Bukefalos 28 år!

vad är det för mask?

Sv: vad är det för mask?

"Sanningarna" verkar vara många kring detta ämne tydligen!

Pratade med min BM när jag var där senast och enligt henne så var risken minimal att bli smittad av spolmask via katt. Däremot var risken större när man var ute och påtade i jorden utan handskar!

/Swat

Ja så sa de även till mig, dock så finns ju risken när det väl är konstaterat.

Det var ingen trevlig upplevelse :crazy:
 
Sv: vad är det för mask?

*kl*

var hos vet med honan igår, hOn har haft ont i örat. det visade sig vara skabb. :crazy:
igen. :crazy:

så hon blev sövd och rengjord vh jag passade på att fråga om dom hade avmaskningsmedek där. berättade om tigers spya och då sa snäll-snälla veterinären att det fanns ett nytt medel, som man droppar i nacken på katten! inge pasta, inge piller! jipie, sa ja! ska genast åka och köpa......
då visade det sig att det var på recept än så länge....... :grin:
så nu sitter jag med ett recept på nackdroppar till båda katterna. :love:

jag får behålla mina fingrar ett tag till! :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 245
Senast: Twirro
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 520
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp