Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Stroganoff till lunch, vilket det blir hela veckan.
Noll motivation till middag så det blev en påse:
20201013_185130.jpg
 
Visar er här gårdagens middag som hade varit trevligt om det blev lite över till dagens lunch, tyvärr bidde det inte så p g a glupsk. Fick istället luncha på den kulinariska delikatessen knäckebröd med margarin, och för att variera kosten lite avslutade jag med två digestivekex.
(Och utifall att nyttighetspolisen granskar tråden vill jag tillägga att jag helt ärligt hade föredragit ett äpple framör kexen, tyvärr hade någon :angel: dock glömt fylla på äppelförrrådet och det enda som fanns att tillgå var ett gäng mycket gröna bananer.)
1A460ACC-A7C0-4F41-8950-2D9123AD64B3.jpeg

Fotnot: tyvärr visas knäckelunchen inte på bild p g a mindre fotogenisk + redan i magen (och jag saknar helt den tekniska utrustning som krävs för sådana foton).
 
tortillas idag för första gången på en evighet för att testa Frankfuls tacofärs. Meh. Helt okej, lite sträv i smaken på något sätt, men gillar att den blev kladdig och inte smulig vilket ju gör det mindre slabbigt att äta, men å andra sidan är smuligt godare. Inget wow, särskilt inte med tanke på priset.
 
I helgen lagade jag matlådor för veckan, morot- och zucchinibiffar med fetaostkräm och rastad sötpotatis toppad med grönkål. Såå gott!!

Har verkligen fått in rutinen på att laga matlådor under helgen och prio är att de ska vara vegetariska. Har testat ett gäng olika recept under hösten och det allra mesta har varit toppengott! Mest blivit veg-biffar av olika slag så där har jag ett bra receptförråd att utgå ifrån nu. Även den här tråden är bra inspiration :)
 
Tänkte göra höstgryta nu när det verkligen känns som höst. Brukar göra den utan substitut men vill för en gångs skull ha det. Funderar på oumph av något slag, någon som har tips, tänker att det steks för att få yta först men vill ha kvar tuggmotståndet. Kan ju såklart ha det vid sidan om men det känns ju godare om det går att ha i.
Grytan jag göra består av olika rotfrukter, svamp, buljong, lagerblad, hela svartpeppar och så en slatt grädde (vilken variant man nu kör) på slutet och äts med ris. Sjukt god och enkel.
 
Tänkte göra höstgryta nu när det verkligen känns som höst. Brukar göra den utan substitut men vill för en gångs skull ha det. Funderar på oumph av något slag, någon som har tips, tänker att det steks för att få yta först men vill ha kvar tuggmotståndet. Kan ju såklart ha det vid sidan om men det känns ju godare om det går att ha i.
Grytan jag göra består av olika rotfrukter, svamp, buljong, lagerblad, hela svartpeppar och så en slatt grädde (vilken variant man nu kör) på slutet och äts med ris. Sjukt god och enkel.

Jag hade kört på quorn (om du nu inte är vegan) använder det till det mesta :) men då gillar jag inte heller oumph eller tofu.
 
Jag hade kört på quorn (om du nu inte är vegan) använder det till det mesta :) men då gillar jag inte heller oumph eller tofu.
Jag har förätit mig helt på quorn tyvärr. :( Tycker dessutom att tuggmotståndet försvinner när det hamnar i gryta.
En kompis föreslog anamas vegobitar, men jag vet att jag någon gång har använt mig av sojabitar, (det är bara det att det kokar alltid över när jag förkokar det).
 
Uppgraderat lunchen ganska rejält från igår.
Knäckebröd utbytt mot någon stenungsbakad lyxfralla, hejdå margarin och goddag vegansk mjukost och svamppastej (tartex) och tomat ovanpå det (grönsak! eller rödsak? färggrannt iaf :D).
Tillbehör: äpple och satsuma, lyxigt värre :up: (kan även ha smugit sig in en liten chokladbit, avslöjar detta så ni inte ska få en falsk föreställning om mig som någon slags hälsofanatiker, men sch, säg inget till nyttighetspolisen🤫)
3DDB60A2-308A-4100-A053-83BAEF912543.jpeg
 
Fick hem mat idag :) ska bla testa göra @Malibu_Stacy pasta med kronärtskocka!

Fick bli extremt enkel middag pga noll energi..
Visa bifogad fil 58666
Såna där middagar blir det här också ibland! Häromdagen blev det en sån ”korv” med risgrynsgröt. Skönt att ta till när man har annat att tänka på eller göra. Försöker alltid ha någon produkt som bara är att värma på hemma just för dom där dagarna...

Kronärtskockspastan blev så god första gången att vi gjort om den flera gånger om:d
 
V
Såna där middagar blir det här också ibland! Häromdagen blev det en sån ”korv” med risgrynsgröt. Skönt att ta till när man har annat att tänka på eller göra. Försöker alltid ha någon produkt som bara är att värma på hemma just för dom där dagarna...

Kronärtskockspastan blev så god första gången att vi gjort om den flera gånger om:d

Vilken pasta brukar ni använda er av? Kanske inte spelar nån roll? :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 238
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 124
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 311
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp