Uppskruvad

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har plötsligt växlat om och är uppskruvad till tusen. Det började väl med att jag köpte lysrör och att jag sen inte lyckats hitta armatur till dem, samtidigt som jag har för många plantor som inte får plats under de befintliga lysrören (5 ganska korta sådana). Jag tänkte att det är väl bara att sälja när det blir för många plantor men nu tycker jag inte de är klara för försäljning. Där borde jag kanske ta mig i kragen och bara annonsera ut dem?

Sen har snön tinat bort i trädgården och jag ser allt som skulle behöva göras, men i vilken ordning och hur? Jag kan ju inte stoppa huvudet i sanden i all evighet? Eller ja, det kan man ju, men jag hatar när det ser ut som det gör utanför huset.

Och på jobbet har det varit mycket sedan förra veckan. Jag känner att jag inte hinner med och får i den vevan också prioriteringsångest.

Och som vanligt när jag tycker att allt bara är för mycket så blir jag ilsken och uppvarvad. Vad fan är det för fel på mig?
 

Jag har två såna rum. Och delar i andra rum. Har ett kaos-hörn i vardagsrummet. Sovrummet är det absolut ingen ordning i. Det är nog fullt normal. Man tar ett hörn åt gången, när man känner för det. Jag lyfte ner fläkten som vi använde i somras från fönsterbrädan idag. Den hamnade på golvet. Den borde ha burits cirka 10m och ställts på en hylla. Men just nu får sen stå kvar på golvet 😅
Jag har en hall som ser absolut HEMSK ut..... Det stora problemet med den, tror jag, är att den är helt hopplös att organisera. Man VILL ju ha jackor, stövlar, skor, etc där, men prova att få ordning när hallen är ca 1,5 x 1, 5 meter och har FYRA (!!!) dörrar samt en garderob att ta hänsyn till..... :eek: Jag har i princip gett upp kampen.... :p
Utöver hallen har jag också en fåtölj i vardagsrummet som tenderar att samla på sig ett stort lager av våra kläder. Sådana där "mitt-emellan"-kläder som är för rena för att tvättas men för smutsiga för att återvända till garderoben..... ;)
 
Jag tycker det är svårt när vintern går över till vår. Vintern är mörk och det gör mig låg och fruktansvärt. Helt plötsligt så är det ljust till 18- 18.30 och ljust när jag kör till jobb.
Helt plötsligt så får jag ny energi och vill istället göra 3000 saker samtidigt vilket kan skapa ångest det med. :wtf:
 
Jag har en hall som ser absolut HEMSK ut..... Det stora problemet med den, tror jag, är att den är helt hopplös att organisera. Man VILL ju ha jackor, stövlar, skor, etc där, men prova att få ordning när hallen är ca 1,5 x 1, 5 meter och har FYRA (!!!) dörrar samt en garderob att ta hänsyn till..... :eek: Jag har i princip gett upp kampen.... :p
Utöver hallen har jag också en fåtölj i vardagsrummet som tenderar att samla på sig ett stort lager av våra kläder. Sådana där "mitt-emellan"-kläder som är för rena för att tvättas men för smutsiga för att återvända till garderoben..... ;)
Och såhär ser det ut bakom mig , jag sitter i soffan i vardagsrummet. Jag har grejer i lådorna längst in jag skulle behöva komma åt. Det gör jag absolut inte. 😅
27224
 
Jag har två såna rum. Och delar i andra rum. Har ett kaos-hörn i vardagsrummet. Sovrummet är det absolut ingen ordning i. Det är nog fullt normal. Man tar ett hörn åt gången, när man känner för det. Jag lyfte ner fläkten som vi använde i somras från fönsterbrädan idag. Den hamnade på golvet. Den borde ha burits cirka 10m och ställts på en hylla. Men just nu får sen stå kvar på golvet 😅
Jag har bara ett rum som är okej. Det är mitt sovrum, trots att jag inte brukar bädda och tavlorna står på golvet. Vardagsrummet är halvokej. Där ligger det bara lite virke och annat på golvet. Kontoret (bilden ovan) är en katastrof och köket är inte heller någon hit. Och hobbyrummet är belamrat med prylar.

Jag har till viss del lärt mig blunda för skiten, men trivs ändå inte med det.
 
Jag har en hall som ser absolut HEMSK ut..... Det stora problemet med den, tror jag, är att den är helt hopplös att organisera. Man VILL ju ha jackor, stövlar, skor, etc där, men prova att få ordning när hallen är ca 1,5 x 1, 5 meter och har FYRA (!!!) dörrar samt en garderob att ta hänsyn till..... :eek: Jag har i princip gett upp kampen.... :p
Utöver hallen har jag också en fåtölj i vardagsrummet som tenderar att samla på sig ett stort lager av våra kläder. Sådana där "mitt-emellan"-kläder som är för rena för att tvättas men för smutsiga för att återvända till garderoben..... ;)
Det där lät nästan som en beskrivning av min hall, men min är smalare. Jag har 3 dörrar/ dörrhål och en trapp som startar i hallen.

Men min hall har jag fått rätt bra ordning på. Dels är det bara jag som bor här och sen har jag rensat ut en massa som inte behöver vara i hallen. Sen gjorde jag en egen hängare för jackor så de hänger med ryggen mot en vägg. Nu behöver jag bara ett skoställ också.
 
Det där lät nästan som en beskrivning av min hall, men min är smalare. Jag har 3 dörrar/ dörrhål och en trapp som startar i hallen.

Men min hall har jag fått rätt bra ordning på. Dels är det bara jag som bor här och sen har jag rensat ut en massa som inte behöver vara i hallen. Sen gjorde jag en egen hängare för jackor så de hänger med ryggen mot en vägg. Nu behöver jag bara ett skoställ också.
Vi har också tvättmaskinen i vår hall (man får vara lite kreativ när man bor två personer på ca 70 kvm ;) )......

Ett skoställ får tyvärr inte riktigt plats i vår hall, eftersom jag tog den enda lediga platsen (under klädhyllan) och tryckte in en liten byrå. Men det blev faktiskt riktigt bra, för med den försvann alla problem med vantar, mössor, osv som trillade ner i huvudet på en från klädhyllan.
 
Vi har också tvättmaskinen i vår hall (man får vara lite kreativ när man bor två personer på ca 70 kvm ;) )......

Ett skoställ får tyvärr inte riktigt plats i vår hall, eftersom jag tog den enda lediga platsen (under klädhyllan) och tryckte in en liten byrå. Men det blev faktiskt riktigt bra, för med den försvann alla problem med vantar, mössor, osv som trillade ner i huvudet på en från klädhyllan.
En tvättmaskin skulle aldrig få plats i min hall. Inte en chans.

Alla onödiga mössor och vantar är förpassade från hallen. Ridkläder hänger jag i första hand ute på verandan. Jag skulle vilja ha en garderob till dem men får nöja mig med en hatthylla med möjlighet att hänga kläder på.

Det här är ungefär vad jag har i hallen:
20190326_190929.jpg

Tidigare hade jag tygkassar på väggen på en ställning, där jag hade vantar, mössor m.m. men den tog jag bort. Den samlade skräp.

Det finns ytterligare lite krokar med skräpkläder, en väska och en såg i hallen. Där borde jag rensa.
 
En tvättmaskin skulle aldrig få plats i min hall. Inte en chans.

Alla onödiga mössor och vantar är förpassade från hallen. Ridkläder hänger jag i första hand ute på verandan. Jag skulle vilja ha en garderob till dem men får nöja mig med en hatthylla med möjlighet att hänga kläder på.

Det här är ungefär vad jag har i hallen:
Visa bifogad fil 27226
Tidigare hade jag tygkassar på väggen på en ställning, där jag hade vantar, mössor m.m. men den tog jag bort. Den samlade skräp.

Det finns ytterligare lite krokar med skräpkläder, en väska och en såg i hallen. Där borde jag rensa.
Tvättmaskinen står lite infälld i en fd garderob, numera utan dörr.... Någon annanstans finns inte att ställa den. I badrummet finns ingen plats alls, och något annat utrymme existerar inte.
Apropå husets litenhet så kommenterade mamma senast i helgen - när hon skulle gå ut genom min lilla ytterdörr - att vårt hus är som ett dockskåp..... :p
 
Jag hade jobbat klart redan vid 15 idag och tänkte försöka få något gjort, men blev bara handlingsförlamad så det blev ingenting.

Några plantor är i alla fall fotograferade och utlagda på FB för ett antal timmar sedan men jag har inte fått ett enda svar. Jag antar att jag tagit mig vatten över huvudet och inte får något sålt som jag tänkt.

Igår fick jag f.ö. reda på att den ridlärare som jag ridit några gånger för ska ha lektioner här i närheten i helgen. Jag har frågat om jag får låna medisponnyn och åka dit och träna, men har inte fått svar. Hon som har stallet och som är den jag haft kontakt med behöver snacka med sin syrra först som är den som egentligen har ponnyn. Det är ett dygn sedan nu. Tydligen sitter det långt inne att ge ett svar, oavsett vad svaret blir. Jag gick liksom upp i varv över möjligheten att kunna rida lektion men nu känns det mest hopplöst. Jag kommer aldrig någonstans med min ridning. Den här veckan kan jag inte heller rida på ridskolan för jag ska till tandläkaren då. Sen har de inte lagt upp fler tider så jag vet inte när nästa tillfälle blir. Nästa vecka kan jag i alla fall inte rida heller för då ska jag vara hundvakt till Ls hund. Hon är ju f.ö. själv medryttare nu då hon fick ta bort sin andra häst i slutet av förra året och hon åker iväg och tränar med medryttarhästen. Det känns lite bittert att jag själv inte kan träna mer. Tre lektioner har det blivit i år. Jag lär liksom förbli en kass ryttare som knappt kan styra runt en LC. Det suger att aldrig vara duktig på något.
 
Fast det är bara tisdag. Gäller det inte förrän i helgen så är det kanske många som inte brådskar med att lämna besked. Det är ju dessutom ytterligare en person som behöver tillfrågas.
 
Nej, det har verkligen inte jag heller. Men du behöver inte ge upp hoppet redan på tisdag. Kontakta henne igen i morgon om du inget hör under dagen.
 
Igår fick jag f.ö. reda på att den ridlärare som jag ridit några gånger för ska ha lektioner här i närheten i helgen. Jag har frågat om jag får låna medisponnyn och åka dit och träna, men har inte fått svar. Hon som har stallet och som är den jag haft kontakt med behöver snacka med sin syrra först som är den som egentligen har ponnyn. Det är ett dygn sedan nu. Tydligen sitter det långt inne att ge ett svar, oavsett vad svaret blir. Jag gick liksom upp i varv över möjligheten att kunna rida lektion men nu känns det mest hopplöst. Jag kommer aldrig någonstans med min ridning. Den här veckan kan jag inte heller rida på ridskolan för jag ska till tandläkaren då. Sen har de inte lagt upp fler tider så jag vet inte när nästa tillfälle blir. Nästa vecka kan jag i alla fall inte rida heller för då ska jag vara hundvakt till Ls hund. Hon är ju f.ö. själv medryttare nu då hon fick ta bort sin andra häst i slutet av förra året och hon åker iväg och tränar med medryttarhästen. Det känns lite bittert att jag själv inte kan träna mer. Tre lektioner har det blivit i år. Jag lär liksom förbli en kass ryttare som knappt kan styra runt en LC. Det suger att aldrig vara duktig på något.
Tänk också på att det faktiskt är en rätt stor grej som du ber om. Du frågar om att få låna ett par saker som tillsammans är värda några tiotusentals kronor. Det känns kanske som en stor fråga för dem, dels pga penningvärdet och dels pga risken som det medför att ut och köra på hästen. Du kanske kan erbjuda dig att hyra häst och transport i stället, dvs att du erbjuder betalning för att få låna? Är släpet försäkrat om något skulle hända? Vi har inte vårt försäkrat, men den risken har vi valt att ta eftersom släpet är gammalt och inte värt så mycket. Däremot skulle jag vara tveksam till att låna ut det, eftersom man då kanske riskerar att stå utan både transport och pengar om något skulle hända. Så för mig hade det inte varit ett helt enkelt beslut att låta någon köra iväg med min häst och min transport!
 
Tänk också på att det faktiskt är en rätt stor grej som du ber om. Du frågar om att få låna ett par saker som tillsammans är värda några tiotusentals kronor. Det känns kanske som en stor fråga för dem, dels pga penningvärdet och dels pga risken som det medför att ut och köra på hästen. Du kanske kan erbjuda dig att hyra häst och transport i stället, dvs att du erbjuder betalning för att få låna? Är släpet försäkrat om något skulle hända? Vi har inte vårt försäkrat, men den risken har vi valt att ta eftersom släpet är gammalt och inte värt så mycket. Däremot skulle jag vara tveksam till att låna ut det, eftersom man då kanske riskerar att stå utan både transport och pengar om något skulle hända. Så för mig hade det inte varit ett helt enkelt beslut att låta någon köra iväg med min häst och min transport!
Hon har redan tidigare sagt att jag får låna både häst och transport för träningar. Men nu när det blev skarpt läge så kanske hon ångrat sig? Oavsett så vill jag inte sitta i ovisshet. Får jag ett nej så vet jag ju och behöver inte fundera mer.
 
Jag är fortfarande helt uppskruvad och mitt i hela den här spinnen så vill jag lägga mig ner och gråta. Vad f-n har tagit åt mig? Är det stressen på jobbet jag inte klarar?
 
Har du varit med om liknande spinn förut?
På sätt och vis i och med att jag brukar bli lättirriterad när jag upplever en massa krav. Förut när jag jobbade på kontoret och hade tidspress på morgonen och en luftvärmepump som brummade, så var jag konstant på dåligt humör när jag skulle till jobbet. Om det hade snöat så och jag blev tvungen att sopa av bilen så blev jag på dåligt humör. Motstånd och press brukar skapa dåligt humör hos mig.

Men nu är det extremt och det har slagit om så otroligt snabbt. Dessutom pågår det utan att jag vet exakt varför.

Jag skickade ett sms till chefen och frågade om vilket yogaprogram hon rekommenderade för mig i det här läget. Jag fick ett svar och har gjort det passet nu. Just nu känns det bättre, men det kan ju svinga tillbaka igen. Direkt efter passet fick jag ont i magen en stund. Det händer att jag får det när spänningar släpper. (Jag lärde mig det den gången jag var på mammografi för en knöl och jag fick ont i magen först när jag kom hem och slappnade av. När jag satt mitt i det hela kände jag ingenting.)
 
Låter mysko! Men låter bra att yogan lugnade ner dig lite.

Är du möjligen nervös för att du ska till psykiater?
 
En chansning är att du ägnat oerhört mycket energi/frustration/oro över att aldrig få komma till psykiatrin och nu när du ändå är inne i systemet (även om du väl inte fått börja den riktiga terapin ännu?) så är känslan ändå där, även om den inte är lika riktad mot något specifikt. Alternativt att du har mer energi och därmed energi att känna som du gör nu?
 
Låter mysko! Men låter bra att yogan lugnade ner dig lite.

Är du möjligen nervös för att du ska till psykiater?
Jag tror inte att det är fredagens besök som spökar. Men det har varit mycket på jobbet. Och sen gick jag upp i varv över att jag kanske kunde börja rida hopplektioner. För mig är det liksom en livsdröm att kunna rida en bana på 90 cm (så jävla patetiskt lågt egentligen) så jag blev exalterad över att jag kanske kunde börja hoppträna. Men jag saknar fortfarande svar på om jag får låna ponnyn.

Det är liksom så mycket jag är frustrerad över hela tiden. Hela livet består bara av en massa hinder i vägen för att nå mål. Och när det tar stopp så blir jag frustrerad och uppgiven.

En chansning är att du ägnat oerhört mycket energi/frustration/oro över att aldrig få komma till psykiatrin och nu när du ändå är inne i systemet (även om du väl inte fått börja den riktiga terapin ännu?) så är känslan ändå där, även om den inte är lika riktad mot något specifikt. Alternativt att du har mer energi och därmed energi att känna som du gör nu?
Det är mycket möjligt att jag har mer energi nu, men det kanaliseras helt fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 505
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp