Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till och 4 år sedan, hur är det ens möjligtFörsta gången jag lägger ut en bild på min älskade guldhäst i denna tråd men denna bild på henne och min sambo i dessa höstfärger är bara så otroligt fin(jag sänkte sedan bakselen).
Pållan vilade i måndags, tisdags red jag en kort sväng ute i skritt och galopp och avslutade med travarbete på ridbanan. I onsdags tömkörde vi ute i skritt och så lite granna travarbete på volt och I torsdags testade jag hoppsadeln hon varit för fet för..Skrittade ut en liten sväng och så prova vi trav och galopp på ridbanan samt lite trav på grusvägen för att jämföra
. I fredags red vi ut en timme I alla gångarter, I går vila. Så idag bytte sambon hjulen på rockarden och äntligen efter exakt 3 år (!) körde vi igen; en kort sväng i skritt längs grusvägen och det gick såååå bra, kunde inte börjat bättre!! Vi tog det lugnt i hennes tempo, mycket beröm och pratade massor fast hon verkade ha blivit körd förra veckan senast
. Blev flera gånger att vi stannade till och korrigera lite; draglinorna och bakselen mm. Började med att vi gick brevid några min, sen åkte sambon i och jag gick brevid drygt 5 min till, sen satt jag upp tillbaka så vi åkte båda 10-15 min max, en liten söndagstur med häst och vagn
.
Visa bifogad fil 102052
Hur har ni det i regnet? Här har det öst hela dagen, inklusive när jag red
Det blev en stund i paddocken idag faktiskt! Är fortfarande brutalt klumpig, men min fina lilla häst gör sitt bästa för att förstå mig (trots att det där med blöt sand verkligen inte är hennes favorit egentligen). Hon är så rolig också, man riktigt känner på henne att hon vill vara försiktig med sin matte. Idag när hon fick syn på ett hästätande monster från någon annan dimension hoppade hon rakt upp i luften - och stannade sedan så snart hovarna landat, när hjärnan registrerade att vi inte ska springa runt okontrollerat.
En vecka kvar med ortos! Jag kan ju fortfarande inte flexa armbågen helt så jag lär vara klump ett tag till, men jag ser fram mot att slippa sova med en hård plastgrej runt hela armen
Video: https://www.instagram.com/p/Cj21pFjoX49/