Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick upp klockan 8 idag. Skulle plugga på morgonen men fastnade vid internet. Främst Buke. Det är fan dags att komma igång med dagen nu!!

Men istället ägnade jag mig åt en liten uträkning.

Om man kollar forum i snitt 1h / dag blir det ju 365h / år.
En arbetsvecka är 40h.

365 / 40 = ca 9.

Har jag gjort något allvarligt fel i den här beräkningen eller innebär 1h om dan på forum NIO ARBETSVECKOR OM ÅRET???

Jag tror inte jag kommer upp i 1h/dag i snitt på just Buke om man ser till ett helt år, men lägger man ihop allt jag gör på forum på nätet så blir det nog så. NIO ARBETSVECKOR??

Alltså MER ÄN TVÅ ARBETSMÅNADER??

Jag behöver nog ändra mina surfvanor eller uppdatera min självbild. Inget av det verkar speciellt lockande. Hoppas jag bara är värdelös på matte. :angel:

(Alltså, klart att Buke är värt lite tid. Men jag hade inte fattat hur omfattande det var. Typ så.)
Så egentligen borde man arbeta 1h extra per vardag och sen ta 1 månad extra semester.....
 
Ja, han hade sina första två anfall med en månads mellanrum, så jag höll koll och övervägde mediciniering. Han fick dock tre anfall på rad inatt, så jag valde att avsluta utan att utsätta honom för riskerna med biverkningar och skit (BC svarar generellt dåligt på ep-medicinering).
❤ Beklagar sorgen, det kändes som om de var bukevalpar på en djupare nivå.
 
Ja, han hade sina första två anfall med en månads mellanrum, så jag höll koll och övervägde mediciniering. Han fick dock tre anfall på rad inatt, så jag valde att avsluta utan att utsätta honom för riskerna med biverkningar och skit (BC svarar generellt dåligt på ep-medicinering).
Beklagar :cry: Låter tyvärr som om du tog ett klokt beslut som var det bästa för honom...
 
Ja, han hade sina första två anfall med en månads mellanrum, så jag höll koll och övervägde mediciniering. Han fick dock tre anfall på rad inatt, så jag valde att avsluta utan att utsätta honom för riskerna med biverkningar och skit (BC svarar generellt dåligt på ep-medicinering).

Beklagar något oerhört! Hade helt missat att Sonic drabbats av ep, så fruktansvärt tråkigt. :(:heart
 
Idag somnade Briam in, allt känns så tomt här hemma redan. :cry: :heart

Fyfan så jävla tråkigt. Beklagar i mängder. Han blev en av mina favoriter, speciellt eftersom jag följt kullen genom sociala medier. Är ju själv intresserad av ACD och har ju följt uppfödaren en tid tillbaka.

Är ju förstås nyfiken på vad som hände men förstår också om du inte orkar eller vill dela med dig. Stor kram!
 
Fyfan så jävla tråkigt. Beklagar i mängder. Han blev en av mina favoriter, speciellt eftersom jag följt kullen genom sociala medier. Är ju själv intresserad av ACD och har ju följt uppfödaren en tid tillbaka.

Är ju förstås nyfiken på vad som hände men förstår också om du inte orkar eller vill dela med dig. Stor kram!
Uppfödaren är öppen vad som har hänt om du är intresserad av att veta så går det nog att fråga henne. Briams fall var bara ren otur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
68 719
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 961
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 851
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
867
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp