Vad är för skämmigt för att köpa?

Vad skönt att höra att många faktiskt går helt sin egna vägar!
På det stora hela så handlar skam om sådant som finns i ens egen hjärna.

Jag har grävt ner mig i begreppet skam rätt ordentligt och inser man mekanismerna så är det enklare att skita i det.

Vem i hela friden skulle orka bry sig om lilla mig....
 
Godis blir lätt lite jobbigt... Kan öht inte gå och köpa sånt utan att köpa nånting mer till. Förr köpte jag gärna ett paket bindor samtidigt, lite sådär ursäktande med mens, även om jag inte hade nån just då :p Men jag är fet som fan också och samhället dömande så jag antar att den skammen inte är några konstigheter direkt.

Femtielva dörrmattor kändes lite dumt att köpa, likaså 10 kg müsli. Inte så att jag lät bli att köpa de men ändå. Folk visste ju inte att det var till råttorna jag hade.

Det skulle aldrig falla mig in att köpa dildo på apoteket, herregud vad pinsamt! :nailbiting:

Använder man kondomer till något annat än sex :confused:


:D:D
Man kan göra gipsgubbar med de! :D

Mens är en fräsch, klarblå vätska, det ser man minsann i reklamen! :idea:
Såg faktiskt en reklam med rosa vätska alldeles nyligen. Önskar att någon hade filmat min reaktion :eek:
 
Men vad är det för katastrof som skulle hända menar du?

Jag har aldrig gillat att bli pratad om bakom ryggen eller skrattad åt. Det är just vad som skulle hända. Jag vet det eftersom jag själv fått lyssna på hånande om en annan sak man kan ha i hemmet och som de som skrattade inte har en aning om att jag äger.

Jag åt inte heller viss mat i skolmatsalen trots den var god för det inte var accepterat att gilla den.
 
OT, men varför behövde du kondomer till hunden?? :confused::confused:

För att hon skulle kunna ha säkert sex. :angel: Nej, hon hade brutit benet och bandaget fick inte bli blött, skitbra när man bor i en stad där det typ alltid regnar. Jag testade plastfolie men det ramlade bara bort, fryspåsar var för stort (hon var en pytteliten chihuahua) och de ville inte heller sitta bra när jag klippte och klistrade, men kondomer fungerade faktiskt ganska bra. :D
 
För att hon skulle kunna ha säkert sex. :angel: Nej, hon hade brutit benet och bandaget fick inte bli blött, skitbra när man bor i en stad där det typ alltid regnar. Jag testade plastfolie men det ramlade bara bort, fryspåsar var för stort (hon var en pytteliten chihuahua) och de ville inte heller sitta bra när jag klippte och klistrade, men kondomer fungerade faktiskt ganska bra. :D
:rofl:
 
Sorry men jag har verkligen funderat ibland... :o Typ den som köpte tio paket mjölk och sen fem påsar chips. Eller hen som lassade upp massa snus och ett paket Ica basic bacon.
Själv var en av mina rabattcheckar från Ica (ni vet de där riktade erbjudanden efter vad man köpt innan) på tandkräm och chips :D :rofl: :idea:

40 liter mjölk, det är pinsamt att köpa.

Det är också pinsamt att handla, glömma ngt, handla igen, inse att man glömde något och stå tredje gången i samma kassa.

Eller den gången jag köpte två småfranska och en minibaguette i samma genomskinliga påse utan att tänka mig för. Kassörskan sa Va! ush!, och jag - eh va? hon -oj det är jag som har snuskig fantasi. Då såg jag eländet. :D
 
Kan inte påminna mig om att jag tycker någonting är särskilt pinsamt att köpa faktiskt, eller äga.

När jag var yngre var jag och killen på apoteket för att köpa akut-ppiller varpå killen säger till personal på apoteket (ganska högt): Vi behöver såna där piller man tar efter sex. Just då hade jag gärna sjunkit genom jorden. :o

Annars köpte mamma ett graviditetstest (till mig) och jag vet att hon tyckte det var otroligt jobbigt. Vad ska de tänka, gamla människan som inte skyddar sig utan blir (eventuellt) på smällen. Hon var högröd i ansiktet när hon kom ut till bilen. Anledningen till att jag inte köpte det var dock inte att jag tyckte att det varit pinsamt utan för att jag tyckte det var helt onödigt eftersom jag inte var gravid.

Fick frågan att köpa ett gravtest till en kollega också. Vet inte om det var så mycket att hon tyckte att det var pinsamt som att hon inte ville att det skulle pratas på vår arbetsplats. Jag brydde mig inte det minsta så tyckte, inga problem. :)
 
Jag har aldrig gillat att bli pratad om bakom ryggen eller skrattad åt. Det är just vad som skulle hända. Jag vet det eftersom jag själv fått lyssna på hånande om en annan sak man kan ha i hemmet och som de som skrattade inte har en aning om att jag äger.

Jag åt inte heller viss mat i skolmatsalen trots den var god för det inte var accepterat att gilla den.
Men vad är det för töntar!!!!

Måste du umgås med människor som håller på så? Det är ju en 5-årings nivå!
TS-i all välmening så tänker jag att du nog behöver komma bort ifrån att bry dig om vad andra tycker.
 
Jag har sällan vett att tycka något är pinsamt, eller snarare som andra kanske tycker är pinsamt.

Jag gick direkt till kassan på apoteket och frågade om de hade en-litersflaska med glidmedel istället för de där skitsmå som ligger i hyllan.
Inte visste hon att jag skulle ha det till pulsmätaren till hästen och inte sa jag något heller.

Sedan köpte jag en annan gång glidmedel, kirurghandskar och något annat som jag inte kommer ihåg vad det var, som garanterat kunde ha tolkats som något av en sexlek á lá avancerat.

Men inte ens då........
 
Jag har alltid varit så stolt när jag köpt kondomer. "jag tar ansvar och skyddar mig själv"...

Jag skulle nog ha väldigt svårt för att köpa tex dagen-efterpiller och könssjukdomsgrejs. För det är liksom höjden av misslyckande för MIG.

En bidé tolkar jag som att en person är intresserad av att tvätta sig ofta utan att behöva hoppa i duschen. Jättehemskt va :D
 
- Akut P-Piller
- Gravidtest
- Kondomer

Om jag hade hållit på med sådana "aktiviteter" (:angel:) och var i behov av något av ovanstående skulle jag givetvis köpa det, men det skulle kännas skämmigt. Nu är jag visserligen 17 år, så det ligger väl kanske lite i ålderns natur också...
 
Förut skämdes jag väldigt mycket över både det ena och det andra och oroade mig över vad folk skulle tänka. nu får dom tänka vad fan dom vill för jag köper precis vad fan jag vill.
 
Jag är den sortens människa som alltid har och förmodligen alltid kommer att bry mig lite för mycket om vad andra ska tycka och tänka, och som en följd av det tycker jag att ganska många saker kan kännas obekväma. Underkläder och p-piller har jag precis börjat lära mig att vara bekväm med, men mensskydd och kondomer känns fortfarande jättejobbigt. Jag vet ju att folk bryr sig om innehållet i min varukorg ungefär lika mycket som jag bryr mig om det i deras - och att de ändå inte skulle ha någon anledning att döma mig om de så skulle se vad jag köpte - men jag kan ändå inte låta bli att tycka det är jobbigt. Men jag jobbar på saken, ett steg i taget!

Och just det, en gång köpte jag prosecco, färska jordgubbar, chokladsås, värmeljus, kondomer och våtservetter. Då gick jag faktiskt tillbaka och plockade ett par äpplen och ett paket yoghurt också, bara för att balansera ut det lite... :angel:
 
Vill man inte köpa toapapper kan man annars bli som "bajsa-borta- mannen". Om någon kommer ihåg Supersparar-programmet som gick för ngt år sedan.
:rofl:
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 206
Senast: starcraft
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 276
Senast: hundtant
·
Fordon Jag har i många år varit väldigt lat. Har tvättat bilen alldeles för sällan och när jag gjort det så har jag lämnat in på firma som...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 661
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp