Vad är för skämmigt för att köpa?

Lupino

Trådstartare
Finns det något ni avstått från att göra/skaffa för att det vore skämmigt/inte socialt accepterat eller liknande?

Jag skulle väldigt gärna ha en bidé :o men kommer aldrig skaffa en :(.
 
Finns det något ni avstått från att göra/skaffa för att det vore skämmigt/inte socialt accepterat eller liknande?

Jag skulle väldigt gärna ha en bidé :o men kommer aldrig skaffa en :(.

Nej, jag kan egentligen inte komma på något som jag skäms över att skaffa...

Om du vill ha en bidé så köp en! Vi hade en när jag var mindre. Mestadels användes den till fotbad. Och så tyckte en av våra hundar väldigt mycket om att dricka från den... ;) När föräldrarna sedan renoverade badrummet för ett antal år sedan så tog de bort den.
 
Finns det något ni avstått från att göra/skaffa för att det vore skämmigt/inte socialt accepterat eller liknande?

Jag skulle väldigt gärna ha en bidé :o men kommer aldrig skaffa en :(.

Oh, de är jättebra! Det fanns en i lgh jag växte upp i. Bredvid toaletten och de är helt oslagbara. Som baby badar man, som fyraåring flyter man båtar i den eller tvättar händerna för man når, som sexåring badar en docka, som 12 åring sitter man på toalettlocket och läser en bok och badar fötterna. Och såklart om man inte duschar varje dag har den vissa andra fördelar också... speciellt vid mens. (fast man ska aldrig oavsett om det är lätt spola vatten in i äh slidan i alla fall, även om resten av muffen verkar tåla tvätt :D) justja jag glömde, man tvättar såklart i den också, BH eller en ylletröja med Y3.

Det finns lite saker jag ångrat att jag köpt eller i alla fall frågat om, på apoteket. Så i framtiden är jag mer försiktig med det. Bättre ha ont i magen och kolla vad som finns på ICA. Sedan har det kanske hänt att jag låtit bli att köpa en bok som varit uppenbart pinsamt dålig för att slippa rodna genom kassan (det är som cravings ibland för godis som både smakar otäckt och är onyttigt men ändå...).
 
Senast ändrad:
Jag har väl aldrig skämts för något jag velat ha så pass att jag avstått att köpa det.

Men min bror och hans tjej tyckte det var pinsamt att köpa kondomer en gång i tiden så dom skickade mig istället, som var typ 12 år vid det tillfället..
Han är 7 år äldre och borde då varit 19 år. Är det inte pinsammare att skicka syrran, som dessutom inte ens var byxmyndig?
 
Var det? En gång frågade en vän mig om jag kunde köpa tamponger åt henne för hon tyckte det var pinsamt, men jag trodde hon var nåt sorts undantag. Vad är det för pinsamt med mensskydd? Vore väl mer pinsamt att gå utan.
Ja jag tyckte det var pinsamt i tidiga tonår. Mens var i vår klass pinsamt. Det var inget man pratade högt om.
 
Jag var också en sån som tyckte det var pinsamt att köpa mensskydd i tonåren. Jag tyckte också det var pinsamt att köpa bh och toapapper. Tror dock inte att jag inbillade mig att mitt liv hade varit mindre pinsamt utan tamponger, bindor, bhar och toapapper, utan det var nog det där med att andra skulle fatta att jag hade mens/att mina bröst växte konstigt/att jag gick på toaletten :D

I vuxen ålder har jag aldrig låtit bli att köpa något skämmigt. Vet inte ens vad som skulle vara skämmigt att köpa... Och skulle jag tycka det, så kan jag väl alltid tänka att det är till mitt barn eller liknande och vips så är det ju inte pinsamt alls.
 
Jag lyssnade på en diskussion på radio en gång på detta ämne. Och slogs av hur många som tyckte att det var pinsamt att köpa toapapper. :confused:
 
Köpa godis/glass/chips eller andra onyttigheter i träningskläder :o
(varför vet jag inte, det torde vara en fördel att träna först om man ska klämma i sig onyttigheter, men ändååå...)
Tidningen "Nära" tycker jag ändå är lite jobbig att köpa när någon ser, eftersom jag inte vant mig vid den sidan av mig ännu :D
 
Om jag köper flera onyttigheter på en och samma gång, som t ex fryspizza, choklad och glass är jag tacksam för självscanningen :angel:

Toapapper, mensskydd och liknande är jag helt neutral till.

Gå på systemet en förmiddag/lunchtid kan jag dock tycka är lite pinsamt. Typ alkisvarning, men har man tid mitt på dan så liksom. Men då tycker jag att det är lite pinsamt att bära på systemetpåsar överlag. Om jag inte är sminkad och finklädd och det är helgeftermiddag/kväll.

Köpa glidmedel är lite halvpinsamt. Köpa sexleksak på apoteket? Aldrig.
 
Aldrig varit med om det i verkliga livet men personligen skulle jag dra mig väldigt mycket för att köpa någon form av sexleksak i en "verklig" butik. Beställer i sådana fall genom nätet..
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 149
Senast: starcraft
·
Fordon Jag har i många år varit väldigt lat. Har tvättat bilen alldeles för sällan och när jag gjort det så har jag lämnat in på firma som...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 455
Senast: Squie
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 027
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp