Bukefalos 28 Ă„r!

USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
Och nu kommer en instabil mellanakt dÀr vad som helst kan hÀnda. Förhoppningsvis blir det varken krig eller dödligt brÄk frÄn den kruttunna Clownen laddat lÀnge nu och som han, troligen omedvetet, gör allt för att tÀnda pÄ nu.
Tror att risken Àr liten. men det kommer bli kul att se allt tell all böcker som kommer
Och alla tjÀnstemÀn som kommer distansera sig frÄn ostbÄgen.
 
Jag tror det Àr högst medvetet. Trump Àr inte sÄ dum som han verkar.
Jag har inget förtroende för honom alls men att han medvetet skulle riskera ett inbördeskrig kÀnns vÀldigt lÄngsökt. Om inte annat vore det en katastrof för bÄde landets och hans egen ekonomi
 
NÄgon som jag har förtroende för sa att det finns skÀl för anklagelserna om valfusk som trump gör.

Jag vet inte.

HĂ€r i Sverige har vi upplevt att pĂ„ Ă€ldreboenden och de omrĂ„den/föreningar som inte har sĂ„ stark tradition i valhemligheter har individer blivit ”hjĂ€lpta” att rösta.

INGET val nagonstans har haft sa manga ogon pa sig som detta. Bade lokalt, over landet i sin helhet, och internationellt. En valarbetare i Georgia, som laddade valkuvar i en maskin som skar upp dem, han skrynklade ihop ett papper med instruktioner och kastade i en papperskorg. (Fran den maskinen gar kuvaret till en annan station som tar ut valsedeln, och den skulle alltsa ha saknats om den inte kom fram. Eller valsedeln hade hittats i papperskorgen...)
Det filmades med en mobil och postades pa social media. Nagon fick fram hans namn, address, bilnummer, etc, och han har nu mottagit flera hot och gomt sig.
Jag blir bara SA HIMLA TROTT pa folk som bara "antar" och inte kollar fakta eller ifragasatter.


SÄg denna pÄ FB. Viss skillnad mot Trumps beteende. VÄgar man tro att Àven republikanerna kommer vilja ha företrÀdare som kan bete sig som folk igen?

Som jag sagt innan. Jag gillade John McCain hogt och rent! Hade de inte tvingat pa honom Sara Palin och han inte haft Obama emot sig hade han definitivt blivit min kandidat.
De allra flesta jag kanner som rostar pa Trump gor det for att de vill forandra policies ... De gillar INTE Trump, men de gillar inte det etablerade etablissemanget heller och kanner att Trump kan skaka om de traditionella politikerna.
 
Jag har inget förtroende för honom alls men att han medvetet skulle riskera ett inbördeskrig kÀnns vÀldigt lÄngsökt. Om inte annat vore det en katastrof för bÄde landets och hans egen ekonomi
Det ÄR en katastrof för Donald Trumps egna ekonomi, om han inte Ă€r president under de kommande fyra Ă„ren.
(vilket kanske skulle kunna förklara varför han stretar emot sÄ vÀldigt)

kÀlla: NY Times artiklar om Trumps ekonomi ett par veckor innan valet.
 
Det ÄR en katastrof för Donald Trumps egna ekonomi, om han inte Ă€r president under de kommande fyra Ă„ren.
(vilket kanske skulle kunna förklara varför han stretar emot sÄ vÀldigt)

kÀlla: NY Times artiklar om Trumps ekonomi ett par veckor innan valet.
Kan du ge en enkel sammanfattning om varför?
 
Kan du ge en enkel sammanfattning om varför?
Han har personliga lÄn pÄ USD 400M, som har slumpat sig att förfalla inom 2-3 Är, och han har inte nÄnting som gÄr att omsÀtta till sÄ mycket pengar, eftersom allt han Àger Àr belÄnat upp över öronen.
Det hÀr hade gÄtt att lösa som president, men inte som privatperson.

Kommer inte ihÄg detaljerna, men artiklarna var som vanligt grafiskt pedagogiska i absolut vÀrldsklass.
 
1604772827474.png

Hoppas att detta uttalande Àr det sista denna man gör offentligt utan vuxet övervakande
 
Är sĂ„ lycklig och lĂ€ttad. Har renoverat hela dagen och Ă€r pĂ„ vĂ€g att handla take-away nu innan jag svimmar av hunger, sĂ„ jag har inte hunnit skriva nĂ„got med er idag. Men det ligger champagne pĂ„ kylning hemma och jag vill typ grĂ„ta av lycka. Scrollar pĂ„ Instagram och ser folks reaktioner i USA och jag skrattar och torkar tĂ„rar samtidigt. Vilken dag hörni :heart
 
HÄller med alla som uttalat sig hÀr, men tror det kan bli jobbiga sista mÄnader med en man som beter sig som en trotsig tonÄring och inte verkar helt frisk. Han kanske inte startar inbördeskrig men han kan definitivt stÀlla till en hel del skit i resten av vÀrlden. Biden lÀr ha en hel del att ordna upp nÀr han tar över.
 
Han har personliga lÄn pÄ USD 400M, som har slumpat sig att förfalla inom 2-3 Är, och han har inte nÄnting som gÄr att omsÀtta till sÄ mycket pengar, eftersom allt han Àger Àr belÄnat upp över öronen.
Det hÀr hade gÄtt att lösa som president, men inte som privatperson.

Kommer inte ihÄg detaljerna, men artiklarna var som vanligt grafiskt pedagogiska i absolut vÀrldsklass.
Han betalade ju bara USD750 i income tax under 2017, vilket inte visar att han Àr en jÀvel pÄ att deklarera, utan mer att han har rÀtt mycket förluster att kvitta.

NY TImes artiklar borde nÄtt mycket större spridning, men hade lite otur.
NÀr allt var publicerat, sÄ gick Trump ut med att han var smittad med Covid-19.
 
Kan du ge en enkel sammanfattning om varför?
Efter att grÀvt i den digra rapporten, har jag kokat ned svaret pÄ din frÄga till följande:

This time around, he is personally responsible for loans and other debts totaling $421 million, with most of it coming due within four years. Should he win re-election, his lenders could be placed in the unprecedented position of weighing whether to foreclose on a sitting president.
 
Efter att grÀvt i den digra rapporten, har jag kokat ned svaret pÄ din frÄga till följande:

This time around, he is personally responsible for loans and other debts totaling $421 million, with most of it coming due within four years. Should he win re-election, his lenders could be placed in the unprecedented position of weighing whether to foreclose on a sitting president.
Var det inte sÄ att det potentiellt Àr utlÀndska lÄn ocksÄ?
 
och han har inte nÄnting som gÄr att omsÀtta till sÄ mycket pengar, eftersom allt han Àger Àr belÄnat upp över öronen.
He liquidated hundreds of millions of dollars in stocks in recent years and may have less than $1 million left in his portfolio, according to his public financial disclosures. The pandemic has crippled the hospitality and recreation industry that so much of his portfolio of properties is dependent on.

And hanging over his head is the audit. Should the I.R.S. reverse the huge refund he received 10 years ago, Mr. Trump could be on the hook for more than $100 million.
 
Var det inte sÄ att det potentiellt Àr utlÀndska lÄn ocksÄ?
Min uppfattning Àr att i NYTimes siffror Àr det bara Trumps amerikanska ekonomi som behandlas.

Figures here reflect net income, or profit, which is calculated by subtracting certain expenses from revenue. These expenses include salaries, rent, the cost of goods sold, taxes and depreciation. The numbers draw on thousands of business tax returns for 2000 through 2018, along with additional tax information.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
2
Svar
37
· Visningar
1 672
Senast: MJLee
·
  • Omröstning
SamhÀlle En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 859
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 006
Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 659
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp