden.
Ibland fungerar roller med samma namn olika i olika lekar beroende på hur respektive LL balanserar leken osv.
Ser alltså inte mammas fråga som oljig och tänker därför att det kan vara så att q kan sitta i lyan och gärna ser mammas utröstad tidigt...

Därför: Blacksmithfarm röstar på qitis
Enligt ovan teori.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 259
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 882
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 806
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 605
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp