Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn
19.41 qitis röstar på mammas
Blacksmithfarm röstar på qitis

godisklubba 1
cirkus 1
hedinn 1
mammas 1

qitis 1



Autocorrect vill att du ska heta sötis :love: @qitis
 
Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn
19.41 qitis röstar på mammas
20.09 cirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis

godisklubba 1
cirkus 1
hedinn 1
mammas 1
Sasse 1

qitis 1
 
Den här rösten sticker ut för mig - dels för att teorin om maskopi inte känns stark med tanke på saker som lyfts i tråden redan, men också för att det så tydligt är ett inlägg för att få lite fart, att lägga en röst på Sasse då känns som att göra det väl lätt för sig i mitt tycke.
Varför? Du lyfte ju själv samma tankar strax innan? Visst att du kanske inte skulle rösta där, men det är väl den enda du kommenterat som möjlig ulv - av exakt samma anledning. Då får jag inte ihop varför det är skumt att någon röstar där.

Hedinn röstar på Mammas
 
Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn
19.41 qitis röstar på mammas
20.09 cirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

godisklubba 1
cirkus 1
hedinn 1
mammas 2
Sasse 1

qitis 1
 
Varför? Du lyfte ju själv samma tankar strax innan? Visst att du kanske inte skulle rösta där, men det är väl den enda du kommenterat som möjlig ulv - av exakt samma anledning. Då får jag inte ihop varför det är skumt att någon röstar där.

Hedinn röstar på Mammas
Men Hedinn, måste du alltid tänka som jag? 😅
 
@Sasse skulle ju också kunna vara ulv i fårakläder vilket gör rösten på @godisklubba betydelselös.

Samtidigt tänker jag att Sasse måste insett att risken att dra på sig röster är stor när hon röstar där hon gör?

Jag lutar åt att det är lite för enkelt att rösta på Sasse pga hennes röst och det gör mig lite fundersam över @cirkus

Sen vafan, det är DL1, man tar vad man har och oavsett vilket fick Sasse igång leken med sin röst.
 
Nu har jag slutat jobba och har läst igenom lite snabbt medans jag promenerat till bussen.

Divideras lite om att Sasses röst på Godis var enkel. Sen lite om att @Mammas frågade om ulv i fårakläder. Sen fick @Hedinn en röst för att hon inte röstade tidigt nog. @LenaH blir misstänksam över @cirkus röst på Sasse.

Har jag fått det viktiga?
 
Nu har det kommit fram att mammas inte kände till rollen, men även om hon gjort det tycker jag inte att det är konstigt om hon vill dubbelkolla med LL. Och hållet med om att det är bra att göra det i tråden.
Ibland fungerar roller med samma namn olika i olika lekar beroende på hur respektive LL balanserar leken osv.
Ser alltså inte mammas fråga som oljig och tänker därför att det kan vara så att q kan sitta i lyan och gärna ser mammas utröstad tidigt...

Därför: Blacksmithfarm röstar på qitis
Enligt ovan teori.

Reagerar lite på ovanstående. Det är ju fullt normalt att man tar det man hittar i DL1 även om det kan vara långsökt. Det var ju ändå en fullt vettig motivering. Känns lite långsökt att det skulle vara för att rikta blickarna mot @Mammas .
 
@Mammas frågar om ulv i fåraklädernas röst . att den öppna rösten inte räknas utan den dolda . Känns liiiite skumt:idea: Hon vet ju hur rollerna fungerar eller har minnet rostat ihop (:heart) pga lång frånvaro? Det kan det göra har jag märkt personligen . Men ändock lite misstänkt att försöka verka aktiv med något som är beskrivet tom av LL hur rollen fungerar och i första DL griper man efter halmstrån, och jag försöker för det mesta hitta något lekrelaterat att rösta på och inte bara OT

Jag tycker även att @qitis röst på @Mammas är lite skum - om nu Mammas satt i lyan så verkar det ju märkligt att hon ens skulle ställa frågan i leken? Oavsett om man har koll eller ej så är det där ju något åtminstone skulle stämma av i lyan om jag behövde.

Äsch - LenaH röstar på qitis för att jag tycker det finns mer handfasta saker att gå på i leken även när q lägger sin röst och då känns rösten väldigt enkel även för DL1.

(ja, jag har höga krav på dig! :D)
 
Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn
19.41 qitis röstar på mammas
20.09 cirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas
21.00 LenaH röstar på qitis

godisklubba 1
cirkus 1
hedinn 1
mammas 2
Sasse 1

qitis 2
 
Nä. DL1 och jag har inte så mycket att gå på.

Sasse måste ju varit medveten om att rösten skulle sticka ut. Både för att det var första rösten i leken och för att den är på en newbie. Frågan är bara om det är alibiigt eller djärvt eller rent av en defensiv röst frän en god på en som teoretiskt sett inte borde åka. Det finns imho bara ett sätt att kolla och det är att syna Sasse är hon ulv tror jag att Godis också kanske är det (risky business att kanske röja två ulvar - men just därför).

cirkus röstar på Sasse

Reagerar mest på detta. @Sasse hade redan innan leken annonserat att hon hade tidsbrist idag och det står även i trådstart.

Så i mitt tycke känns det som väldigt lätt att rösta på @Sasse för att hennes röst sticker ut. Hon hade ju inte så mycket annat gå på.

Ferrari röstar på cirkus
Då jag tycker hennes teori om att både Sasse och Godisklubba är ulvar och att de spelar farligt genom att i tidigt läge låta Sasse rösta på Godis. Känns som lite väl risky att göra det med en så ny spelare.

Så det känns som en i mitt tycke lätt röst att lägga.
 
Jag tycker även att @qitis röst på @Mammas är lite skum - om nu Mammas satt i lyan så verkar det ju märkligt att hon ens skulle ställa frågan i leken? Oavsett om man har koll eller ej så är det där ju något åtminstone skulle stämma av i lyan om jag behövde.

Äsch - LenaH röstar på qitis för att jag tycker det finns mer handfasta saker att gå på i leken även när q lägger sin röst och då känns rösten väldigt enkel även för DL1.

(ja, jag har höga krav på dig! :D)

och jag måste då fråga vilka mer handfasta saker det skulle vara? :)
 
Jag tycker även att @qitis röst på @Mammas är lite skum - om nu Mammas satt i lyan så verkar det ju märkligt att hon ens skulle ställa frågan i leken? Oavsett om man har koll eller ej så är det där ju något åtminstone skulle stämma av i lyan om jag behövde.
kan ju vara för att verka oskyldig och ovetande? Det har ju hänt otaliga gånger!
 
Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn
19.41 qitis röstar på mammas
20.09 cirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas
21.00 LenaH röstar på qitis

21.08 Ferrari röstar på cirkus

godisklubba 1
cirkus 2
hedinn 1
mammas 2
Sasse 1

qitis 2
 
kan ju vara för att verka oskyldig och ovetande? Det har ju hänt otaliga gånger!
Mja, spelar nån verkligen så? Just att ställa en fråga om en roll kan jag möjligen tolka som en hint när onda har spelare som inte känner till varandra men så är ju inte fallet i den här leken. :)
 
Skulle ha röstat tidigt 😕

Nu har cirkus, Mammas och Q två röster var tror jag. Cirkus reagerade jag på rösten på Sasse (se inlägg #98), Mammas reagerade jag på att hon reagerar på Cirkus fast hon själv fört fram typ samma sak (se inlägg #99). Q har jag ingen uppfattning om alls.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 993
Senast: Niyama
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 912
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 624
Senast: Klara
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 556
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp