Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling


Tänkte att jag skulle kunna utläsa något av denna, men det är mest blankt. Lägger den här iaf, så den ligger sent till när någon fixar dagens...

Vet inte riktigt var jag ska börja, det har blivit så fokat på heddan och gamlacirkus, och nyacirkus som gått på och frågar och sedan kallar mig tjatig när jag svarar på frågorna, det plus tidsbrist har gjort så peppen för leken tappats lite.

Men tänkte kolla på frågan från Sasse senare, och sedan kolla på annat. Samtidigt tycker jag att jag sett saker som får mig att misstänka, men har tappat hur en håller balansen mellan att snöa in sig på ett spår, och att tappa det. Måste kunna följa fler samtidigt. Men det kanske kommer igen när jag leker mer.

Nu sömn, såvida trafiken går som jag vill har jag en timme imorgon bitti innan DL till leken.
Inlägg 59 (sida 3) är cirkus teoriinlägg, så du hittar rätt.
 
OBS gamlacirkus:
Jag tyckte det var mer som en uppmuntran åt ditt skämt. Men för all del om du tror att jag är ond bara för det så. Jag tyckte det var kul faktiskt och det har inte att göra med att jag sitter i lyan och vet nånting.

Jag tycker det är lite intressant att du som helt nybörjade inte får panik av att få en röst på dig - det fick jag i varenda lek i början och gick i försvar direkt eller åtminstone svaromål. Jag undrar om det beror på att du känner dig säker pga du är nybörjare eller för att du och Sasse spelar i samma ulviga lag.

Här är alltså inlägg #59.

OBS gamlacirkus
Sasse måste ju varit medveten om att rösten skulle sticka ut. Både för att det var första rösten i leken och för att den är på en newbie. Frågan är bara om det är alibiigt eller djärvt eller rent av en defensiv röst frän en god på en som teoretiskt sett inte borde åka. Det finns imho bara ett sätt att kolla och det är att syna Sasse är hon ulv tror jag att Godis också kanske är det (risky business att kanske röja två ulvar - men just därför).

cirkus röstar på Sasse

Här är röstningsinlägget.

Den här rösten sticker ut för mig - dels för att teorin om maskopi inte känns stark med tanke på saker som lyfts i tråden redan, men också för att det så tydligt är ett inlägg för att få lite fart, att lägga en röst på Sasse då känns som att göra det väl lätt för sig i mitt tycke.

Här är min reaktion på RÖSTNINGsinlägget.

Varför? Du lyfte ju själv samma tankar strax innan? Visst att du kanske inte skulle rösta där, men det är väl den enda du kommenterat som möjlig ulv - av exakt samma anledning. Då får jag inte ihop varför det är skumt att någon röstar där.

Hedinn röstar på Mammas

Här är heddans svar på mitt inlägg med reaktionen om röstningsinlägget, vilket innehåller orden jag anser inte stämmer.

Så dessa inlägg då.



Tack för svar. Jag tolkar det dock som att hon pratar om ditt röstinlägg specifikt, vilket var det hon reagerade på. Att du sedan skrivit en eller fler gånger innan du röstade är kanske av mindre vikt om det inte var något hon reagerade på.

Jag tycker nog inte Mammas reagerar så konstigt, kanske för att jag själv brukar bli väldigt irriterad när någon enligt mig hittar på eller kommer med en egen sanning. Den delen brukar även falla in på ulvar, men i det här fallet känns det, för mig, som ett missförstånd eller att man har olika tolkning av saker.

Exakt här slår Sasse huvudet på spiken.

Nyacirkus:
Ja då rekommenderar jag att läsa inlägg #59 - vilket i princip innehöll hela teorin jag röstade enligt fast själva röstinlägget kom senare. Kom ihåg att det vi egentligen diskuterar är Hedinns tanke där hon anser att min reflektion kom strax efter mammas men att mammas anser att Hedinn förvrider sanningen. För mig så agerar mammas skumt dels pga slarvigheten men också pga hennes starka reaktion som för mig är ett sätt att försöka misstänkliggöra någon.

Det här stämmer helt enkelt inte. Min reaktion var på röstningsinlägget, det är det inlägget som är intressant, inte inlägg #59. Det inlägget är inte konstigt, det märkliga är c1:s röst. Det är den mitt inlägg som heddan misstänkte mig för handlar om.

Och här reagerar jag, att jag beskylls för att vara slarvig när det i själva verket är cirkus som inte verkar ha läst inläggen som är själva kärnan (dvs min reaktion på rösten från c1 och heddans svar på det inlägget) i diskussionen, och att jag dessutom beskylls för att tjata om det när bland andra cirkus själv ställt frågor, det gör att jag ställer mig skeptisk till godheten, vill cirkus verkligen hitta onda?
 
@Mammas Så det du tyckte var skumt med c1 var att hon röstade efter den teori hon hade (#59) och inte på någon annan, fast det enligt dig kommit upp mer teorier mellan c1s teori och hennes röst?

Och sedan reagerar du på Hedinn som kommenterar med bl.a. ”strax innan”. @Hedinn När du skrev ”strax innan”, vilket inlägg refererade du till då? Mammas och cirkus teoriinlägg som båda kom på sida 3, eller Mammas teori s 3 och cirkus röst därefter (vet inte vilken sida).

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med längre.
 
Nu har det kommit fram att mammas inte kände till rollen, men även om hon gjort det tycker jag inte att det är konstigt om hon vill dubbelkolla med LL. Och hållet med om att det är bra att göra det i tråden.
Ibland fungerar roller med samma namn olika i olika lekar beroende på hur respektive LL balanserar leken osv.
Ser alltså inte mammas fråga som oljig och tänker därför att det kan vara så att q kan sitta i lyan och gärna ser mammas utröstad tidigt...

Därför: Blacksmithfarm röstar på qitis
Enligt ovan teori.

Tiden går fort när en har roligt, snart börjar utbildningen. Känner att jag inte hängt med alls i LenaH- och BSF-grejen. Det jag ställer mig frågande till är vad BSF gjort för att se till att bli siad? Jag kan inte se vad som gjort att BSF sticker ut såpass att en sia är på plats? Å andra sidan kanske LenaH inte tänker som jag som siare? Inlägget ovan är iaf röstinlägget dag 1, sticker inte ut för mig.

Det kan tyckas lite otydlig teori om BSF vore siad, å andra sidan finns inte mycket som sticker ut om BSF siats som ond.

Kort sagt: jag har ingen aning.
 
@Mammas Så det du tyckte var skumt med c1 var att hon röstade efter den teori hon hade (#59) och inte på någon annan, fast det enligt dig kommit upp mer teorier mellan c1s teori och hennes röst?

Och sedan reagerar du på Hedinn som kommenterar med bl.a. ”strax innan”. @Hedinn När du skrev ”strax innan”, vilket inlägg refererade du till då? Mammas och cirkus teoriinlägg som båda kom på sida 3, eller Mammas teori s 3 och cirkus röst därefter (vet inte vilken sida).

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med längre.

Ja precis, det är ju röstningsinlägget och inte teoriinlägget jag reagerar på. Och det är reaktionsinlägget heddan reagerar på och röstar på mig för. Jag kan inte se att hon skulle mena något annat inlägg än det inlägg som vi pratade om?

För mig är det supertydligt nu, har du läst alla inlägg jag citerade? :)
 
@Mammas Så det du tyckte var skumt med c1 var att hon röstade efter den teori hon hade (#59) och inte på någon annan, fast det enligt dig kommit upp mer teorier mellan c1s teori och hennes röst?

Och sedan reagerar du på Hedinn som kommenterar med bl.a. ”strax innan”. @Hedinn När du skrev ”strax innan”, vilket inlägg refererade du till då? Mammas och cirkus teoriinlägg som båda kom på sida 3, eller Mammas teori s 3 och cirkus röst därefter (vet inte vilken sida).

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med längre.
Helt ärligt - jag vet faktiskt inte. Jag läste leken och uppfattade det som att Mammas reagerade på en teori snarlik en som hon själv haft under samma dag. För mig var liksom inte "strax innan" centralt i det hela. Inlägget jag skrev var väl mer riktat till teoriinlägget dock, eftersom det var vad Mammas reagerade på.
 
@Mammas Din röst på cirkus igår var ju rätt obetydlig i sammanhanget (när två spelare har tre röster var och i princip alla har röstat). Hur tänker du kring det?
 
Helt ärligt - jag vet faktiskt inte. Jag läste leken och uppfattade det som att Mammas reagerade på en teori snarlik en som hon själv haft under samma dag. För mig var liksom inte "strax innan" centralt i det hela. Inlägget jag skrev var väl mer riktat till teoriinlägget dock, eftersom det var vad Mammas reagerade på.

Nej, jag reagerade inte på teoriinlägget, jag reagerade på röstningsinlägget
 
Jag skulle inte rösta i sista minuten igen :crazy: . BSF har jag ingen uppfattning om alls. LenaHs teori med BSF, Q och mig köper jag av förklarliga skäl inte. Men även om jag bortser från att den innefattar mig, så tycker jag hennes svängningar ang. Q är skum? Och själv har jag satt Q åt det godare hållet efter hennes röstningsdiskussion.
Se ovan:
Niyama röstar på LenaH
Verkar stå mellan LenaH och BSF - fortsätter i nästa inlägg... måste posta rösten.
Samlade ihop lite citat. Jag tror hon har siat BSF, hon har varit mest inne på BSF som fårulv, Q som e. kollega och ev. mig sen nattdl. Oklart dock varför hon ville ha frågetecken uträtade av BSF då?
Det här gör mig nojig dock. En såpass utstickande, "avgörande" röst på goda LenaH (avgörande inom citattecken eftersom det pågår saker i bakgrunden). En typisk röst som ulvarna inte skulle behöva lägga för att de skulle kunna styra ändå. Sen ett snabbt uppfångande av Lenas inlägg där det ser ut som att hon siat BSF. OM båda är i lyan är det absolut något Niyama skulle kunna göra för att verka lite lagom oskyldig först och sen peka ut en ulv.
 
Ja precis, det är ju röstningsinlägget och inte teoriinlägget jag reagerar på. Och det är reaktionsinlägget heddan reagerar på och röstar på mig för. Jag kan inte se att hon skulle mena något annat inlägg än det inlägg som vi pratade om?

För mig är det supertydligt nu, har du läst alla inlägg jag citerade? :)
Jo, jag har läst alla inlägg du citerade, men känner ändå att jag inte hänger med riktigt. Jag lider kanske av samma åkomma som du, tappar lätt eftersom jag inte lekt på länge. Men ska läsa igenom inläggen igen när det inte är så tidigt.
 
@Mammas Din röst på cirkus igår var ju rätt obetydlig i sammanhanget (när två spelare har tre röster var och i princip alla har röstat). Hur tänker du kring det?

Jag hade (har) inte koll på teorierna kring LenaH eller BSF. Jag är gärna med och avgör när jag har koll på teorierna, men när jag inte ser det misstänkta i några vill jag inte avgöra mellan dem.

Hur kommer det sig att du ställer den frågan till mig men inte cirkus, som röstade en minut innan mig, inte heller på vad eller lenah? :)
 
Jag hade (har) inte koll på teorierna kring LenaH eller BSF. Jag är gärna med och avgör när jag har koll på teorierna, men när jag inte ser det misstänkta i några vill jag inte avgöra mellan dem.

Hur kommer det sig att du ställer den frågan till mig men inte cirkus, som röstade en minut innan mig, inte heller på vad eller lenah? :)

Om du läser mitt röstinlägg så ringde en hästspkulant exakt då och jag insåg att jag inte skulle kunna göra en avvägd teori och valde att rösta på dig som jag ändå haft mina spekulationer runt. Jag tror att Hedinn hade läst det.
 
Jag hade (har) inte koll på teorierna kring LenaH eller BSF. Jag är gärna med och avgör när jag har koll på teorierna, men när jag inte ser det misstänkta i några vill jag inte avgöra mellan dem.

Hur kommer det sig att du ställer den frågan till mig men inte cirkus, som röstade en minut innan mig, inte heller på vad eller lenah? :)
Jag förstår. När cirkus la sin röst hade Lena bara två röster, och det var tre kvar att rösta, så den är inte lika tydligt "icke avgörande" utan skulle till och med potentiellt ha kunnat påverka utfallet, så mest därför jag inte tycker frågan är aktuell där. :)

Egentligen funderar jag mest på det här med allt som händer i bakgrunden. Visst, det finns en extraröst på goda sidan också, men jämna röstningar känns som guldläge för ulvarna, speciellt eftersom det kan se jämnare ut än vad det faktiskt är. Tänker spontant att det är bättre om goda avgör och försöker styra - även om det kan gå åt helvete det med. :D
 
Oavsett så kommer jag följa LenaH idag (om jag lever) eftersom jag tror att hon har siat BSF och jag förstår hennes tanke om qitis som ulv ihop med BSF som fårulv. Jag tror inte att siaren hade lagt första rösten om hon inte var säker. Så min lya är väldigt lik det som LenaH spådde. Däremot är jag mer osäker på tredje personen i lyan
 
Jag förstår. När cirkus la sin röst hade Lena bara två röster, och det var tre kvar att rösta, så den är inte lika tydligt "icke avgörande" utan skulle till och med potentiellt ha kunnat påverka utfallet, så mest därför jag inte tycker frågan är aktuell där. :)

Egentligen funderar jag mest på det här med allt som händer i bakgrunden. Visst, det finns en extraröst på goda sidan också, men jämna röstningar känns som guldläge för ulvarna, speciellt eftersom det kan se jämnare ut än vad det faktiskt är. Tänker spontant att det är bättre om goda avgör och försöker styra - även om det kan gå åt helvete det med. :D

Ah. Jag hann varken se cirkus eller den tredje rösten på lenaH (?) innan jag började skriva mitt röstinlägg, hade heller inte koll på ställningen. Visste bara att många röster kommit på två personer jag inte såg det misstänkta med. Det ideala hade givetvis varit att jag röstat tidigare och fått med mig fler på det spåret. :)
 
Ah. Jag hann varken se cirkus eller den tredje rösten på lenaH (?) innan jag började skriva mitt röstinlägg, hade heller inte koll på ställningen. Visste bara att många röster kommit på två personer jag inte såg det misstänkta med. Det ideala hade givetvis varit att jag röstat tidigare och fått med mig fler på det spåret. :)

På vilket spår - att rösta på mig?
 
Röstlista DL1
16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling



Röstlista DL2
20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
20.59 godisklubba röstar på Blacksmithfarm
21:03 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Mammas
21:27 Sasse röstar på LenaH
21:28 Mammas röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på LenaH

LenaH
lynchas - siarlärling

godiskklubba käkas - bybo


Jag tror fortfarande att LenaH har siat bsf. Lyan fick säkert en hel del panik och de kan ha gått man ur huse för att få väck siaren, jag tror att nån av Sasse och Niyama är i lyan men troligen inte bägge två, jag sätter faktiskt mina pengar på Sasse. Jag tycker att Sasses första röst i DL1 är skum nu när det visar sig att godisklubban faktiskt var god, den har försvarats som en röst som ville sätta sprätt på spelet och hon lyckades ju så sätt - eftersom c1 blev lynchad av bara goda. Ulvarna kunde styra lite som de ville i den lynchen och jag tror att de röstat lite kors och tvärs på varandra som nån sorts alibi och en eller annan strö-röst på goda också.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 947
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 919
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 631
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp