Vad är skillnaden?

Pettsson

Trådstartare
Okej...Jag vet, jag är efter :o

Men den som inget frågar får heller inget veta så jag tar det stora steget och...ja, låter ett frågetecken kluras ut.

Vad är nu skillnaden mellan PNH och NH? Yeah, yeah, tyck va ni vill :D

Nej men allvarligt talat nu, kan någon hjälpa mej med detta? Vore väldigt tacksamt..!
 
PNH är NH. P står för Parelli, och symboliserar det utbildningsprogram Pat Parelli har skapat. Det har alltså inte med själva "innehållet" att göra, för PNH står för NH som inget annat jag nånsin läst, utan "skillnaden" är att i PNH har du ett konkret system du kan gå efter för att lära dig hur NH funkar.

PNH är uppbyggt av levels, som man avlägger prov på allt eftersom. Man kommer sig inte igenom dessa prov genom att lära sig enkla övningar, utan för att bli godkänd måste man ha greppat filosofin runt omkring, och verkligen ha lärt sig det man ska kunna. Man kan givetvis jobba med PNH utan att avlägga proven, det är helt frivilligt.
 
Man tackar man tackar!! Då har ett frågetecken försvunnit ur min lilla skalle...då ska jag komma på något mer som ställer till det för mig :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 827
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 510
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp