Vad är för skämmigt för att köpa?

Jag är 27 år. Många saker har man ju slutat skämmas över, som man tyckte var riktigt jobbigt när man var exempelvis 18 år. Några saker tycker jag ändå är jobbiga fortfarande, tex köpa hemorrojdkräm på apoteket. Kondomer tycker jag inte är pinsamt att köpa på Apoteket, men däremot tycker jag det är lite jobbigt att lägga på bandet på Ica. Särskilt om det är kö.
 
Angående onyttig mat;
Jag skulle ha fest hemma och köpte bara massa efterrätt, godis etc.
Då kände jag mig lite olustig typ som att folk i kassan skulle tro att jag bara äter så jämt.
Men sen sekunden senare börjar jag skratta åt mig själv. För jag tänker att folk har nog bättre saker för sig än att bry sig om mina ätvanor.
 
Jag tror inte att jag i vuxen ålder avstått från att köpa något som jag behöver. Jag kan dessutom totalt skamlöst köpa ett helt lass onyttigheter på samma gång.

Däremot skulle jag nog dra mig för att gå till Apoteket en dag och storhandla typ hemorrojdsalva, klamydiatest, svampsalva och glidmedel. Om jag nu någonsin skulle ha behov av allt det samtidigt, men man vet aldrig.
 
Jag tror inte att jag i vuxen ålder avstått från att köpa något som jag behöver. Jag kan dessutom totalt skamlöst köpa ett helt lass onyttigheter på samma gång.

Däremot skulle jag nog dra mig för att gå till Apoteket en dag och storhandla typ hemorrojdsalva, klamydiatest, svampsalva och glidmedel. Om jag nu någonsin skulle ha behov av allt det samtidigt, men man vet aldrig.

Äsch då, lägg till kondomer så är du riktigt ansvarstagande! :up: :D
 
Jag kan fortfarande kämpa lite med att köpa sådant som av "stora massan" anses vara för barn. Ex mangaböcker, tecknade filmer och liknande. Men vad fan, gillar jag det så är det ju skit samma vilken ålder jag är jämfört med vad de anses vara riktade till. Lika så när man köper lite udda grejjer för att tillverka hundsaker eller cosplay av trots att ingen någonsin frågat vad sjutton jag ska med det till. Visst är det konstiga ideer som sätter sig så hårt i ens egen hjärna egentligen? :p
 
Om jag köper flera onyttigheter på en och samma gång, som t ex fryspizza, choklad och glass är jag tacksam för självscanningen :angel:

Toapapper, mensskydd och liknande är jag helt neutral till.

Gå på systemet en förmiddag/lunchtid kan jag dock tycka är lite pinsamt. Typ alkisvarning, men har man tid mitt på dan så liksom. Men då tycker jag att det är lite pinsamt att bära på systemetpåsar överlag. Om jag inte är sminkad och finklädd och det är helgeftermiddag/kväll.

Köpa glidmedel är lite halvpinsamt. Köpa sexleksak på apoteket? Aldrig.

Va, säljer dom sexleksaker på apoteket?
Vad för något då? :angel: :p
 
Förut tyckte jag det var pinsamt att gå och köpa bh. Minns första gången jag var i en butik för att göra det, kallsvettades och darrade. O_o
Numera kan det kännas lite pinsamt att köpa trosskydd/tamponger osv, tur att det finns självskanningskassor. :D
 
Jag lyssnade på en diskussion på radio en gång på detta ämne. Och slogs av hur många som tyckte att det var pinsamt att köpa toapapper. :confused:
Förut brukade jag köpa en hel bal när det var nedsatt pris. Skitpinsamt ju! :turd: *här kommer jag med ca 50 rullar toapapper, nu ska jag gå hem och skita*

:cool:
 
mitt ex tyckte att det var superduperpinsamt att köpa toapapper. Så han köpte en toarulle. (det fanns då iallafall toarullar att köpa styckevis).
Skulle han ha flera toarullar handlade han typ en mjölk, en limpa och en toarulle. När han betalat packade han ner allt i ryggsäcken och gick in och köpte typ potatis, godis och en toarulle.
Sådär höll han på till dess att han fått ihop tillräckligt många rullar. :rofl:

själv vet jag inte om jag tycker något är särskilt pinsamt att handla?
 
mitt ex tyckte att det var superduperpinsamt att köpa toapapper. Så han köpte en toarulle. (det fanns då iallafall toarullar att köpa styckevis).
Skulle han ha flera toarullar handlade han typ en mjölk, en limpa och en toarulle. När han betalat packade han ner allt i ryggsäcken och gick in och köpte typ potatis, godis och en toarulle.
Sådär höll han på till dess att han fått ihop tillräckligt många rullar. :rofl:

:laugh: :laugh: :laugh:

Jag tror 7eleven har toarullar man kan köpa separat. Jag skulle tycka det vore pinsamt att bara köpa en för då är man allt bra glömsk...minns inte att man behöver toapapper varje dag liksom.
 
De som tycker det är pinsamt att köpa toapapper måste ju tycka att det är pinsamt att gå på toa? Försöker dom dölja sina toalettbesök på typ jobb eller skola?
 
Lite kan jag förstå toapappergrejen, eller i vissa lägen iaf. Jag var på ICA och handlade när en ung tjej köpte ett storpack toapapper. In kommer ett killgäng i ungefär samma ålder och börjar ropa och fråga om hon är dålig i magen, ska hem och skita osv. Stackars tjejen blev illröd i ansiktet. Känslig ålder det där också.

Jag tycker det är lite pinsamt att köpa massa onyttigheter, för jag är redan tjock. Tänker att folk har massa fula tankar. Annars tror jag inte det finns så mycket. Kanske om jag hade haft behov av inkontinentsskydd eller liknande.
 
Kom på en sak jag tyckte var pinsamt, skulle köpa kött en gång åt en vän. Hade handlat vegogrejer typ havremjölk och soygurt, och så ett paket köttigt pålägg. Kände mig som värsta hycklaren :o
 
Minns när jag skulle köpa egna kondomer för första gången, det kändes då lite pinsamt för det kändes som den som satt i kassan och tog betalt visste precis vad de skulle användas till (sex).

Men nu flera år senare? Nä, jag tycker inte det finns något pinsamt, då får väl den som sitter i kassan tycka det är pinsamt för jag tycker inte det längre om något jag tänker köpa. :)
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 205
Senast: starcraft
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 268
Senast: hundtant
·
Fordon Jag har i många år varit väldigt lat. Har tvättat bilen alldeles för sällan och när jag gjort det så har jag lämnat in på firma som...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 652
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp