Uppskruvad

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har plötsligt växlat om och är uppskruvad till tusen. Det började väl med att jag köpte lysrör och att jag sen inte lyckats hitta armatur till dem, samtidigt som jag har för många plantor som inte får plats under de befintliga lysrören (5 ganska korta sådana). Jag tänkte att det är väl bara att sälja när det blir för många plantor men nu tycker jag inte de är klara för försäljning. Där borde jag kanske ta mig i kragen och bara annonsera ut dem?

Sen har snön tinat bort i trädgården och jag ser allt som skulle behöva göras, men i vilken ordning och hur? Jag kan ju inte stoppa huvudet i sanden i all evighet? Eller ja, det kan man ju, men jag hatar när det ser ut som det gör utanför huset.

Och på jobbet har det varit mycket sedan förra veckan. Jag känner att jag inte hinner med och får i den vevan också prioriteringsångest.

Och som vanligt när jag tycker att allt bara är för mycket så blir jag ilsken och uppvarvad. Vad fan är det för fel på mig?
 

När jag har gjort add-test på nätet så får jag liksom ingen indikation på att man bör gå vidare och utreda. Det är för lite som stämmer. Jag glömmer t.ex. inte tider jag behöver passa och jag slarvar inte bort saker hela tiden, med undantag för min mobiltelefon som jag bär med mig överallt. Förr, när en mobil var liten, så tappade jag inte bort den så ofta.

Jag har inte så mycket att säga om min odling men har för många plantor just nu. Jag brukar lägga upp bilder på Insta med odling, hästar m.m.

Kanske. Stallägaren nämnde det själv idag. Han har fått hel havre men hon trodde att krossad havre skulle vara bättre. Idag var han extra seg och en teori är att han är påverkad av pälsfällning. Så han ska få b-vitamin.

B-vitamin kan ni nog skippa. Man har kommit fram till att det inte hjälper och att det istället är protein som ska tillföras. Men det ska man börja med långt tidigare för att det ska ha god effekt.
 
Jag har svårt att se det så .

Ska ingen svara/reflektera på något en användare vill skriva om och uttrycka sig om vilket @Magiana gör på forumet ?
Ingen är ju precis som du säger, psykolog etc , men det är ju därför också Magiana väljer att vädra sina tankar här ? Varför är hennes tankar ”sjuka” i sammanhanget så att ingen bör svara /bemöta ? 😳
Nu ogillar jag att diskutera @Magiana och hennes mående över huvudet på henne. Men jag har jobbat många år med svårt deprimerade, psykotiska, hypomaniska, personlighetsstörda, suicida o.s.v. Regeln för mig var att lyssna och stöda. Inte diskutera och resonera. Representera verkligheten istället för att försöka övertyga personen om vad som är verkligt. I @Magiana s fall lyssna och stödja, men inte börja säga vad och hur hon ska göra och tänka, eller ifrågasätta hennes tankar.

Ta en som ser en elefant på matbordet. Att stå och säga att den inte finns är huvudlöst. Istället avleda, prata om hur det känns.

Nu är Magiana smart och skarp, så hennes sätt att uttrycka sig är finfint. Det är inte så att det hon skriver är sjukt eller stört, men jag tror att det är jobbigt för henne att försöka argumentera med oss gällande vad hon kan och bör göra och tänka.
 
Min poäng är att @Magiana inte kommer att blir världens mest positiva och skutta fram i livet bara för att vi säger att hon ska tänka positivt (gravt förenklat här nu). Vi kan inte skriva till henne ett bra mående, det löser hon själv så småningom med hjälp av mediciner, sin yoga, sjukvården, hästarna och odlingen.

Men vi ska inte dumpa henne här nu utan finnas kvar men inte försöka manipulera och ifrågasätta (jag vet att folk inte tänker att det gör det men det är så det är) fast det är svårt. Jag har själv gjort det och de ber jag om ursäkt för. Också åt @Saeta som jag försökte övertyga att bli frisk där för några år sedan.
 
Det här är inte helt enkelt. Jag har ju också försökt se om han med sitt ansiktsuttryck visar att något inte är bra, men kan inte se något. Han ser avspänd ut i ansiktet. Om det är något så döljer han det bra. Han är inte ens det minsta negativ mot att bli hämtad i hagen. I boxen står han gärna och kikar ut för att se vad som händer (om han inte är upptagen med mat eller så).
Men hur har han varit tidigare i livet då? Har han mer eller mindre alltid varit åt det långsamma/lugna/sävliga hållet, eller är det en förändring som har skett? Är han gammal?
 
Men hur har han varit tidigare i livet då? Har han mer eller mindre alltid varit åt det långsamma/lugna/sävliga hållet, eller är det en förändring som har skett? Är han gammal?
Jag vet inte. Han kom till dem i somras. De som har honom fick höra innan att han är pigg, men det har han inte varit hos dem. Då hade hans fraktur precis läkt och han gick fortfarande med ringskor. När han kom så var han ännu långsammare, så det är ändå något som ändrats åt det positiva hållet sedan han kom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 569
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp