Uppdateringstråd

Jag kommer vara sjukskriven en månad, får absolut inte slå i huvudet under den perioden. Sen ny röntgen om 6 månader då det beräknas vara helt läkt.
Det lutar mer och mer att Vegas åker till Hassö på försäljning.
Inte för att jag på något vis klandrar honom för det som hände, jag orkar bara inte mer.
Två hjärnskakningar på mindre än ett år, bägge med minnesförluster varav denna på över fem timmar sätter sina spår.
Jag vågar inte mer, behöver läka både fysiskt och psykiskt, inte gå runt med ständiga katastroftankar.
Vegas är en så himla fin ponny som älskar att träna och göra saker, han ska inte bara gå övergiven i en hage ett halvår och inte göra något alls.
Så tråkigt att du ska ha behövt vara igenom så mycket elände! Tror att det är helt rätt att du ger dig själv tid. :heart
Ibland behöver man bara det. Och sedan får du väl se hur det känns framöver.
 
Jag kommer vara sjukskriven en månad, får absolut inte slå i huvudet under den perioden. Sen ny röntgen om 6 månader då det beräknas vara helt läkt.
Det lutar mer och mer att Vegas åker till Hassö på försäljning.
Inte för att jag på något vis klandrar honom för det som hände, jag orkar bara inte mer.
Två hjärnskakningar på mindre än ett år, bägge med minnesförluster varav denna på över fem timmar sätter sina spår.
Jag vågar inte mer, behöver läka både fysiskt och psykiskt, inte gå runt med ständiga katastroftankar.
Vegas är en så himla fin ponny som älskar att träna och göra saker, han ska inte bara gå övergiven i en hage ett halvår och inte göra något alls.
Förstår helt och hållet att du väljer det ❤️ Skulle du vilja ha kvar honom så tycker jag inte du ska se det som att han står övergiven, de flesta hästar som har sina basbehov uppfyllda är lyckliga vilket som. Ibland ser vi på dem med lite "mänskliga" ögon och får dåligt samvete när det inte går någon nöd på dem alls.
 
Förstår helt och hållet att du väljer det ❤️ Skulle du vilja ha kvar honom så tycker jag inte du ska se det som att han står övergiven, de flesta hästar som har sina basbehov uppfyllda är lyckliga vilket som. Ibland ser vi på dem med lite "mänskliga" ögon och får dåligt samvete när det inte går någon nöd på dem alls.

Olycklig tror jag inte han blir men han är alltid den som är först fram, blir så besviken om han inte får följa med in, springer in i transporten osv.
Han förtjänar att få göra roliga saker 😊
 
Lite mer tömkörning idag på samma tema. Hinderbana med slalom, bommar, stopp och ryggningar. Hon verkar tycka det är rätt kul och visar redan förbättringar sen förra gången. Provar ett fullcheek på henne i hopp om att hon ska få lite extra stöd och hon verkar trivas riktigt bra med det.

20220901_180234.jpg
 
Olycklig tror jag inte han blir men han är alltid den som är först fram, blir så besviken om han inte får följa med in, springer in i transporten osv.
Han förtjänar att få göra roliga saker 😊
Du kan inte låna ut honom ett tag då? Så får du tid att smälta allt i lugn och ro. Bara så att du inte gör något du ångrar senare, tänker jag. :heart
 
Jag kommer vara sjukskriven en månad, får absolut inte slå i huvudet under den perioden. Sen ny röntgen om 6 månader då det beräknas vara helt läkt.
Det lutar mer och mer att Vegas åker till Hassö på försäljning.
Inte för att jag på något vis klandrar honom för det som hände, jag orkar bara inte mer.
Två hjärnskakningar på mindre än ett år, bägge med minnesförluster varav denna på över fem timmar sätter sina spår.
Jag vågar inte mer, behöver läka både fysiskt och psykiskt, inte gå runt med ständiga katastroftankar.
Vegas är en så himla fin ponny som älskar att träna och göra saker, han ska inte bara gå övergiven i en hage ett halvår och inte göra något alls.
Vegas er så utrolig fin! Den som får kjøpe ham er kjempe heldig!
 
Jeg har vært og ridd min kompis sin hest for 2. gang i dag. Det går greit. Hun er 31 år og ikke i så god form, så blir mest små lugna ridpass. I dag skrittet vi i 30 min på veiene, og da var hun sliten etterpå og svett ved gjorden.... så går forsiktig fram. På lørdag skal jeg dra dit og skritte bommer med henne. Hun trenger og bruke bakparten og ryggen så hun kan få litt mer muskler (det er veldig dårlig med muskler, men ellers ser hun veldig fin ut for alderen)
20220829_203704.jpg
 
Ligger på akuten med en kajkad armbåge. Vi galopperade på stubbåkern när det dök upp en hare från ingenstans så att fröken skyggade. Jag flög.

Fick åka ambulans och nu inväntar jag röntgen. Tror inte armen är av iaf, kan röra fingrarna trots att armen ser helskev ut (har tack och lov armen i ett paket så behöver inte se på den). Fått morfin såinte så himla synd om mig just nu.

Allt väl med fröken iaf!
 
Ligger på akuten med en kajkad armbåge. Vi galopperade på stubbåkern när det dök upp en hare från ingenstans så att fröken skyggade. Jag flög.

Fick åka ambulans och nu inväntar jag röntgen. Tror inte armen är av iaf, kan röra fingrarna trots att armen ser helskev ut (har tack och lov armen i ett paket så behöver inte se på den). Fått morfin såinte så himla synd om mig just nu.

Allt väl med fröken iaf!
Håller tummarna och skönt att det gick bra med hästen.
 
Jag har ont i ryggen efter en fysiskt tung vecka på jobbet, hästen brunstar och var för dagen ganska hoppig = ingen större motivation att dra igång något så det blev bara pyssel och visitering medan hon åt sin dagshink. Man märker att det börjar gå mot höst. Det är kallare på nätterna, kortare dagar och jag anar att B börjar få antydan till att vilja sätta mer päls. För bara ett par veckor sedan var det högsommar...
 
Ligger på akuten med en kajkad armbåge. Vi galopperade på stubbåkern när det dök upp en hare från ingenstans så att fröken skyggade. Jag flög.

Fick åka ambulans och nu inväntar jag röntgen. Tror inte armen är av iaf, kan röra fingrarna trots att armen ser helskev ut (har tack och lov armen i ett paket så behöver inte se på den). Fått morfin såinte så himla synd om mig just nu.

Allt väl med fröken iaf!
Hoppas det inte är några allvarliga skador 🥺 man glömmer ibland hur fort det går, och sen ligger man där på backen 🫣
 
Hemma från sjukhuset!
Inget brutet men båda ledbanden gick av och det såg ut så här :o
304964279_10225571391049765_8391524084732896709_n.jpg


Det var ... inte så skönt. Speciellt när en viss undersköterska grabbade tag i själva armbågen för att lyfta den, och envisades med att fortsätta trots att jag skrek rätt ut och hennes kollegor försökte få henne att sluta ...

Men turligt nog fick jag senare världens finaste gäng av doktor och sjuksköterskor som fixade tillbaka armbågen på rätt ställe, lugnt och fint på det där trygga sättet man vill att sjukvårdspersonal ska jobba. Efter det blev livet lättare igen!

Sjukskriven fyra veckor, ledbanden tar två månader på sig att läka och så rehab på det. Känns ändå som det kunnat gå väldigt mycket värre, och även om jag hade en gråtstund när jag kom hem så känns det helt okej!

Nu är det maken som kommer få intensivträning, Han brukar typ mysrida ut fröken cob någon gång i veckan, men nu blir det andra bullar :D
 
Jag måste för övrigt berätta att maken berättade att fröken cob ropade till sig de andra hästarna efter att han släppt henne i lösdriften, så de alla tre kom upp till vägkanten och spanade när ambulansen körde iväg med mig. När jag kom hem så sa jag hej till dem utifrån lösdriftsgrinden och blev försiktigt undersökt av allihop. Älskade djur, de förstår så mycket :heart
 
Jeg satt på akuten med morsan i hele går ettermiddag/kveld. Nå er jeg sykepleier hjemme, og mandag skal vi på sykehuset og forhåpentligvis blir hun operert. Man trenger ikke drive med hest for å skade seg, egentlig er det skummelt hvordan vi begge får vår alvorligste skade bare ved å kløne og være uheldige med hvordan vi lander.
 
Idag skulle sambon med till gården för att ställa ner lite saker i källaren, så jag frågade snällt om han ville gå med mig och Elsa på en liten tur vilket accepterades. Han ska försiktigt indoktrineras 😂 Hade först tänkt tömköra men orkade inte rodda med det så det blev för hand i repgrimman och så promenerade vi till ridslingan lite längre bort där vi aldrig gått. Elsa var superduktig, kossorna var nära staketet och nyfikna men inget som lite stödmorötter inte kunde bota.

Vi mötte även stallkamraterna som blev ridna på vägen tillbaka men det var inga problem att bara gå förbi och fortsätta hemåt. Lilla stjärnan 😍
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 302
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: linlar1
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 183
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp