Jag tyckte det var mer som en uppmuntran åt ditt skämt. Men för all del om du tror att jag är ond bara för det så. Jag tyckte det var kul faktiskt och det har inte att göra med att jag sitter i lyan och vet nånting.

Jag tycker det är lite intressant att du som helt nybörjade inte får panik av att få en röst på dig - det fick jag i varenda lek i början och gick i försvar direkt eller åtminstone svaromål. Jag undrar om det beror på att du känner dig säker pga du är nybörjare eller för att du och Sasse spelar i samma ulviga lag.
Jag kan ju ha missförstått det i så fall, och som sagt är jag öppen för att ändra min röst om det kommer upp något mer misstänkt.

Jag kanske inte uttrycker min panik över rösten här i leken, men inom mig hade (har?) jag rätt mycket panik över @Sasse's röst på mig. Jag gick också i försvar för röster på mig, i alla fall i början av förra leken jag var med i, och då blev jag ifrågasatt som ulv för det istället och fick ännu mer panik.
 
Känns som en rätt rimlig teori men känns också lite för bra för att vara sann. Rätt sällan man hittar två ulvar första dagen.

Det skaver - både Sasses röst men också godsiklubbans (icke) reaktion, samtidigt rätt osannolikt av rutinerade Sasse att röja två lyabor. Men konstigare saker har ju hänt
 
Jag kan ju ha missförstått det i så fall, och som sagt är jag öppen för att ändra min röst om det kommer upp något mer misstänkt.

Jag kanske inte uttrycker min panik över rösten här i leken, men inom mig hade (har?) jag rätt mycket panik över @Sasse's röst på mig. Jag gick också i försvar för röster på mig, i alla fall i början av förra leken jag var med i, och då blev jag ifrågasatt som ulv för det istället och fick ännu mer panik.
Du är snabblärd. Känner igen det där med att bli misstänkt för att man blir nervös.
 
Jag hajade till över Sasses röst, men insåg när jag läste vidare att det kanske är just för att godis ändå inte lär lynchas och nån röst måste läggas liksom. Svårt att lägga en röst då, men skaver ändå lite.

Ang. godis uteblivna reaktion på rösten. Lite förvånande med tanke på nervositeten.
Jag undrar om det beror på att du känner dig säker pga du är nybörjare eller för att du och Sasse spelar i samma ulviga lag.
Känns som en rätt rimlig teori men känns också lite för bra för att vara sann. Rätt sällan man hittar två ulvar första dagen.
Det är ju en ganska värdelös alibiröst eftersom godis lär sitta säkert om hon inte skulle göra nåt heltokigt.

(tappade bort ett citat från Mammas, orkar inte fixa)
 
2,5 timme kvar till DL och Hedinn har fortfarande inte röstat :eek::p

Artline röstar på hedinn
för att hon inte följer sina egna råd och för att jag måste rösta nu. Osäker på hur mycket tid jag har resten av kvällen, kan försvinna plötsligt.


Sasse (och alla andra ) hade jag velat se mer av.
 
Jag funderar om @cirkus kan vara ond, eftersom hon är den enda som haha:at (fint ord va?) båda mina poster om hur många ulvar det kan tänkas vara med i leken. Alltså kanske hon sitter i lyan och vet exakt hur många som ingår i lyan och därmed kan skratta åt min gissning/skämt/vad-man-nu-vill-kalla-det.

Fast när du skrev dom inläggen hade inte alla fått sina roller än, fast beror förvisso på när @cirkus gjorde det.
 
Har lite tid över att sitta med leken nu. Ska läsa igenom den lilla mängd inlägg som tillkommit så jag hänger med i vad som skett under dagen
Och ska försöka åstadkomma en röst liiiiiite tidigare än 5 sek innan DL 👼
 
Sedan är Sasse såpass rutinerad att hon skulle kunna göra något man inte ska för att se reaktionerna.


Sasses röst kan betyda vad som helst.
 
Ang. godis uteblivna reaktion på rösten. Lite förvånande med tanke på nervositeten.
Jag är fortfarande nervös över leken eller för att göra något heltokigt, men jag försöker att hålla mig lugn istället för att gå i försvar över Sasses röst, det är ju inte lätt att rösta när det inte finns något riktigt att gå på och med tanke på reaktionerna jag fick förra gången jag gick i försvar för en röst lagd på mig så känns det inte riktigt värt det.

Fast när du skrev dom inläggen hade inte alla fått sina roller än, fast beror förvisso på när @cirkus gjorde det.
Ja, det har du rätt i. Jag kan bara gissa, så det kan mycket väl vara så att cirkus är god. Och att jag har helt fel i min teori.
 
Angående @Sasse s röst på @godisklubba så är det ju faktiskt inte klubbans första lek (då man brukar vara fredad tills bevisat ond ;)) men jag resonerar väl som någon annan att en tidig förstaröst på en relativt ny spelare inte betyder mer än... Pja, att man inte förväntar sig ett drev eller så.

@Artline - det var alldeles riktigt @Paddington som röstade på mig i min första lek och ja, hon var ulv! :p
 
@LenaH och @Niyama har inte skrivit något mer än att DL tiderna fungerar för dem, å andra sidan har det inte varit några direkta diskussioner än. Men de har inte heller aktivt arbetat för att starta någon (inte för att jag eller så många andra heller har gjort det). Det får mig att fundera lite på varför de inte skrivit något mer igår kväll, eller idag under dagen.
På dagarna förväntas jag inte arbeta för att få igång en ulvlek. ;) Iaf lär jag inte få betalt för att göra det... ;)
 
Angående @Sasse s röst på @godisklubba så är det ju faktiskt inte klubbans första lek (då man brukar vara fredad tills bevisat ond ;)) men jag resonerar väl som någon annan att en tidig förstaröst på en relativt ny spelare inte betyder mer än... Pja, att man inte förväntar sig ett drev eller så.

@Artline - det var alldeles riktigt @Paddington som röstade på mig i min första lek och ja, hon var ulv! :p
Tror hon kan ha gjort det fler gånger. Men jag kan blanda ihop henne med en annan ulv. Men gången med dig minas jag.
 
@godisklubba har väl mentorer med i leken om jag förstod det rätt i anmälningstråden? ( snurrfian och madalitso och ev hemlig också? :idea:) så inte konstigt om hon är mindre nervös ur den aspekten sedd.
Sedan säger det precis nada om vilken roll hon har - men det var en .... kreativ.( eller inte.)... röst på cirkus måste jag säga.
@Sasse hade flaggat för tidsbrist idag redan innan leken startade , men jag noterar även jag att hon lägger en första röst på en nykomlig. Som visserligen spelat en gång för ett par månader sedan , men som ändå är att betrakta som nykomling
@Artline röstar på hedinn för att hon inte röstat i god tid innan . kan vara en typisk förstadagsröst från en god , kan vara en alibiröst, kan vara en ond som försöker få ut en god.

I denna leken känner lyan till vilka som är goda då det inte finns någon ond utanför lyan, och de har fårulven vars öppna röst inte räknas så vi inte glömmer bort det
Goda har röstfifflaren som lägger en extraröst i varje lynch
så oväntade utfall av lyncherna utifrån de öppna rösterna kan bero på någon av dessa två

@Mammas frågar om ulv i fåraklädernas röst . att den öppna rösten inte räknas utan den dolda . Känns liiiite skumt:idea: Hon vet ju hur rollerna fungerar eller har minnet rostat ihop (:heart) pga lång frånvaro? Det kan det göra har jag märkt personligen . Men ändock lite misstänkt att försöka verka aktiv med något som är beskrivet tom av LL hur rollen fungerar och i första DL griper man efter halmstrån, och jag försöker för det mesta hitta något lekrelaterat att rösta på och inte bara OT

qitis röstar på mammas . tror hon vet precis hur ulv i fårakläder fungerar och försöker verka ovetandes om det vilket för mig kan betyda att hon sitter i lyan
 
Har lite tid över att sitta med leken nu. Ska läsa igenom den lilla mängd inlägg som tillkommit så jag hänger med i vad som skett under dagen
Och ska försöka åstadkomma en röst liiiiiite tidigare än 5 sek innan DL 👼
Sånt här blir jag lite småskeptisk till. Visst att det kan vara för att visa sig, att man inte glömt leken, men just att påpeka att man ska läsa, men utan att komma med någon input om nåt får mig att fundera om det är nån som helt enkelt inte har nåt att komma med.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 250
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 877
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 795
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 595
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp