Bukefalos 28 år!

Vad är det som är så provocerande med hästar?

Igår var det en 13-årig tjej som var ute och red i grannbyn. När hon vinkade åt en bil att sakta ner tvärnitar bilen, ut far en man som sliter spöt ur handen på henne och skrämmer hästen så hon flyger av. Då kastar han spöt på henne och sticker iväg fort som fan. Hur tänker man där??
 
Igår var det en 13-årig tjej som var ute och red i grannbyn. När hon vinkade åt en bil att sakta ner tvärnitar bilen, ut far en man som sliter spöt ur handen på henne och skrämmer hästen så hon flyger av. Då kastar han spöt på henne och sticker iväg fort som fan. Hur tänker man där??
Va i hela jävla helvetes :rage: hoppas att det anmäls och att fanskapet får vad han förtjänar. Jag hade sökt upp året och gett han vad han tål om det hade varit min unge
 
Va i hela jävla helvetes :rage: hoppas att det anmäls och att fanskapet får vad han förtjänar. Jag hade sökt upp året och gett han vad han tål om det hade varit min unge

De vet inte vem det är och tjejen blev så rädd så hon kommer inte ihåg något. Jag försöker övertala dem att göra en polisanmälan iaf för vi är många som rider i byarna och någon av oss lär stöta på honom igen.
Jag hoppas att han försöker samma med mig och min "lilla ponny" på 170 cm men det vågar han nog inte kräket.
 
De vet inte vem det är och tjejen blev så rädd så hon kommer inte ihåg något. Jag försöker övertala dem att göra en polisanmälan iaf för vi är många som rider i byarna och någon av oss lär stöta på honom igen.
Jag hoppas att han försöker samma med mig och min "lilla ponny" på 170 cm men det vågar han nog inte kräket.
Hoppas dom får tag i aset då. Fattar inte att folk inte begriper att dom skadar andra. Måste ju saknas nått däruppe.
 
Igår var det en 13-årig tjej som var ute och red i grannbyn. När hon vinkade åt en bil att sakta ner tvärnitar bilen, ut far en man som sliter spöt ur handen på henne och skrämmer hästen så hon flyger av. Då kastar han spöt på henne och sticker iväg fort som fan. Hur tänker man där??

Vidrigt, en sån skulle sitta inlåst! :rage: Ska man behöva börja rida med långpisk så man kan dra till galningar som attackerar en. :confused:
 
Igår var det en 13-årig tjej som var ute och red i grannbyn. När hon vinkade åt en bil att sakta ner tvärnitar bilen, ut far en man som sliter spöt ur handen på henne och skrämmer hästen så hon flyger av. Då kastar han spöt på henne och sticker iväg fort som fan. Hur tänker man där??

Hoppas ni kan komma fram till vem det var. Att skrämmas och utsätta andra för fara är illa nog men att dessutom bete sig så mot en ung tjej? Blir så förbannad! :mad:
Får nog sluta läsa i denna tråden, det är inte bra för mitt blodtryck.....:banghead::crazy:
 
Igår var det en 13-årig tjej som var ute och red i grannbyn. När hon vinkade åt en bil att sakta ner tvärnitar bilen, ut far en man som sliter spöt ur handen på henne och skrämmer hästen så hon flyger av. Då kastar han spöt på henne och sticker iväg fort som fan. Hur tänker man där??
Otäckt, det är en anledning till att jag alltid red med kamera på hjälmen, då har man bevis mot alla idoiter man möter. Alla ryttare borde egentligen bära en hjälmkamera.
 
Otäckt, det är en anledning till att jag alltid red med kamera på hjälmen, då har man bevis mot alla idoiter man möter. Alla ryttare borde egentligen bära en hjälmkamera.

Kanske man skulle ha men hemskt att man spontant liksom tycker att det är en bra idé. Hur ser vårt samhälle ut egentligen när man känner att man behöver en kamera när man rider för att man känner sig hotad, inte vågar gå hem själv sent på kvällen, alltid känner sig orolig om man råkar gå ensam på gatan med en man bakom sig osv osv. Det är ju rätt osannolikt att det händer ngt rent statistiskt men vem fan vill riskera att vara den som blir en av de som det faktiskt händer. Egentligen är det inte ens detta som skrämmer mig mest utan mäns ovilja och oförmåga att ens försöka sätta sig in dessa frågor, att de vägrar att inse att deras beteende är en del av problemet. Det är liksom samma sak att män bakom ratten beter sig illa, hänsynslöst och farligt bakom ratten för att de inte gillar hästar på vägen (hade det varit huvudsakligen män som red hade detta problem aldrig uppkommit) som att män beter sig svinigt mot tjejer på krogen eller förlöjligar eller inte respekterar kvinnor på samma sätt som män. Det är alltid män som beter sig illa mot kvinnor och som aldrig vill se eller ta sin del av ansvaret. Kvinnor kan också bete sig illa så klart men det är inte på en strukturell nivå och det definitivt inte lika accepterat av samhället som att män gör det.
 
Idag är jag lite mer hoppfull om världen, var ute och red med min unghäst igår (med hästsällskap) och rider på vägen, ska svänga in till höger på en mindre grusväg när det kommer en bil på denna grusväg. När han (ja det var en man) såg oss så stannade han, backade ner bilen långt in i kanten och väntade med ett stort leende på att våra hästar skulle passera. Han gjorde ju betydligt mer än vad som behövdes egentligen men tänk om alla skulle kunna tänka så här? Att man hjälps åt och visar hänsyn? Blev så glad och vinkade mycket glatt när vi red förbi. Så lite mer hopp om världen idag :up:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 510
Senast: Jadzia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 562
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp