Både lena och fio är lite off i sitt teoriande och har lite misstänkt röstande. Båda två borde inte vara goda iaf och har egentligen ingen god roll kvar som jag tycker någon av dem kan ha :idea:
Det är uteslutet att en av dem är bybo eller ängel?

Men jag håller med dig.
 
vi är sex stycken kvar väl?

breaktown
Heffaklumpen
Artline
LenaH
Fio
Qitis

goda roller kvar
Siarlärling
Ängel
Tvilling
Bybo

ulvar troligen 2 st

så får det inte till att det kan finnas mer än en bybo kvar i så fall? Annars är det ju bara en ulv kvar och det låter ju lite lite väl?
 
Nu har jag funderat över natten och lugnat mig lite efter gårdagens frustration
Inser att du nog inte är skum trots ditt jagande efter ceta. Vid närmare eftertanke är det lite väl obvious för att vara ulv
Och det var ju mitt eget misstag att anta att det fanns ett paket med sia så att ceta lynchades får jag nog tyvärr ta på mig :banghead:

jag är nog inne på samma tanke som dig att lena och fio torde vara onda.
Heffaklumpen och breaktown tycker jag har fört leken framåt på ett helt annat sätt och tror mig ha pusslat in dem på goda roller.
Luras de så är det väldigt bra spelat annars

Både lena och fio är lite off i sitt teoriande och har lite misstänkt röstande. Båda två borde inte vara goda iaf och har egentligen ingen god roll kvar som jag tycker någon av dem kan ha :idea:

Jag ska erkänna att jag i ett par sekunder där igår tänkte tanken att du kanske var en ulv som lurat byxorna av oss. Och jag ska också erkänna att jag också tänkte tanken att det nästan hade varit så imponerande att det varit värt det, nästan ;) Men när ett par sekunder passerat så anser jag att det faller på sin egen orimlighet att den personen du du skulle fejka att vara inte skulle ha protesterat vid det här laget.

Jag håller fast vid mina tankar från gårdagen om fio. Och det faktum att Ceta var god bara stärker det resonemanget. Och om du håller Artline på den goda sidan så vågar jag kanske göra det med.

Det lämnar kvar Heffaklumpen eller LenaH. Jag har inte riktigt något känsla för någon av dem. Måste leta lite mer isf...
 
ulvar troligen 2 st

så får det inte till att det kan finnas mer än en bybo kvar i så fall? Annars är det ju bara en ulv kvar och det låter ju lite lite väl?

Jag tänker att i och med den här dubbellynchen så kan vi utgå från att det är (minst) två ulvar kvar. Det vore ju inte inte snällt av LL att tvinga den goda sidan att teoria och rösta på sig själv.
 
Ulvarna käkar @hemlig som var byfåne!

Ikväll blir det dubbellynch! Detta innebär att ni alla måste rösta på två deltagare och vid dl åker de två med flest röster.

DagDL 21.30

Är det en röstning där man ska rösta på två personer och de två personerna med flest röster åker ut, eller är det två separata röstningar.

Dvs
"Jag röstar på A och B" eller "I röstning 1 röstar jag på A och i röstning 2 röstar jag på B"?
 
Jag tänker att i och med den här dubbellynchen så kan vi utgå från att det är (minst) två ulvar kvar. Det vore ju inte inte snällt av LL att tvinga den goda sidan att teoria och rösta på sig själv.
Jag känner att det vore orimligt om det skulle vara 3 ulvar kvar. Jag tror det är två
 
Jag har uteslutit LenaH och Fio att vara tvilling med BSF då hon röstat på dem

tror inte heller att det är bybo som de är
Tror vi har en bybo kvar , om vi ska gå på antalet ulvar är två , vilket jag finner troligt eller nästan säkert
 
Jag har uteslutit LenaH och Fio att vara tvilling med BSF då hon röstat på dem

tror inte heller att det är bybo som de är
Tror vi har en bybo kvar , om vi ska gå på antalet ulvar är två , vilket jag finner troligt eller nästan säkert
Så den enda möjliga goda rollen som nån av de två kan ha i min lista är ängel

Minst en av dem ska vara ulv , annars får jag inte ihop matematiken
Jag tror båda är ulvar
 
Jag tänker att i och med den här dubbellynchen så kan vi utgå från att det är (minst) två ulvar kvar. Det vore ju inte inte snällt av LL att tvinga den goda sidan att teoria och rösta på sig själv.
Å andra sidan är det känt att LL alltid är ond, så man vet aldrig :devil::D
Är det en röstning där man ska rösta på två personer och de två personerna med flest röster åker ut, eller är det två separata röstningar.

Dvs
"Jag röstar på A och B" eller "I röstning 1 röstar jag på A och i röstning 2 röstar jag på B"?
En röstning där du röstar på två personer :)
 
Å andra sidan är det känt att LL alltid är ond, så man vet aldrig :devil::D
Ond LL:eek:
Nejdå det visste jag ju att LL är onda :D

men som en reflektion på det att tja är det bara en ulv kvar gör det ju inget om en god lynchas bara ulven åker också. Vinst för goda oavsett 👍
 
Artline la första rösten på Ceta igår. Jag la andra rösten och Q tredje, fio la sista rösten. Det ser aldrig bra ut att dra igång en lynchning mot en god, men efter att ha sovit på saken är jag nog, precis som Q, beredd att sätta Artline åt sidan. Jag har ju också haft misstankar mot Ceta i flera dagar, så Artline kanske precis som jag "bara" har misstänkt fel person? Tror faktiskt att jag kan ha överseende över hennes förstaröst på Ceta igår.

Breaktown vill jag fortfarande placera in på en god roll. Har två roller som jag velar mellan och jag vet inte vilken roll jag vill sätta henne på, men båda rollerna är goda så det spelar mindre roll vilken av dem. Har två personer som är mer misstänkta och om det är två ulvar kvar så det finns helt enkelt inte mer plats i min lya. Plus att jag, som jag sa igår, inte reagerat på något Breaktown skrivit som gör att jag borde misstänka henne mer.
 
fio röstade på Ceta igår och Q och Breaktown nämnde att fio verkade svänga över till att hon tror att Ceta är god. Minns att jag också noterade det, men kom på det igen nu när jag gick tillbaka och läste lite. Att hon röstade på Ceta igår kanske inte är jättekonstigt eftersom det var hennes enda chans att rädda sig själv.
Men frågan är varför hon så gärna ville rädda sig själv? Jag är rätt säker på Qs roll och jag är väldigt säker på min egen roll, och jag tror inte att en god fio hade räddat sig själv på det sättet igår, speciellt eftersom hon omöjligt kunde veta om Cetas roll (för ingen sia kan ha delats ut, om jag inte missat något?). För mig talar det för en ond fio.

LenaH skrev igår precis efter DL "Här går man och duschar och vad GÖR ni??", som om hon visste om att Ceta var god. Eftersom jag som sagt är säker på Qs roll och hemlig bevisligen var byfåne så kan hon inte ha siat Ceta. Enda sättet för henne att veta om att Ceta var god borde alltså vara genom att hon sitter i lyan. LenaH röstade visserligen på fio igår, men jag tänker att det lika gärna kan ha varit ett sätt för henen att skaffa sig alibi? Eller i alla fall försvåra för oss andra att hitta den sista ulven (förutsätter att det är två ulvar kvar nu). Ser att LenaH har skrivit en hel hög inlägg men känner ändå att hon gått under min radar, vilket gör att jag ändå vill misstänka henne.

Och jag är fortfarande rätt säker på Qs roll. Känner inte att jag behöver utveckla det mer än så.
 
Jag har mycket att göra idag också men kommer med största sannolikhet kunna läsa tråden sporadiskt från mobilen under eftermiddagen/kvällen. Känner i alla fall att jag lika gärna kan rösta nu medan jag sitter framför datorn.

Heffaklumpen röstar på fio med stöd av det som står i citatet + att jag inte känner att jag får något grepp om henne och för att jag som sagt inte tror att en god fio hade räddat sig själv på det sättet igår.
fio röstade på Ceta igår och Q och Breaktown nämnde att fio verkade svänga över till att hon tror att Ceta är god. Minns att jag också noterade det, men kom på det igen nu när jag gick tillbaka och läste lite. Att hon röstade på Ceta igår kanske inte är jättekonstigt eftersom det var hennes enda chans att rädda sig själv.
Men frågan är varför hon så gärna ville rädda sig själv? Jag är rätt säker på Qs roll och jag är väldigt säker på min egen roll, och jag tror inte att en god fio hade räddat sig själv på det sättet igår, speciellt eftersom hon omöjligt kunde veta om Cetas roll (för ingen sia kan ha delats ut, om jag inte missat något?). För mig talar det för en ond fio.

Heffaklumpen röstar på LenaH också med stöd av det som står i citatet, att jag inte får någon riktig uppfattning av henne och för att jag tycker att hennes kommentar igår direkt efter DL är skum. Som om hon visste att Ceta var god och råkade försäga sig lite, typ? Eller så sa hon det med flit och trodde att det skulle få henne att framstå som god?
LenaH skrev igår precis efter DL "Här går man och duschar och vad GÖR ni??", som om hon visste om att Ceta var god. Eftersom jag som sagt är säker på Qs roll och hemlig bevisligen var byfåne så kan hon inte ha siat Ceta. Enda sättet för henne att veta om att Ceta var god borde alltså vara genom att hon sitter i lyan. LenaH röstade visserligen på fio igår, men jag tänker att det lika gärna kan ha varit ett sätt för henen att skaffa sig alibi? Eller i alla fall försvåra för oss andra att hitta den sista ulven (förutsätter att det är två ulvar kvar nu). Ser att LenaH har skrivit en hel hög inlägg men känner ändå att hon gått under min radar, vilket gör att jag ändå vill misstänka henne.

Är beredd att ändra röst(er) om något ännu skummare kommer fram under eftermiddagen.
 
LenaH skrev igår precis efter DL "Här går man och duschar och vad GÖR ni??", som om hon visste om att Ceta var god. Eftersom jag som sagt är säker på Qs roll och hemlig bevisligen var byfåne så kan hon inte ha siat Ceta. Enda sättet för henne att veta om att Ceta var god borde alltså vara genom att hon sitter i lyan. LenaH röstade visserligen på fio igår, men jag tänker att det lika gärna kan ha varit ett sätt för henen att skaffa sig alibi? Eller i alla fall försvåra för oss andra att hitta den sista ulven (förutsätter att det är två ulvar kvar nu). Ser att LenaH har skrivit en hel hög inlägg men känner ändå att hon gått under min radar, vilket gör att jag ändå vill misstänka henne.

Och jag är fortfarande rätt säker på Qs roll. Känner inte att jag behöver utveckla det mer än så.

Jag vet att folk reagerade på det där citatet från LenaH men jag tycker inte reaktionen är så konstig. Det var ungefär så jag kände jag också där några minuter innan deadline. Inte för att jag visste att Fio var ond och Ceta var god, utan för att såna snabba puckar och röständringar i slutet av röstningar mot slutet av spelen alltid är misstänkta. Min tanke där och då var som jag skrev innan att jag blivit grundlurad av Qitis. Inte för att hon röstade på just Ceta utan på grund av hur hon ändrade rösten.

Sen betyder inte det att jag har placerat LenaH på goda sida, hon kan fortfarande vara vad som för mig.
 
Så den enda möjliga goda rollen som nån av de två kan ha i min lista är ängel

Minst en av dem ska vara ulv , annars får jag inte ihop matematiken
Jag tror båda är ulvar

Har du någon specifikt som får dig att tro mer på LenaH som ulv än Heffaklumpen, eller är det mer allmän känsla?
 
Har du någon specifikt som får dig att tro mer på LenaH som ulv än Heffaklumpen, eller är det mer allmän känsla?
Mest att jag kan placera Heffaklumpen på en god roll , vilket jag inte kan med LenaH.
som jag skrev innan. För att förtydliga så tänker jag att jag kan placera dig på en god roll också. Möjligen ska du och heffa byta plats. Fortfarande av ren uteslutningsprincip så blir LenaH och Fio troligaste ulvarna för mig.

Framför allt om man dessutom tar i beaktande hur de teoriat (eller snarare inte teoriat )
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 984
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 009
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 918
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp