USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
Jag har skrattat och gratit om vartannat har. Jag inser att det ar en lang vag tillbaka till hur det Amerikanska folket alltid varit tidigare. Det viktiga var alltid att "Vi ar alla Amerikaner" ... och sedan har vi olika asikter, precis som man diskuterar innom familjen. Man kan vara rejalt oense, men "bottom line" sa ar man alla Amerikaner och haller varandra om ryggen. DET ar nagot jag saknat de sista 5 aren.
 
Just nu sĂ„ kĂ€nns det att titta pĂ„ nyhetarna som att titta pĂ„ en riktigt bra feelgood-film! đŸ„°:love:

Brukar det alltid vara sÄhÀr mycket firande i gatorna efter ett presidentval?
 
Jag lÀser lite (alternativa) svenska kommentarer om valet, och ser följande:
FörstÄr inte hur man kan ens skriva att han har vunnit med tanke pÄ flertalet stÀmningar som kommer leda till omrÀkningar dÄ det finns betydligt fler röstsedlar Àn antalet röstberÀttigade i flera stater.

Jag tror ovanstÄende kokar ned till följande sammanblandning:

__Georgia.jpg
 
NÄnstans Àr det lite för typiskt för att vara bekvÀmt, att trots att man fÄr feedback som tydligt visar den tankevurpa man gjort, framhÀrdar i sin alternativa verklighet som man just indignerat tÀnkt fram genom stor googlingsmöda (i det stora kunskapsvakuum man lever i).
Jag vill att det hÀr blir taget till den högsta domstolen, för att se vad republikanernas majoritet med 6-3 skulle kunna göra av det.
 
Och varfor ar Biden en marionett? Och till vem?
Ingen kan ha missat att hans tankeförmÄga Àr en skugga av vad den var. Bara nu under valrörelsen har man sett hur han vid ett tillfÀlle trodde att Busch var nuvarande president, vid ett annat att hans barnbarn var hans döda son eller som nÀr han kysste sitt 10-Äriga barnbarn pÄ munnen (i tron att det var hans fru gissar jag). Det gÄr lite upp och ned men att han inte har förmÄgan att leda USA och att det kommer att vara andra som bestÀmmer vilken politik som skall föras, det rÄder det inte minsta tvivel om.

Som jag skrev Àr det ett stort osÀkerhetskort vilken politik som kommer att föras. Men ingen inom den politiska sfÀren blir USA.s president utan uppbackning av personer och intressen med stort politiskt och ekonomiskt inflytande och Biden som president kommer att gynna deras intressen annars hade han inte valts.
 
Senast Àndrad av en moderator:
Om nÄn vill förundras över NYT's pedagogiska grafik, och Àr prenumerant;
https://www.nytimes.com/interactive/2020/09/27/us/donald-trump-taxes-timeline.html

Om nÄn vill lÀsa den pedagogiska grafiken som text, och Àr prenumerant;
https://www.nytimes.com/interactive/2020/09/27/us/donald-trump-taxes.html

En snapshot av den pedagogiska grafiken, som Àndrar sig i takt med att man skrollar nedÄt:

Visa bifogad fil 59774


NYT's journalistik, och hur de anvander sig av bilder och "reaktiv" grafik (vet inte riktigt om det finns en ordentlig term, men inte bara statiska grafer alltsa) ar helt varldsklass och min prenumeration ser jag som val investerade pengar!
 
Jag hÄller sÄÄÄ med, Trump Àr kanske inte personen man ska jÀmföra med i just den frÄgan :angel: ... Eller nÄgon frÄga alls för den delen...

Haller med. Valet handlar ju inte bara om vem som far toppjobbet, utan vilka personer de kommer att valja att omge sig med och ge andra inflytelserika jobb till - med Trump sa vet vi ju vad hans gang ar - vit makt folk, slaktingar, donatorer som alla opererar enligt en hogst sjalvisk agenda.
Biden kommer i mycket storre utstrackning vara omgiven av kompetent folk som valjs pa grund av erfarenhet och sakkunskap, snarare an vem de ar slakt med..
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
2
Svar
37
· Visningar
1 590
Senast: MJLee
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 770
Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 997
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 409
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp