Vad är det för emblem?

lizan

Trådstartare
Moderator
Min pojkvän hittade en gammal nål i silver- någon som vet vad det är för något?
 

Bifogade filer

  • 87C932B5-C256-46DF-BC2E-985BE62172F1.jpeg
    87C932B5-C256-46DF-BC2E-985BE62172F1.jpeg
    278,5 KB · Visningar: 264
Jag tänker att det kan vara någon gammal idrottsförening som gav silvernålar till medlemmar som gjort något bra. Den ser ut som något som min morfar som dog i slutet av 60-talet efter ett långt liv inom föreningssverige kunde ha efterlämnat sig.
Tänker också i liknande banor. Klassiska gamla sortens föreningsliv.
Gissar i första hand på idrotts-, nykterhets- eller arbetarrörelse.
 
Jag vet inte vad det är, men om den är silver så måste den vara stämplad? Och då går den att datera, vilket kan snäva in sökandet.

Kan du se några stämplar? Sammanställning över svenska årsstämplar finns här.
 
Jag vet inte vad det är, men om den är silver så måste den vara stämplad? Och då går den att datera, vilket kan snäva in sökandet.

Kan du se några stämplar? Sammanställning över svenska årsstämplar finns här.
Smart! Ska fråga om det finns. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 320
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 222
Senast: Rie
·
Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 792
Senast: Jeffery
·
Tjatter Jag och pojkvännen är inte överens 😅 Jag har bara hört undan eller kull tidigare och han har bara hört undan eller väck. Jag tycker att...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 418
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp