Vad är för skämmigt för att köpa?

Jag kan fortfarande kämpa lite med att köpa sådant som av "stora massan" anses vara för barn. Ex mangaböcker, tecknade filmer och liknande. Men vad fan, gillar jag det så är det ju skit samma vilken ålder jag är jämfört med vad de anses vara riktade till. Lika så när man köper lite udda grejjer för att tillverka hundsaker eller cosplay av trots att ingen någonsin frågat vad sjutton jag ska med det till. Visst är det konstiga ideer som sätter sig så hårt i ens egen hjärna egentligen? :p
Fast å andra sidan, den som sitter i kassan kan inte veta om det är DU som ska ha grejerna eller om du bara köper dom för att GE bort till någon annan. ;)
 
Minns när jag skulle köpa egna kondomer för första gången, det kändes då lite pinsamt för det kändes som den som satt i kassan och tog betalt visste precis vad de skulle användas till (sex).

Men nu flera år senare? Nä, jag tycker inte det finns något pinsamt, då får väl den som sitter i kassan tycka det är pinsamt för jag tycker inte det längre om något jag tänker köpa. :)
Eller så blir den avundsjuk för att du har ett sexliv.
Så skulle jag typ tänka om jag såg någon köpa kondomer.
 
Eller så blir den avundsjuk för att du har ett sexliv.
Så skulle jag typ tänka om jag såg någon köpa kondomer.
Tja, kanske det. Numera tänker jag inte ens på det, slänger bara upp dom på bandet bland allt annat jag handlar. Sen är det upp till den i kassan om den vill tycka det är pinsamt, vara avundsjuk eller vara neutral.
Ganska intressant att se hur man har utvecklats, från att ha tyckt något varit pinsamt att inhandla till att inte bry sig. :angel:
 
Jag kan känna att det känns lite fel att köpa både bantningsshakes som Nutrilett och sen samtidigt godis eller annat onyttigt.
Shakesen dricker jag på jobbet (springer omkring mycket och äter hellre något riktigt efteråt istället, jag mår bättre så) och godiset är oftast till sonen, men det vet ju inte folk i affären.
Fast skäms gör jag inte, tänker mer på att de kanske undrar lite, konstig kombination så där...
 
Men sen sekunden senare börjar jag skratta åt mig själv. För jag tänker att folk har nog bättre saker för sig än att bry sig om mina ätvanor.

Sorry men jag har verkligen funderat ibland... :o Typ den som köpte tio paket mjölk och sen fem påsar chips. Eller hen som lassade upp massa snus och ett paket Ica basic bacon.
Själv var en av mina rabattcheckar från Ica (ni vet de där riktade erbjudanden efter vad man köpt innan) på tandkräm och chips :D :rofl: :idea:
 
Utifrån denna tråden tolkar jag det som att kroppsvätskor i alla dess former är pinsamma..???
Kroppens funktioner är pinsamma?

Givetvis, speciellt de kvinnliga :meh: Gud (i maskulinum) förbjude att världen (och männen) får veta något om mens komplett med kläggig slemhinna och avslaget efter en förlossning.

*ja, just idag känner jag mig lite som en feministisk bitterfitta efter att ha fått en kommentar om min bilkörning :wtf:*
 
Givetvis, speciellt de kvinnliga :meh: Gud (i maskulinum) förbjude att världen (och männen) får veta något om mens komplett med kläggig slemhinna och avslaget efter en förlossning.

*ja, just idag känner jag mig lite som en feministisk bitterfitta efter att ha fått en kommentar om min bilkörning :wtf:*

Mens är en fräsch, klarblå vätska, det ser man minsann i reklamen! :idea:
 
Gå på systemet en förmiddag/lunchtid kan jag dock tycka är lite pinsamt. Typ alkisvarning, men har man tid mitt på dan så liksom. Men då tycker jag att det är lite pinsamt att bära på systemetpåsar överlag. Om jag inte är sminkad och finklädd och det är helgeftermiddag/kväll.

Många i min omgivning tycker som du. Jag tycker att det är tvärtom. Det finns något pinsamt över att stå och trängas med 10000 andra en fredag eftermiddag för att få sin alkohol inför helgen. Då är det mycket mer sofistikerat att välja ett fint vin i lugn och ro en måndag förmiddag liksom. Tycker jag...

Jag tycker inte att det är speciellt pinsamt att köpa alkohol (oavsett veckodag). Jag tycker däremot att det är obekvämt att gå omkring med skramlande påsar. Jag brukar av praktiska skäl passa på att köpa alkohol när jag är i stan, vilket ofta brukar sammanfalla med att jag sedan är på kvällskurs och träffar ungdomar. Brukar försöka gömma flaskorna i väskan så att de inte ska synas/klirra. Känns ändå som att jag vill vara en bättre förebild än så, egentligen.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 205
Senast: starcraft
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 274
Senast: hundtant
·
Fordon Jag har i många år varit väldigt lat. Har tvättat bilen alldeles för sällan och när jag gjort det så har jag lämnat in på firma som...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 655
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp