Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

20201016_181223.jpg
 
tortillas idag för första gången på en evighet för att testa Frankfuls tacofärs. Meh. Helt okej, lite sträv i smaken på något sätt, men gillar att den blev kladdig och inte smulig vilket ju gör det mindre slabbigt att äta, men å andra sidan är smuligt godare. Inget wow, särskilt inte med tanke på priset.
Aaargh nu såg jag för första gången deras sjukt irriterande och dumma reklam och jag önskar att jag aldrig köpt:rage:
 
Haha ja kanske, jag minns tydligen inte hur tillagade ägg ser ut 😅. Tyckte det såg så runt ut men ser nu att det kanske inte är så. Saknar dock gulan?

Gissar på att den är där under, att ägget är vändstekt eller vad det heter.
Om det nu är ett ägg :D
 
Vad är det vita?

Gissar på att den är där under, att ägget är vändstekt eller vad det heter.
Om det nu är ett ägg :D

Det är ett ägg :D Och @pepp har rätt i att det är vändstekt! Jag är pippligast i världen vad gäller att äta ägg och hanterar inte när gulan är alldeles ...äggig och mjuk. Vändstekt gör att gulan både koagulerar och döljs. De senaste åren har jag aktivt tränat på att lyckas äta ägg, så att jag öht kan ha ett stekt ägg till maten är :banana: Kokt ägg rätt upp och ner fixar jag ännu inte, oklart om jag nånsin blir så vuxen. Men det vore jättepraktiskt att kunna äta som smidigt mellis!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 242
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 135
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 365
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp